صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و چهارده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و چهارده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

شٌکر...
وحید یامین‌پور در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: بخشی از نفت اسرائیل را باکو و قزاقستان و بقیه‌اش از شمال عراق و ترکیه به اسرائیل میره. واردات و صادرات گاز و نفت اسرائیل از طریق مصر و اردن انجام میشه. امریکا و اروپا، سلاح و مهمات و سایر مایحتاج اسرائیل رو تأمین می‌کنن و...
اینکه ما در خون کودکان غزه شریک نیستیم چقدر شکر داره.
 
خداحافظ سلاح‌ورزی
سید مصطفی موسوی‌نژاد فعال رسانه‌ در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: ابلاغ مصوبه آخرین جلسه شورای عالی نظارت به اتاق بازرگانی؛ بر اساس این مصوبه که به امضای اکثریت اعضای شورا رسیده، اتاق ایران مکلف شد اقدامات لازم را برای برگزاری مجدد انتخابات با قید فوریت به انجام رسانده و نتیجه را به دبیرخانه منعکس نماید. سلاح‌ورزی بای بای.
 
من هم موافقم جواد جان
احمد قصری با انتشار عکسی از صفحه اینستاگرام جواد قارایی ایرانگرد در صفحه خود نوشت: من هم با جواد قارایی موافقم البته به غیر از حیطه، فیلترشکن هم نمیخواد!!!
 
جای جواب سؤالی که بعد از گذشت نیم قرن خالی است
محمد عنایتی نجف‌‌آبادی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی از روزنامه‌های گذشته در صفحه‌اش نوشت: روزگاری که ۱۸ میلیون نفر در ایران از نعمت آب شرب محروم بودند و کرورکرور مردم به‌دلیل بیماری‌های ناشی از آب آلوده تلف می‌شدند، شاه این مملکت ۴۰۰ میلیون دلار از پول مردم را به سازمان آب انگلستان وام داد.
بازپرداخت این وام از سوی انگلیسی‌ها بعد از گذشت نیم قرن همچنان محل سؤال است.

 

استعلام وضعیت چک‌ها

سینا احدیان فعال رسانه‌‌ای در  صفحه‌اش در شبکه اجتماعی x نوشت: اگر چک جدید بنفش‌رنگ  از کسی دریافت کردید، با ارسال پیامک به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ از مجموع مبلغ چک‌های برگشتی و چک‌های در راه تسویه نشده صادرکننده چک، مطلع شوید.
برای دریافت راهنمای استفاده از سامانه عدد یک را به سرشماره ۴۰۴۰۷۰۱۷۰۱ ارسال کنید.

 

چشم بصیرت می‌خواهد، دارید؟
احمد قصری از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x با انتشار عکسی از رئیس‌جمهور در صفحه‌اش نوشت: بعضیا عینک می‌بینن ولی من وجدان و پشتکار می‌بینم.

 

آزادی بیان این بود؟
حاجی محبی  از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه‌اش نوشت: خبرنگار سابق بى‌بی‌سی: گوینده‌ الجزیره ناگزیر شد پیام‌های حمایت ایران از غزه را حذف کند! آزادی بیان این بودا، همین!

 

نان مردم ایران تحت رصد دقیق امریکا
سایت خط انرژی در فضای مجازی با انتشار صحبت‌های یک کارشناس تجارت بین‌الملل در صفحه‌اش نوشت: مهدی فامیل‌محمدی کارشناس تجارت بین‌الملل: سالانه ۱۲ میلیارد دلار کالای اساسی با ارز حاصل از صادرات نفت در چهارچوب معافیت تحریمی از مبادی امریکایی وارد می‌شود و ذیل این شیوه رفتار کشور کنترل‌پذیر بوده و باعث افزایش هزینه‌ سفره مردم خواهد شد.

 

وقاحت امریکایی بدون روتوش
رابرت‌ اف‌کندی، برادرزاده جان‌اف کندی رئیس‌جمهور اسبق امریکا به توئیت ایلان ماسک واکنش نشان داد و نوشت: دلیل این تعداد پایگاه‌های امریکایی در اطراف ایران این بوده که خداوند نفت ما را زیر پای این کشورها قرار داده است.

 

اگر سؤال شما هم است، بدانید
یکی از فعالان رسانه در صفحه‌اش در فضای مجازی با انتشار بخشی از برنامه سلام_تهران نوشت: وقتی مرکز آمار اعلام می‌کنه تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها در مهرماه کاهش جدی داشته، ملت سؤال می‌کنن چرا وقتی گوشت اینقدر گرون شده، میگید تورم خوراکی‌ها پایین بوده؟
پاسخ: چون تورم نقطه به نقطه برنج و روغن منفی بوده، لذا گرانی گوشت رو خنثی می‌کنه.
این رو در برنامه سلام_تهران توضیح دادم.
 
پس‌لرزه‌های سخنرانی امیرعبداللهیان در سازمان ملل
خانم فردوس از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه‌اش نوشت: شاید ما نفهمیدیم سفر امیرعبداللهیان و سخنرانیش در سازمان ملل درمورد فلسطین چقدر مهم بود و چه اثری داشت. عصبانیت کارشناسان فاکس‌نیوز رو ببینید تا این رو متوجه بشید.
میگه: وزیر ایرانی کنار گوش ما اومده و ما رو تهدید میکنه ما مورد تمسخر قرار گرفتیم! من اگه رئیس‌جمهور بودم همین الان بمبارون‌شون می‌کردم!
 
صرفه‌جویی۵۰۰ میلیون دلاری
با گازرسانی به نیروگاه چابهار
رضا نوشادی کارشناس اقتصادی در صفحه‌اش نوشت: با اجرای زیرساخت‌های لازم برای گازرسانی به نیروگاه چابهار، مصرف ۲,۵ میلیون لیتر گازوئیل حذف و سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی می‌شود. این نیروگاه به تنهایی بازگشت سرمایه اجرای کل طرح خط لوله عظیم ایرانشهر-چابهار را در کمتر از یک‌سال محقق می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی