صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هجده - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هجده - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بورس کانال 2 میلیون واحدی را پس گرفت

شاخص‌های بازارسهام برای دومین روز متوالی مثبت شد

 شاخص کل بورس تهران پس از هفت روز کاری توانست دوباره کانال دو میلیون واحدی را پس بگیرد. درحالی که بازار هفته را مثبت آغاز کرده بود، در دومین روز پیاپی به رنگ سبزدرآمد. با ورود ریسک‌های سیستماتیک به بازار و تغییر جو روانی بازار، از روز ششم آبان ماه شاخص کل کانال دو میلیون واحد را از دست داد و وارد کانال 1.9 میلیون واحدی شد. اما پس از چند روز نوسان و افت و خیز سرانجام در روز گذشته با یک گام 17 هزارواحدی موفق شد دوباره به این کانال برگردد. کانالی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران کف بازار محسوب می‌شود، چرا که با درنظر گرفتن تمام متغیرها و ارزش ذاتی سهام، درصورت عادی شدن شرایط و خروج ریسک‌های سیاسی از بازار، شاهد روند صعودی شاخص‌ها خواهیم بود.
 
رشد 17 هزار و 536 واحدی
براساس این گزارش، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز با افزایش 17 هزار و 536 واحد به رقم 2 میلیون و 16 هزار و 745 واحد رسید. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز هم مانند روز شنبه روند رو به رشد به خود گرفت و توانست کانال 2 میلیون واحدی را که در هفته‌ قبل از دست داده بود، بازپس بگیرد و افزایش 17 هزار و 536 واحد معادل 0.88 درصدی را به نام خود ثبت کند.
درمجموع همه شاخص‌های بورس در دومین روزهفته، صعودی شد به طوری که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز شنبه و همچنین این دو شاخص با معیار هموزن 0.88 درصد افزایش یافتند.
دراین روز شاخص هم وزن نیز با افزایش 5 هزار و 915 واحد به رقم 678 هزار و 923 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 3 هزار میلیارد تومان رسید.معامله‌گران روزگذشته بیش از 5.9 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 308 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 766 میلیارد تومان داد و ستد کردند.شاخص آزاد شناور 0.79 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 1.19 درصد افزایش یافت، شاخص بازار دوم بورس به میزان 0.52 درصد افزایش یافت.
ارزش معاملات خرد بازار سهام به چهار هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان رسید که ۲هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان متعلق به بورس، یک هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان متعلق به بازار فرابورس و ۸۰۰ میلیارد تومان متعلق به صندوق‌های سهامی بود. نمادهای شاخص‌ساز به ترتیب شامل گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خلیج‌فارس، مخابرات ایران و پتروشیمی شیراز بوده‌اند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل با رشد 131 واحد به رقم 24 هزار و 569 واحد رسید.ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 380 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس 410 هزار میلیارد تومان برآورد شد.معامله‌گران دیروز بیش از 2.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 160هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 134 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
دراین روز در فرابروس هم همه شاخص‌ها سبز شدند و میزان افزایش زیر یک درصد بوده است شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس با 0.54 درصد افزایش همراه شدند این دو شاخص با معیار هموزن 0.83 درصد رشد کردند.شاخص بازار اول فرابورس 0.63 درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم فرابورس 0.51 درصد افزایش یافت.
دراین روز نمادهای پتروشیمی زاگرس، مالی سپهرصادرات، آریا ساسول، نیروی برق دماوند، پتروشیمی تندگویان و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و تجلی توسعه معادن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است. در بازار دیروز 311 نماد در محدوده مثبت و 109 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 203 نماد در محدوده مثبت و 127 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی