صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گزارش
  • کلان
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نوزده - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نوزده - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

 تعمیرپالایشگاه پاراگوانا زودتر نتیجه می‌دهد
احسان حسینی از فعالان رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: اگر دولت ۳۰ میلیارد دلار صرف پالایشگاه‌سازی کنه احتمالاً بعد از ۲۰ سال بتونه ظرفیتی معادل پالایشگاه پاراگوانا ونزوئلا برای صادرات نفت ایجاد کنه. اما می‌توان با تعمیر پاراگوانا ظرف دو سال، با کمتر از یک میلیارد دلار آن هم از جیب ونزوئلا برای ۸۵۰ هزار بشکه نفت ایران  بازارسازی کرد.

 خبرهای خوب از وام ۵۰۰ میلیونی ازدواج به دهه شصتی‌ها تا رشد ۲۲ درصدی ترانزیت
علی فرحزادی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی xدر صفحه خود نوشت: خبرهای خوب این چند روز اینا بودن:
- وام 500میلیونی به دهه شصتی‌هایی که امسال ازدواج کنند
- جذب ۸ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی طی ۲سال
- تعیین ۲هزار میلیارد تومن برای ۱۸هزار خانه خالی
- اضافه شدن ۷۰رشته و گرایش تحصیلی برای جذب بیشتر معلما
- رشد ۲۲٪ ترانزیت در ۷ماه نخست امسال‌
 
افزایش موجودی انبار شرکت‌های فولادی
محمد عنایتی نجف‌ آبادی از کاربران فعالان شبکه اجتماعی x در صفحه شخصی خود نوشت: موجودی انبار شرکت‌های فولادی در 14 ماه منتهی به شهریور 1402، 2 برابر شده و الان ارزش این موجودی انبار از 8 میلیارد دلار فراتر میره...
هر روز نداشتن یک برنامه توسعه صنعتی ضرر است به منافع ملت...

با این آمار قضاوت
با شما
کمیل نقی پور، فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: فقط یه آمار:  قدرت تخریبی میزان بمبی که بر غزه ریخته شده یک و نیم برابر هیروشیما، وسعت غزه یک سوم هیروشیما

 

هدف‌گذاری بانک‌مرکزی

یکی از فعالان رسانه با انتشار دو نمودار روند تحولات نرخ رشد دوازده ماهه نقدینگی و پایه پولی در صفحه شخصی خود نوشت: بهبود متغیرهای پولی، کاهش نرخ رشد پایه پولی از ۴۵ درصد فروردین به ۳۹.۶ درصد در مهر، کاهش نرخ رشد نقدینگی از ۳۴.۳ درصد مهر‌ ۱۴۰۱ به ۲۶.۴ درصد در مهر ۱۴۰۲، حجم نقدینگی در پایان مهر امسال ۷۱۷۷ همت (رشد ۱۳.۳ درصدی در ۷ ماهه اول سال) از جمله اقدامات به منظور هدفگذاری بانک مرکزی برای رشد 25 درصدی در سال‌جاری است.

 

شایعات برای برهم زدن
بازار ارز

سینا احدیان فعال رسانه در فضای مجازی در واکنش به انتشار توئیت عبدی مدیا در صفحه خود نوشت: شایعات و ادعاها درباره دستگیری یا آزادی به قید وثیقه معاون ارزی بانک مرکزی در فضای مجازی، کذب است و حق شکایت و پیگیری قضایی از منتشرکنندگان این اخبار کذب که باعث ایجاد نگرانی و جو روانی منفی در بازار ارز در جهت سودجویی دلالان شده محفوظ است.

 

آغاز جنگ علیه اسرائیل،
پیش‌زمینه‌های اقتصادی-سیاسی داشت

سیدمصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه در صفحه خود نوشت: آغاز جنگ علیه اسرائیل، پیش‌زمینه‌های اقتصادی-سیاسی داشت. این پیش‌زمینه‌ها شرایط را برای جنگ بیشتر مهیا کرده بود:
-گزارش وزارت دارایی اسرائیل: کاهش ۶۰درصدی سرمایه‌گذاری خارجی
-گزارش بانک جی‌پی‌مورگان: پیش‌بینی کاهش ۱۱ درصدی حجم اقتصاد
-تظاهرات‌های چند ده هزار نفری علیه نتانیاهو

 

حمایت جهانی از فلسطین
اعظم سادات سیدمؤمنی از فعالان شبکه اجتماعیx  با انتشار عکس‌هایی از تجمع مردم  شهرهای مختلف دنیا در حمایت از مردم فلسطین در صفحه خود نوشت: فلسطین تنها مسأله‌ای است که همه مرزبندی‌ها رو درهم شکسته و تمام جهان رو فارغ از هر دین، مذهب، نژاد و فرهنگی در کنار هم جمع کرده.
 
تفاوت ما با اونا
فائزه طلایی از کاربران فضای مجازی با انتشار دو عکس در صفحه خود نوشت: وقتی ما میریم در خونه‌شون VS وقتی اونا میان تو منطقه ما:)
 
ایران نباید موشک داشته باشد اما اسرائیل باید کلاهک هسته‌ای داشته باشد؟!
یکی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار فیلمی از گفت و گو با جواد قارایی ایرانگرد در صفحه خود نوشت: جواد قارایی: چطور کشور بزرگی به نام ایران نباید موشک داشته باشد و اسرائیلی که اندازه همدان ما است باید ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای داشته باشد؟!
باور می‌کنید خیلی از سیاسیون ایران از درک همین جمله عاجزن؟ درود به شرفت جواد قارایی

جستجو
آرشیو تاریخی