صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و چهارده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و چهارده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

آمادگی ایران برای اعزام نیروی کار حرفه‏ای و مربی متخصص به ارمنستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر کار ارمنستان گفت: ایران برای اعزام نیروی کار، مربیان متخصص و مجرب و تأسیس مراکز آموزش فنی و حرفه‏ای و انتقال تجربیات برای توانمندسازی معلولان و آسیب‏دیدگان جنگی در ارمنستان آمادگی کامل دارد.
به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی در دیدار با «نارک مکرچیان» وزیر کار ارمنستان و هیأت همراه اظهار داشت: لازمه همکاری با ارمنستان به پیگیری مجدانه و اثربخشی توافقات و اسنادی است که در سفر ارمنستان به امضا رسید و همچنین در این سفر به امضا می‏رسد. وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال، ایران برای اعزام نیروی کار، تأسیس مراکز آموزش فنی و حرفه‏ای و انتقال تجربیات برای توانمندسازی معلولان و آسیب‏دیدگان جنگی آمادگی کامل دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان افزود: در حوزه فنی و حرفه‏ای آمادگی داریم این مراکز را در ارمنستان ایجاد کنیم و مربی متخصص و مجرب برای حرفه‏آموزی در اختیار این کشور قرار دهیم. مرتضوی بیان کرد: مناسبات و مبادلات اقتصادی ایران و ارمنستان اندکی افزایش یافته و به 700 میلیون دلار رسیده است، اما باید تجارت 3 میلیارد دلاری بین دو کشور را هدف‏گذاری کنیم و با برنامه‏ریزی به این هدف دست یابیم. وی تصریح کرد: آمادگی توسعه تجارت و بازرگانی با ارمنستان را در راستای نهایی شدن محاسبات برای دستیابی به هدف 3 میلیارد دلاری داریم. برآورد کارشناسان اقتصادی ما این است که در قدم نخست می‏توانیم اقلام و محصولات راهبردی متناسب با نیاز ارمنستان را در حوزه‏های پتروشیمی و سایر حوزه‏ها به این کشور صادر کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به این اهداف و توافقاتی که داشتیم لازم است نمایشگاه دائمی خود را در ایروان تقویت و نمایشگاه‏های اصلی را برگزار کنیم تا بتوانیم ایده‏هایی را که در ذهن داریم، محقق کنیم. مرتضوی اظهار داشت: عمده محصولات با نشان مشترک ایران و ارمنستان می‏تواند نقش مهمی در افزایش مبادلات تجاری میان 2 کشور ایفا کند. امیدواریم با برگزاری این جلسات و حضور تجار ایرانی در ارمنستان و بالعکس، بتوانیم نقش مهمی در راستای ایفای تعهدات، تفاهمات و تأمین منافع 2 کشور داشته باشیم.
نارک مکرچیان، وزیر کار ارمنستان در ادامه این دیدار گفت: در چند روزی که در ایران بودیم فراتر از انتظار از نظر استقبال و خط‏مشی و مسیرهای همکاری با یکدیگر برنامه‏هایی را تنظیم کردیم که باعث خرسندی است.
وی افزود: امروز با برخی از نهادهای دولتی ایرانی نشست‏هایی داریم. جای تأسف دارد که چرا همکاری با ایران را زودتر آغاز نکردیم. نشستی نیز در سازمان فنی و حرفه‏ای داشتیم که به همکاری‏های خوبی منجر شد.
مکرچیان تصریح کرد: در زمینه نیروی کار با معاون وزارت کار صحبت کردیم و مطمئن هستم بعد از امضای تفاهمنامه می‏توانیم مسائل را پیش ببریم و آن را اجرایی کنیم. اطمینان دارم هماهنگی‏ها را طوری انجام خواهیم داد تا نیرو‏های کار ایرانی زمانی که وارد ارمنستان می‏شوند آنجا را مانند خانه خود بدانند. وزیر کار ارمنستان با بیان اینکه تمام پیگیری‏های لازم را برای توسعه همکاری‏ها بین ایران و ارمنستان انجام خواهیم داد در رابطه با تولید محصولات مشترک ایران و ارمنستان گفت: از نظام سلامت ارمنستان نیز در هیأت همراه ما حضور دارند. دوستان ارامنه روز گذشته با امکانات ایران در این حوزه آشنا شدند و آنان نیز به جدیت همکاری در بخش دارویی را دنبال می‏کنند و اقدام عملی برای آن انجام خواهند داد. ضمن اینکه صحبت‏های اولیه در خصوص تولید دارو با برند مشترک را انجام دادیم. وزارت اقتصاد ما از صادرات کالای استراتژیک استقبال خواهد کرد.
مکرچیان خاطرنشان کرد: در حوزه توانمندسازی زنان نیز ارتباطات اولیه برای همکاری را گرفتیم و برنامه‏ریزی‏هایی در آینده انجام خواهیم داد. ملاقاتی با معاون رئیس‏جمهور ایران در حوزه زنان داریم و از شما دعوت می‏کنم در همایشی که در ارمنستان برگزار می‏شود حضور پیدا کنید. حضور ایران در این رویداد با حضور میهمانان مختلف نشان می‏دهد همکاری ما جدی وعملیاتی است.
جستجو
آرشیو تاریخی