صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و پانزده - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و پانزده - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

پشیمانی سودی هم دارد؟
احمد قصری از فعالان رسانه در فضای مجازی در صفحه‌ خود نوشت: یادتون میاد چقدر سرمایه از کشور خارج شد تا یه عده بتونن ترکیه خونه بخرن، حالا بعد تورم‌های وحشتناک در ترکیه همشون دارن میفروشن!
 
سرمایه‌گذاری هنگفت SOCAR
در منطقه انحصاری اقتصادی اسرائیل
احسان موحدیان فعال رسانه‌ای‌ در صفحه خود نوشت: وزیر انرژی صهیونیست‌ها گفت: شرکت دولتی نفت آذربایجان (SOCAR) برای اکتشاف گاز در منطقه انحصاری اقتصادی اسرائیل در دریای مدیترانه سرمایه‌گذاری هنگفتی خواهد کرد. سوکار باکو، بی پی بریتانیا و نیومد اسرائیل طی سه سال سرمایه‌گذاری‌های بی‌سابقه‌ای برای اکتشاف گاز در اسرائیل انجام می‌دهند.
 
اسرائیل ۵ سال آینده را نخواهد دید!
آزاده از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: طوفان‌الاقصی، به اختلافات داخلی اسرائیل دامن زده؛ موج نفرت جهانی از صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده؛ عملیات زمینی علیه غزه، برخلاف حمایت‌های سیاسی-نظامی امریکا به بن بست خورده؛ غرب و رژیم صهیونیستی، در برابر سیاست‌های راهبردی ایران شکست خورده‌اند؛ اسرائیل ۵ سال آینده را نخواهد دید!

شکست بدون ترمیم
الیاس توکلی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x با انتشار عکسی از اخبار بی‌بی‌سی در صفحه خود نوشت: این همون شکست بدون ترمیمی است که رهبری فرمودند.

 

بهبود متغیرهای پولی در سایه سیاست تثبیت اقتصادی

ایبِنا رسانه بانک مرکزی با انتشار نمودار تحولات رشد پایه پولی، رشد نقدینگی و نرخ سپرده قانونی (عملکردی) در یک سال گذشته در صفحه‌اش نوشت: کاهش نرخ رشد نقدینگی به‌عنوان مهمترین متغیر اثرگذار بر تورم از ۳۳.۱ به ۲۶.۹ درصد را نشان می‌دهد. همچنین کاهش رشد پول به‌عنوان بخش سیال نقدینگی از ۶۵.۲ به ۴۰.۶ درصد رسیده است.

 

ایده‌ای نو از سوی سخنگوی دولت

یکی از کاربران شبکه اجتماعی xبا انتشار عکسی از نشست خبری سخنگوی دولت در لانه جاسوسی در صفحه‌اش نوشت: از خیابان طالقانی رد می‌شدم، دیدم سخنگوی دولت به شکل خیلی بی‌سابقه نشست خبری خودش رو داخل لانه جاسوسی برگزار کرده، در این شرایط تنش‌های منطقه، این‌کار یادآور شکست و خفت و خاری امریکایی‌ها در برابر جوانان ایرانیه و این یعنی اقتدار و قدرت.

 

سیلی سخت

مینا رشیدی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: برگزاری نشست خبری در لانه جاسوسی به همراه تصویر مسجدالاقصی با آیه نصر و پیروزی فقط و فقط یک پیام به شیطان بزرگ داره و اون هم اینکه از ایران با خفت بیرونت کردیم، از قدس و منطقه هم پرتت می‌کنیم بیرون.

 

آموزش اقتصاد

حسن حسن خانی فعال اقتصادی در فضای مجازی  در صفحه شخصی خود نوشت: آمارهایی که گهگاه از کاهش پایه پولی (بدون بحث از تغییرات کیفیت اون) بیان میشه واقعاً مضحکه. دقت کنیم که گسترش پایه پولی در مواقعی، خود یکی از مهمترین ابزارهای کنترل تورم در کشورهاست.

 

دیدار نوجوانان نخبه با رئیس‌جمهور
نورا براتی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی از دیدار جمعی از نوجوانان نخبه، با رئیس‌جمهور درصفحه‌اش نوشت: رئیس‌جمهوری که با دانش‌آموزا جلسه میزاره و حرفاشونو میشنوه کم‌کاری خیلیارو به دوش میکشه.
 
بی‌خیال...
یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: آقای رئیسی بدون روایت پیشرفت، صدای جلز و ولز هر روزه‌ اصلاحات گوشمونو کر کرده؛ حالا شما می‌خواید نوجوون‌ها راوی پیشرفت از زبون پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هاشون باشن؟!
آقا بی‌خیال :/

بازار آرام بدون ارزپاشی
هفته نامه تازه‌های اقتصاد در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه «تازه‌های اقتصاد» گفت: ذخایر اطمینان بخش ارزی بانک مرکزی، در بهترین شرایط است. در گذشته برای آرامش بازار، ارزپاشی می‌کردند، در دوره جدید بدون ارزپاشی، بازار را آرام کردند.
 
صدور اولین مجوز الکترونیک برای نیروگاهی در ساری
امیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در صفحه شخصی خود نوشت: اولین مجوز الکترونیک تبدیل شده‌ کاغذی برای صاحب یک نیروگاه در ساری صادر شد.
تاکنون وزارت نیرو و ورزش‌ و بخش‌هایی از جهاد کشاورزی، بهداشت، نفت و راه، امکان تبدیل مجوزهای کاغذی به QRcode را فراهم کرده‌اند. تا پایان ۱۴۰۲ همه مجوزهای کاغذی باید الکترونیک (دارای QRcode) شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی