صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گزارش
  • راه و شهرسازی
  • انرژی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شانزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شانزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

اخبار

دکتر رئیسی در دیدار علمای استان کردستان:
امروز کشور با اتکا به خدا و ظرفیت بی‌نظیر جوانان در مسیر رشد قرار دارد
جنایات امروز صهیونیست‌ها اثبات‌کننده حقانیت مواضع ایران و اشتباه بودن عادی‌سازی روابط با این رژیم است

رئیس‌جمهور دلیل دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن و برافراشتن پرچم ارزش‌های الهی و اسلامی توسط این نظام دانست و گفت: به‌رغم همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان برای متوقف ساختن کشور، امروز با اتکا به خدای متعال و ظرفیت بی‌نظیر جوانان، کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و دیگر این تفکر که جمهوری اسلامی به خواست و اراده دشمنان متوقف خواهد شد، کاملاً از نظرها محو شده است.
دکتر سیدابراهیم رئیسی ظهر روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان در دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی استان که در مسجد جامع سنندج برگزار شد، دلیل دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن و برافراشتن پرچم ارزش‌های الهی و اسلامی توسط این نظام دانست و تصریح کرد: به‌رغم همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان برای متوقف ساختن کشور، امروز با اتکا به خدای متعال و ظرفیت بی‌نظیر جوانان، کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و دیگر این تفکر که جمهوری اسلامی به خواست و اراده دشمنان متوقف خواهد شد، کاملاً از نظرها محو شده است.
رئیس‌جمهور در ادامه رشد اقتصادی، تراز تجاری مثبت، افزایش چشمگیر صادرات نفتی و غیرنفتی، رشد تولید، رفع مشکل تنش‌های آبی در اغلب استان‌ها، کاهش قابل‌توجه ناترازی کشور در حوزه برق و همچنین گازرسانی به روستاهای فاقد گاز را تنها بخشی از اقدامات و خدمات دولت مردمی در شرایط تحریم و فشار و برخلاف خواسته دشمنان بر شمرد.
دکتر رئیسی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی دولت در استان کردستان برای رفع مشکلات آبی، اشتغال و مسکن نیز اشاره و بر اهمیت و ضرورت جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه استان تأکید کرد و گفت: این سومین سفر بنده به استان کردستان برای رفع مشکلات مردم است و اگر لازم باشد 30 بار دیگر به این استان خواهم آمد تا از رفع مشکلات اطمینان پیدا کنم. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و ضمن ابراز تأسف از سکوت و بی‌عملی کشورهای عربی در قبال این جنایات گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در طول 44 سال گذشته پای آرمان فلسطین و قدس شریف ایستاده، چرا که سیاست‌های نظام ما مبتنی بر اصول و ارزش‌های الهی و اسلامی است و جنایات امروز صهیونیست‌ها در غزه اثبات‌کننده حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسأله فلسطین و اشتباه بودن رویه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با این رژیم جنایتکار بود.

بازدید دکتر رئیسی از نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین استان کردستان
رئیس‌جمهور از نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین استان کردستان بازدید کرد. دکتر سیدابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان از نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین این استان بازدید کرد.
این نمایشگاه در بخش‌های مختلف صنایع دستی، جهاد دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری شامل محصولاتی از جمله گلیم‌بافی، صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی و همچنین دستاوردهای بانوان کارآفرین کردستانی در ساخت نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای مالی، فنی و مهندسی و موسیقی سنتی برگزار شده است. دکتر رئیسی در جریان بازدید از این نمایشگاه دقایقی با غرفه‌داران به گفت‌و‌گو پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

 

دکتر رئیسی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای کردستان:
تردید نداریم که ایمان در نبرد با استکبار قطعاً پیروز خواهد شد

رئیس‌جمهور ضمن گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم غزه، امنیت و اقتدار امروز کشور را مرهون خون شهیدان و مجاهدت‌های نیروهای مسلح دانست و گفت: امروز در سایه این امنیت و همچنین وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی در کردستان، مردم استان به کردستان پیشرفته فکر می‌کنند.
دکتر سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز اول سفر استانی دولت مردمی به استان کردستان، با جمعی از خانواده‌های معظم شهدای این استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
رئیس‌جمهور در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و همچنین شهدای مظلوم جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه، آرامش، امنیت و اقتدار امروز کشور را مرهون خون شهیدان و تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح کشور دانست و افزود: امروز در سایه این امنیت و همچنین وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی در کردستان، مردم این استان به کردستان پیشرفته فکر می‌کنند.
دکتر رئیسی در ادامه با اشاره به رشد و بالندگی استان کردستان در تولید، علم و فرهنگ گفت: دشمنان و بدخواهان که این رشد و بالندگی کردستان را برنتابیدند، با توطئه‌گری و فتنه‌انگیزی در اغتشاشات سال گذشته امنیت و وحدت استان را نشانه رفتند، اما مردم ولایت‌مدار کردستان با همدلی و همگرایی بار دیگر دشمنان را ناکام گذاشتند.
رئیس‌جمهور خانواده معظم شهدا را پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در جای‌جای کشور توصیف و بر ضرورت انتقال پیام شهدا به عصرها و نسل‌ها بویژه نسل جوان کشور تأکید کرد.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات فجیع و هولناک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امروز خون شهدای مظلوم غزه بیدارگر وجدان‌های بشری شده و مهر تأییدی بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حقانیت مردم مظلوم فلسطین و جنایتکاری رژیم غاصب صهیونیستی است، ما تردید نداریم که در این نبرد ایمان و استکبار، قطعاً ایمان پیروز خواهد شد. پیش از سخنان رئیس‌جمهور فرزند یکی از شهدای پیشمرگه مسلمان استان کردستان و همسر شهید بروجردی از فرماندهان فاتح این استان در دوران دفاع مقدس دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

جستجو
آرشیو تاریخی