صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و بیست - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و بیست - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

چرا؟
علی نادری، مدیرعامل ایرنا با انتشار خبر بی‌بی‌سی فارسی در فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت:
۱.فرانسه در سازمان ملل خواستار آتش‌بس دائمی در غزه شد. این موضع فرانسه نقطه مقابل موضع امریکا، انگلیس و قدرت‌های اروپایی است که مخالف آتش‌بس در شرایط فعلی هستند.
۲.روز گذشته از نامه‌نگاری همسر رئیس‌جمهور ایران با رئیس‌جمهور فرانسه به دلیل مواضع این کشور در جنگ غزه انتقاد شد.
۳.؟!
 
منصفانه قضاوت کنید
خانم فردوس از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: نامه خانم دکتر علم‌الهدی برای همسران مقامات ۴۰ کشور غربی، ابتکارعمل خوبی بود که مورد توجه رسانه‌های مختلف بین‌المللی قرار گرفته است.
پروژه‌بگیرا که تکلیفشون مشخصه، اما ای کاش افراد انقلابی قبل از همصدا شدن با این جریان تخریب، لااقل یک‌بار متن نامه رو بخونن و منصفانه قضاوت کنند!

وقتی نان مفت بعضی‌ها
قطع می شود...
محمدسام از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: بقیه دنیا اینجوری از نامه همسر رئیس جمهور ما استقبال کردن، اونوقت نمی‌دونم جریان چیه که هر کسی بخودش اجازه میده با رئیس جمهور و همسرش این مدلی حرف بزنه...
شایدم برمیگرده به این که نون مفت خیلیا رو بریده حالا صداشون دراومده

 

پیش‌بینی نرخ ارز تا پایان سال

ایبنا رسانه بانک مرکزی به نقل از خبر آنلاین نوشت: محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص اعلام کرد: اگر اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ ندهد تا پایان سال، قیمت ارز نهایتاً ۲ یا ۳ درصد نوسان خواهد داشت و کسی منتظر جهش ارزی یا افزایش ۱۵ - ۲۰ درصدی قیمت دلار نباشد.

 

از آدرس غلط دادن
خسته نشدید؟!

سجاد جلالی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت:
جناب مشاور
از آدرس غلط دادن خسته نشدید؟!
در ماه‌های پایانی دولت شما رسماً میزان پیشرفت پروژه راه‌آهن سنندج-همدان ۶۰ درصد اعلام شد.
در پی چه هستید؟! بازی‌تان نخ‌نما شده؛ فعلاً مشغول جبران عقب‌ماندگی هشت‌ساله دولت شما هستیم، وقت اضافی برای پرداختن به این بازی‌ها را نداریم.

 

8,000,000,000 دلار بدون برجام و بدون اف‌ای‌تی‌اف

حمید لشگری از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x با انتشار نموداری مربوط به میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در ایران از سال 80 تا  99 در صفحه خود نوشت:
8,000,000,000 دلار
۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان
این عدد جذب سرمایه‌ خارجی فقط تو دو سال گذشته بوده، به اندازه نصف کل هشت سال دولت روحانی.
 تازه بدون برجام و بدون اف‌ای‌تی‌اف.

 

به چه چیزهایی افتخار می‌کردیم

احسان حسینی  فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: بلومبرگ از کاهش شدید صادرات نفت ایران در اکتبر خبر داد. تازه با این افت شدید، فروش به ۱,۴۳ میلیون بشکه رسید، بالاتر از برآورد بودجه.
یادش بخیر، زمانی به صفر نشدن (و تقریباً صفر شدن) صادرات نفت افتخار می‌کردیم، الان انتقاد اینه که چرا در تحریم زودتر به حداکثر توان فروش نرسیده‌ایم.

 

تا پایان مهر، 480  هزار نفر از متقاضیان، وام ازدواج دریافت کرده‌اند

وحید یامین پور، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: تا پایان مهر بیش از ۴۸۰ هزار نفر از متقاضیان، وام ازدواج خود را دریافت کرده‌اند. جمع مبلغ وام اعطایی بالغ بر ۹۸ ه.م.ت است.
تهران، ایلام، یزد، قزوین، اصفهان، مرکزی و بوشهر با بیش از ۷۰ درصد پرداخت، بهترین و خراسان جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و خراسان شمالی بدترین عملکرد را داشته‌اند.

 

ساختمان جدید
مرکز مبادله ارز و طلای ایران
سینا احدیان فعال رسانه با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود نوشت: مرکز مبادله به‌عنوان مرجع اصلی و رسمی معاملات ارز و طلا به‌زودی توسعه پیدا می‌کنه و با ابزارهای جدید نیازهای فعالان اقتصادی رو برآورده می‌کنه. این کار ایده و اقدام بی‌سابقه‌ دکتر فرزین بوده که با گسترش این مرکز، بازار غیررسمی ارز محدود و کم‌اثر میشه.
 
اولین قدم برای
حل مشکلات اقتصادی،
اجرای سیاست تثبیت است
ایبنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه خود با انتشار فیلمی از صحبت‌های یکی از اعضای هیأت مدیره اتاق ایران و عراق نوشت: حسینی، عضو هیأت مدیره اتاق ایران و عراق اظهارداشت: سیاست تثبیت اقتصادی و ارزی یک موضوع اساسی و پایه‌ای در اقتصاد ایران است که باید قبل از هر تحول اقتصادی و حتی سیاسی به کار گرفته شود. این سیاست اولین قدم عبور کشور از چالش‌ها است.
 
کاهش فساد اقتصادی با شفاف شدن اطلاعات و آمار رسمی
سید مصطفی موسوی‌نژاد فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: چند روز پیش خاندوزی اعلام کرد: در سال اول دولت صورت مالی ۳۰۰ شرکت و در سال دوم صورت مالی ۱۰۰۰ شرکت شفاف شد.
شاید بپرسید خوب چه فایده‌ای داره؟ فایده اول اینکه این شفاف شدن باعث کاهش فساد میشه. دوم اینکه مجبور میشن خودشون رو اصلاح کنن و امروز ۱۲۳شرکت از زیان انباشته خارج و سودده شدن.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی