صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هجده - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هجده - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

سقوط ارزش پول اسرائیل
احمد قصری از فعالان رسانه در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: برنده و بازنده جنگ با تعداد کشته‌ها و کشتن‌ها مشخص نمیشه، اعداد و ارقامه که مشخص کننده است، شِکل واحد پول رژیم آپارتاید و کودک‌کش به پایین‌ترین میزان خودش طی یک‌سال گذشته رسیده! سقوط قطعیه!
 
صادرکنندگان نفت به اسرائیل
یکی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: ترکیه رتبه اول صادرات نفت به اسرائیل رو داره! بعد به‌جای اینکه شاهرگ اقتصادی اسرائیل رو ببنده، با نتانیاهو قهر می‌کنه!
 
مدیر میدان باشید نه پشت‌میز
سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: اینکه رئیسی میگه باید مدیر میدان باشید نه پشت‌میز، به‌خاطر همینه! وقتی فرودگاه سقز از پشت مانیتور توسط روحانی افتتاح نمایشی میشه، بنده خدا خبر نداشته حتی برج مراقبت نداره اونجا!
اما رئیسی خودش با پرواز می‌ره فرودگاه تا ببینه واقعاً آماده بهره‌برداری هست یا داره مثل قبل خاک می‌خوره!

 

برای دومین سال متوالی

رکورد تولید ناخالص ‌داخلی ‌ایران شکسته شد

وقایع اقتصادیه در فضای مجازی درصفحه خود نوشت: رکورد تولیدناخالص‌داخلی‌ایران بر حسب برابری قدرت خرید (PPP GDP) برای دومین سال متوالی شکسته و به بالاترین مقدار خود یعنی ۱/۷۳ هزار میلیارد دلار رسید که ۳۰درصد بیشتر از سال۱۳۹۹ است.
بر اساس آخرین گزارش منتشر شده «IMF» در اکتبر۲۰۲۳، ایران با ۲ پله صعود به رتبه ۱۹ جهان ارتقا یافت.

 

تلاش دولت مردمی
برای رفع مشکلات روستاها

محمد بهبهانی فعال رسانه در فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: رکورد مهم دولت سیزدهم در عطش‌زدایی از 10 هزارروستا، ازتنش آبی ۱۰ هزار روستا تا امروز، مشکل 3500 روستا رفع شده و تا پایان دولت سیزدهم، مشکل دیگر روستاها نیز برطرف خواهد شد.

 

روند کاهشی قیمت مسکن در تابستان

سینا احدیان با انتشار دو نمودار درخصوص روند کاهشی قیمت مسکن در تابستان در صفحه خود نوشت:
تورم ماهانه قیمت مسکن در شهر تهران:
 تیر 2.2-
مرداد 1.0-
شهریور 0.6- درصد
مهرماه ۱ درصد (همراه با افزایش 20 درصدی حجم معاملات)

 

فقط ریل‌گذاری کافی نیست

سید میعاد صالحی، ‏‏معاون وزیر راه و شهرسازی درفضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: پروژه راه‌آهن همدان-سنندج حدود ٢٠درصد در دولت‌های نهم و دهم و حدود ۵٠درصد در دولت دوازدهم پیشرفت داشته است و ٣٠درصد باقیمانده آن در دو سال دولت سیزدهم.
فقط گذاشتن ریل روی زمین کافی نیست بلکه عملیات جوشکاری ریل، بالاست‌ریزی، زیرکوبی و رلواژ و... نیز لازم است که هریک ماه‌ها زمان و صرف هزینه نیاز دارد.

 

اول بازدید کنید بعد افتتاح

علی نادری، مدیرعامل ایرنا در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: به نظرم فرق افتتاح مجازی طرح‌ها از پاستور با حضور چندباره میدانی پای پروژه و سپس افتتاح آنها از نزدیک، همین است که حضور میدانی، جلوی «افتتاح نمایشی» را بگیرد و اجازه ندهد که کلاه سر مدیر ارشد کشور برود.

 

اگر سیاست تثبیت اقتصادی نبود، تورم ۳ رقمی می‌شد

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: محمدجواد محقق‌نیا، استاد اقتصاد دانشگاه علامه گفت: انتخاب سیاست تثبیت اقتصادی توسط بانک‌مرکزی، یک اقدام درست بود و باید زودتر اتفاق می‌افتاد.
اگر تثبیت نبود، تورم ۳ رقمی می‌شد و بالای ۱۰۰ درصد می‌رفت.

 

چند خبر خوب
علی فرحزادی از فعالان شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: لابه‌لای اخبار منطقه چند تا خبر از داخل بخوانیم:
40 درصد افزایش صادرات نفت ایران در دوماه اخیر
بازگشت ایران به جایگاه سوم اوپک
تخصیص60میلیارد برای حمایت از بورس صنعت
واگذاری زمین رایگان در تهران(طرح فرزندآوری)
اشتغال 4800 بانوی سرپرست خانوار
استارت توزیع شیر رایگان در مدارس
 
نیروگاه بادی بسازید، سود دلاری تضمین شده بگیرید
هـــادی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: طبق مصوبه جدید شورای اقتصاد، مجوز احداث ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی از محل منابع ماده ۱۲ صادر شده. نیروگاه‌هایی که از یک طرف امکان دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی دارند، از طرفی هم خرید تضمینی ۴.۵ ساله از طرف دولت.
 
سند همکاری 25 ساله ایران و چین درحال انجام است
مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در شبکه اجتماعی x با انتشار گفت‌و‌گویی که با اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران انجام داده در صفحه خود نوشت: الگوی ایران در خصوصی‌سازی بدترین قسمت تجربه‌های دنیا بود. سند همکاری 25 ساله ایران و چین درحال انجام است.

پذیرایی از ناوهای امریکایی
آزاده از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت:( چیزهای خوبی که مقاومت برای ناوهای امریکایی آماده کرده به روایت تصویر ).

جستجو
آرشیو تاریخی