صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هفده - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هفده - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

مردم می‌بینن و می‌فهمن

حمید لشگری با انتشار فیلمی از مصاحبه با یک شهروند بانه‌ای در سفر رئیس‌جمهور به کردستان در صفحه خود نوشت: شهروندان بانه‌ای: دوسال پیش روزی دو ساعت آب داشتیم، آب گل‌آلود بود و بو می‌داد اما الان اصلاً قطعی آب نداریم، رئیسی به وعده‌ش تو سفر قبلی عمل کرده.
رئیسی با ادامه این عملکردش می‌تونه رکورد رأی رو تو ۱۴۰۴ بزنه؛ چون مردم می‌بینن، مردم می‌فهمن.

 

دولت مردمی
جمعه‌ها تعطیل نیست

محمدی از کاربران شبکه اجتماعی X با انتشار چند عکس در صفحه خود نوشت: این عکس‌ها از فرودگاه نیمه‌کاره سقز نماد دولت روحانی است که این فرودگاه را بدون برج پرواز افتتاح کرد.
دولتی بی‌مسئولیت که فقط ادعا داشت. ظاهری با شعارهای زیبا و باطنی بی‌تدبیر، بی‌بهره و نیمه کاره. خلاصه که این فرودگاه هم با پرواز رئیس‌جمهور و حضور ایشان درجمعه‌ای دیگر افتتاح شد.

 

این بار واقعی بود نه کیک!

مینا رشیدی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: سقز صبح جمعه را با صدای نشستن اولین پرواز در فرودگاهش شروع کرد.
فرودگاهی که قبلاً بدون برج مراقبت کیکاً افتتاح شده بود جمعه با حضور دکتر رئیسی واقعاً وارد مدار حمل و نقل شد.

 

ساعت قرار

علی نادری مدیرعامل ایرنا در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: سخنرانی سید حسن نصرالله را باید بخشی از یک «ساعت قرار» دانست، که متناسب با اقدامات «قبلاً شرط شده»، ممکن بود جملات متفاوتی انتخاب شود.
رایزنی‌های متعدد و مفصل وزیر امور خارجه ایران و همچنین سفر بلینکن به اسرائیل را نمی‌توان خارج از این بسته تحلیل کرد.

 

دست بانک‌مرکزی برای برخورد با بانک‌های متخلف باز شد

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهوراعلام کرد: در قانون جدید مصوب شد که کمترین دخالت توسط قوه قضائیه در تصمیمات بانک مرکزی صورت بگیرد تا سیاستگذارپولی اختیار برخورد با بانک‌هایی که زیان انباشته و اضافه برداشت دارند را داشته باشد.

 

گزینه‌ برخورد با ناوها روی میز است!

حمید خراسانی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: سید حسن نصرالله خیلی حرفه‌ای هم توپ ر‌و انداخت توی زمین امریکا هم تهدیدش کرد، اونجا که گفت برای جلوگیری از گسترش جنگ باید جلو تجاوزات اسرائیل به نوار غزه رو بگیری.

 

 

مشق استکبارستیزی

غزال از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه‌اش نوشت: یه روزی روح‌الله عزیز به فرزندانش مشق استکبارستیزی یاد داد؛ فرزندان خلفش تا به امروز با رهبری سیدعلی نه تنها خوب اجرا کردن، بلکه مشق اسکتبارستیزی رو به کل دنیا صادر کردن!!

 

چک کردن منبع را فراموش نکنید

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به توئیت حسام‌الدین آشنا در صفحه خود نوشت: سری قبل سر فیک‌نیوزی که با استناد به منابع صهیونیستی درباره منابع ارزی نوشته بودید و بعد متوجه شدید و پاکسازی کردید از @hesamodin1خواستم به‌عنوان استاد ارتباطات ابتدا چک منبع بفرمایید، ظاهراً عنایت نکردید و مجدداً ناچار شدید توئیتی را که لااقل حاوی ۵ اطلاع نادرست است، پاک کنید.

 

تداوم روند کاهش رشد نقدینگی، پایه پولی
و ضریب فزاینده

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت:
کاهش رشد دوازده ماهه پایه پولی
۴۵ درصد فروردین ۱۴۰۱
۴۱.۱ درصد تیرماه ۱۴۰۱
کاهش رشد دوازده‌ ماهه نقدینگی
۳۷.۴ درصد تیر‌ماه ۱۴۰۱
۲۷.۵ درصد تیر­ماه ۱۴۰۲
کاهش ۴.۱ درصدی ضریب فزاینده نقدینگی
(پایان تیرماه نسبت به پایان سال قبل)

 

اجرای پروژه‌ ایران قوی
ادامه دارد...

یکی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: ادامه‌ دور دوم سفرهای رئیسی، ادامه‌ اجرای پروژه‌ ایران قوی به تبع رکوردزنی در فروش نفت و به دام انداختن فراری‌های بزرگ مالیاتی؛ این قسمت کردستان:
- افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج به ارزش ۱۶ همت و اشتغالزایی برای ۹۵۰ نفر
- تکمیل فرودگاه ۱۸۰ هکتاری سقز با اختصاص ۱۲۰ میلیارد

 

فرودگاه سقز
به بهره‌برداری رسید

احمد قصری فعال رسانه در صفحه‌اش در فضای مجازی نوشت: رئیسی با پروازی از سنندج به سقز، فرودگاه این شهر رو افتتاح کرد ولی جالبه بدونید این فرودگاه شبیه به راه‌آهن سنندج قبلاً توسط روحانی بدون برج مراقبت و ناقص افتتاح شده بود.

 

به کام مردم باشه به نام هر دولتی خواستید بزنید

اعظم سادات سیدمؤمنی فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: اگه اصلاح‌طلب‌ها نمیگن فرودگاه سقز کار روحانی بوده، جمعه ما افتتاح این فرودگاه رو به اسم دولت سیزدهم ثبت کنیم!
قول میدیم طرح‌های بعدی دولت سیزدهم رو بگیم روحانی انجام داده.

 

ردپای دلارهای نفتی
در بودجه

سایت خبری خط انرژی در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: حمید بهزادی مدیر اندیشکده سیاستگذاری ماهد گفت: صادرات نفت ایران به نسبت سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته و به دلیل اینکه وصول درآمدهای نفتی با تأخیر ۳ ماهه صورت می‌گیرد، توقع درآمد ریالی از افزایش صادرات به طور کامل محقق نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی