صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هجده - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هجده - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با قرائت حکم جدید رئیس بنیاد مستضعفان

متصدیان بیت‌المال باید حفیظ و علیم باشند

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به احکام جدید رهبری برای رئیس بنیاد مستضعفان، گفت: متصدیان بیت‌المال هم باید قدرت حفظ اموال را داشته باشند و هم علیم باشند. به گزارش ایرنا، آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید بنیاد مستضعغان پیش از ظهر امروز با حضور مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.
در این مراسم حجت‌السلام والمسلمین «محمد محمدی گلپایگانی» گفت: به فرموده قرآن کریم واگذاری بیت‌المال به افراد مختلف یک اصل است و کسی که می‌خواهد دست‌اندرکار حفظ بیت‌المال باشد، باید حفیظ و کوشا باشد.
وی اضافه‌کرد: متصدیان بیت‌المال هم باید قدرت حفظ اموال را داشته باشند و هم علیم باشند. پیامبر هم بعد از آمدن به مدینه نخستین کاری که انجام داد، موضوع بیت‌المال بود. حکومت خرج و هزینه سنگین، جنگ، صلح و آبادانی دارد و در آیه ۶۰ سوره «توبه» نیز چندین شرط برای حفظ و نگهداری بیت‌المال و صدقات عنوان می‌شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در احکام رؤسای بنیاد، بر رفع نیازمندی فقیر و مسکین و به‌کارگیری جوانان تأکید داشته و دارند.
حجت‌السلام گلپایگانی به تحولات در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: الحمدلله اتحاد و یگانگی اکنون وجود دارد و بزرگان و مسئولان ما همه بر مواضع خود متحد هستند. فیلم کودکان غزه را نمی‌شود حتی تماشا کرد. از اثرات حرکت مردم غره هم این بود که جهان شاهد چهره خبیث آنهایی است که حرف از حقوق بشر می‌زدند. وی گفت: اکنون در انگلستان، آلمان، امریکا و ده‌ها شهر و کشور دیگر مردم علیه این جنایت‌ها در حال تظاهرات هستند که از آثار موفق حمله به اسرائیل بود.
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه شیعه شناخته می‌شود و اسلام زنده است، گفت: اکنون صدای اسلام در همه جا پیچیده است که از برکت انقلاب اسلامی است.

فعالیت‌های بنیاد مستضعفان در جهت تولید پایدار و باکفایت است
رئیس جدید بنیاد مستضعفان گفت: فعالیت‌های ما در جهت تولید پایدار و باکفایت است و هر آنچه منجر به ایجاد درآمد پایدار شود، انجام خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد بنیاد به حاشیه برود.
سردار «حسین دهقان» روز یکشنبه‌ در آیین تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید بنیاد مستضعغان افزود: همه سرمایه و ‌حیثیت من اندوخته‌ای است که برای پیاده کردن حکم من توسط رهبر معظم انقلاب آمده است.
وی با بیان اینکه وجه تسمیه بنیاد مستضعفان حرکت و هدف ما را نشان می‌دهد، ادامه داد: هر سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهیم باید در راستای محرومیت‌زدایی باشد. در این راستا، منبع و زمانی برای هدر دادن نداریم.
دهقان با تأکید بر اینکه امروز در نقطه‌ای قابل اتکا برای جهش بزرگ هستیم، خاطرنشان‌کرد: بنیاد مستضعفان مورد توجه و اهتمام همه است، ممکن است در معرفی چهره بنیاد نقص داشته باشیم، اما از این وضعیت عبور خواهیم کرد و دستگیر همه مستضعفان خواهیم شد که هم رسالت سازمانی ما و هم یک ارزش الهی است.
وی گفت: توانمندسازی محرومان بر ما ابلاغ شده و پرهیز از تبدیل بنیاد به خیریه‌ای برای کمک‌های ناپایدار نیز تأکید شده است که باید جهت‌گیری‌های ما در این زمینه باشد.
رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: رویکرد اجتماعی ما بهره‌گیری از تجربه زیست شده در بنیاد و ‌پاسخ به نیاز روزافزون جامعه برای ادامه زندگی مستضعفان بدون حمایت قطره‌چکانی است. دهقان با اشاره به اینکه به دنبال توسعه مدل‌های توسعه مناطق محروم هستیم، هم‌اکنون منطقه «قلعه گنج» با این همه استعداد انسانی و اقتصادی نباید محروم باشد و ‌مدل سرمایه‌گذاری در قلعه‌گنج نیز مدل بسیار موفقی بود.
وی بیان داشت: بنیاد مستضعفان نهادی انقلابی است که معنای آن روحیه ایثار و حاکمیت ارزش‌های انسانی است. فکر می‌کنیم همگی باید بر اجرای بهتر مأموریت‌های بنیاد اهتمام داشته باشیم.
رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: به دنبال نهادی هوشمند هستم که محدودیت سازمانی مانع رشد آن نباشد و به یاری هم یک ‌نهاد دارای ایده و نوشوندگی را خواهیم داشت، زیرا یک نهاد انقلابی سنتی نیستیم.

جستجو
آرشیو تاریخی