صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گزارش
  • راه و شهرسازی
  • انرژی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شانزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شانزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

ملت‌های مسلمان باید از صدور نفت به اسرائیل جلوگیری کنند

یکی از کاربران فعال شبکه اجتماعی x با انتشار نموداری در صفحه خود نوشت: اینکه رهبری فرمودند باید راه صدور نفت به اسرائیل بسته شود و این را با تأکید بر کشورهای مسلمان گفتند، برمی‌گردد به نمودار زیر؛ کشورهایی نظیرعراق، نیجریه و مصر سهم قابل توجهی در صادرات نفت به اسرائیل داشتند. ملت‌های مسلمان باید جلوی دولت‌هایشان بایستند و از صدور نفت جلوگیری کنند.

 

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه
به هنرمندان معلول

ایبنا رسانه بانک مرکزی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت:  رئیس بانک‌مرکزی اعلام کرد: با همکاری شبکه بانکی و در تعامل با دستگاه‌های متولی این آمادگی را داریم تا از طریق اعطای تسهیلات ارزان و قرض‌الحسنه به هنرمندان دارای معلولیت، از آنان حمایت کنیم.

 

نظریه اشتباه

سید مصطفی موسوی نژاد فعال اقتصادی در شبکه اجتماعی x  با انتشار بخشی از برنامه «سلام تهران» در صفحه‌اش نوشت: نظریه اشتباه: چون سال مهارتورم است، دولت نباید به هیچ‌کس مجوز افزایش قیمت بدهد.
چرا اشتباه است؟
چون وقتی مواد اولیه یک کارخانه به دلیل تورم، افزایش قیمت پیدا می‌کند اگر به او بگوییم حق نداری افزایش قیمت بدهی باید تعطیل کند برود خانه‌اش.
در برنامه سلام تهران کامل‌تر توضیح دادم.

 

خداقوت به دولت مردمی

الیاس توکلی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی  X در صفحه خود نوشت: تکمیل راه‌آهن و فرودگاه استان کردستان کاری بود که سال‌ها پیش باید انجام می‌شد ولی نیمه کاره رها شده بود که به همت دولت سیزدهم به سرانجام رسید، خداقوت به دولت مردمی.

 

تا باد چنین بادا

بانو شادمان از کاربران فعال در فضای مجازی با انتشار عکس‌هایی از افتتاح پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج با حضور رئیس‌جمهور در صفحه‌اش نوشت: پس از حدود ۱۸ سال، راه‌آهن همدان ـ سنندج افتتاح شد و اولین قطار در این مسیر به حرکت در آمد تا یکی دیگر از وعده‌های دولت محقق شود.

 

افتتاح پروژه‌هایی برای رفاه بیشتر مردم کردستان

اسماعیلی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار عکس‌هایی از سفر رئیس‌جمهور به کردستان در صفحه‌اش نوشت: سال قبل همین موقع اینجا تو کردستان، تجزیه طلب‌ها فکر می‌کردند کار تمومه؛ ولی حالا رئیس‌جمهور در بین مردم در حال افتتاح پروژه‌هایی برای رفاه بیشتر مردم قدردان این خطه از کشورمون هستند.

 

فرودگاه سقز رسماً افتتاح شد

خانم فردوس از کاربران فعال در شبکه اجتماعی X در صفحه خود نوشت: سال۸۲ استارت احداث فرودگاه سقز زده شد. اما سال‌ها نیمه کاره رها شده بود و خاک می‌خورد! الان اصلاح‌طلبا میگن اینکه زمان روحانی افتتاح شده! بله به صورت نمایشی و حتی بدون برج مراقبت!
رئیسی در این دوسال پروژه را تکمیل کرد و اولین تستش را هم  با پرواز خودش به کردستان انجام داد.

 

دلخوش کن
اما در واقعیت

محمدسام از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: فرودگاه افتتاح کنی مردم را دلخوش کنی برای شوآف! این بلایی بود که روحانی سر مردم کردستان آورد.
دقیقاً مثل گازرسانی به زاهدان که حتی مشعل نمادین وسط میدان را هم با کپسول روشن کرده بودند و اصلاً گاز شهری به زاهدان نرسیده بود! اما همه این کارها تو این دو سال به عمل رسیدند.

 

فرودگاه سقز، این‌بار واقعی افتتاح شد

ایرنا نوشت: درپی‌نهضت تکمیل پروژ‌های نیمه‌تمام، با حضور رئیس‌جمهور فرودگاه سقز بعد از بیست سال به صورت واقعی افتتاح شد.  تیر۱۴۰۰ در روزهای آخر دولت قبل، افتتاح این فرودگاه به صورت نمایشی انجام شده بود ولی چون زیرساخت‌های آن ناقص بود، قابل بهره‌برداری نبود.

 

تفاوت را خودتان ببینید

نیکـی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: یکی در میان مردم و برای مردم، دیگری روبه‌روی مردم و علیه مردم.
حالا فهمیدید چرا میگیم، فرق میکنه چه کسی رئیس جمهور باشه؟

 

ایجاد اشتغال پایدار با بازگشایی بازارچه‌های مرزی

عطیه‌ نجاری از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: ایجاد اشتغال پایدار و بازگشایی بازارچه‌های مرزی که این یکی دوساله توسط بنیاد برکت و دولت در مرزهای غربی کشور صورت گرفته، خبرهاییه که توی رسانه‌ها خوب دیده نشده. شهرستان‌های سردشت و بانه و سایر شهرهای مرزی میرن به سمتی که دیگه کولبر نداشته باشند.

 

دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره

علی فرحزادی فعال رسانه‌ای در صفحه‌اش در فضای مجازی نوشت: کلنگ راه‌آهن همدان - سنندج سال ۸۴ خورده بود، پنجشنبه افتتاح شد. قراره فاز بعدی این پروژه مرز باشماق با خاک عراق و سوریه را به هم وصل کند. ان‌شاءالله این پروژه فاز نهایی می‌رسه به قدس شریف! دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره.

 

ایران هیچ‌وقت منزوی نمی‌شود

علی صفایی از کاربران فعال در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: با تکمیل و اتمام ایستگاه راه‌آهن همدان-سنندج گذرگاه کریدور شرقی و غربی کشور تکمیل شد. این خط ریلی به‌عنوان گذرگاه مهم در کریدور شرقی، غربی کشور در حوزه باری و مسافری نقش بسیار مهمی در بخش بین‌المللی دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی