صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و بیست و یک - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و بیست و یک - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

قطع صادرات نفت به اسرائیل
از سوی ملت‌های مسلمان

سید مصطفی موسوی‌نژاد فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود نوشت: در سال ۲۰۲۳، قزاقستان و آذربایجان که عضو سازمان همکاری اسلامی هستند، پای ثابت صادرات نفت به رژیم صهیونیستی بودند. کشورهای عراق، مصر و نیجریه هم سایر کشورهای صادرکننده نفت به این رژیم بودند. ملت‌های مسلمان باید به این دولت‌ها بابت قطع صادرات نفت به اسرائیل فشار وارد کنند.

 

واکنش‌ها به نامه
خانم علم‌الهدی

محمدی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: در حالی که موج نقدهای دوستان انقلابی و رسانه‌ای و دشمنان پروژه‌ای علیه نامه خانم علم‌الهدی جریان داشت، نامه و حمایت ایشون از فلسطین در رسانه عربی بازتاب ویژه‌ای داشت و فرانسه هم در جلسه شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش‌بس انسان‌دوستانه در غزه شد.

 

اقتصاد ایران در مسیر تحول

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: بعد از ۱۰ سال، نمایشگاه اینوکس امسال یک تفاوت خاص داره، اونم حضور اعضای بریکس در این نمایشگاه بود، بزودی هم با رونمایی از پول بریکس اقتصاد در کشورهای عضو دائم، مخصوصاً ایران متحول میشه. همه اینها با بیشترین تحریم‌ها و بدون FATF بوده. این خبر حاوی مقادیر زیادی براندازسوزی است!

 

بهبود وضعیت محصولات کشاورزی صادراتی به روسیه

حمید لشگری از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: خبر خوب- اولین کشتی یخچال‌دار تو مازندران به آب انداخته شد تا معضل خراب شدن محصولات کشاورزی صادراتی به روسیه رو حل کنه؛ دیگه داره به همه ثابت میشه که نگاه ملی و انقلابیه که یک به یک مشکلات رو حل میکنه، نه نگاه وابسته و منفعل.

 

سوخت جنگنده‌های اسرائیل از ترکیه تأمین می‌شود

سایت خبری خط انرژی در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: بر اساس گزارش  SolutiEN، از سال ۲۰۱۶ ترکیه در مجموع ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی و سوخت کشتی معادل ۲۵۰ میلیون دلار به اسرائیل صادر کرده و بیش از ۱۱ میلیارد لیتر گازوئیل معادل ۵ میلیارد دلار از اسرائیل وارد کرده است.

 

افزایش ۷۳ درصدی پرداخت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: در ۷ ماهه اول سال به ۲۱۷۲ شرکت دانش‌بنیان ۱۲۸ همت تسهیلات پرداخت شد که نسبت به هفت ماهه سال قبل ۷۳ درصد افزایش داشت. مهر امسال نیز به ۷۵۰ شرکت دانش‌بنیان  ۱۷.۵ همت تسهیلات پرداخت شد که نسبت به مهر ۱۴۰۱ معادل ۱۰۶ درصد افزایش داشت.

 

رشد ۲۱ درصدی پرداخت تسهیلات
در شبکه بانکی

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در ۶ ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل 21.2 درصد رشد داشته است. همچنین سهم خانوار از تسهیلات پرداختی به 17.7 درصد از کل تسهیلات رسید.

 

روابط تجاری ایران تاجیکستان پررنگ‌تر می‌شود

احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: رئیس‌جمهور برای دومین بار دیروز به تاجیکستان رفت. اولین سفر خارجی او نیز در تابستان ۱۴۰۰ به همین کشور بود که دستاورد آن، اصلاح روابط دو کشور بعد از یک دوره اختلال و پذیرش عضویت ایران در شانگهای بود. روابط تجاری دو کشور از ۵۷ میلیون دلار در سال ۹۹ امروز به ۲۸۰میلیون رسیده است.

 

قطار پیشرفت ایران
متوقف شدنی نیست

خانم فردوس از کاربران فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: یادتونه پارسال با توهم براندازی تجمعات سیاسی و فحاشی رو به داخل دانشگاه‌ها کشوندن تا روی مسیر پیشرفت کشور تأثیر منفی بزارن؟
حالا امسال دومین ایده بازار ملی فناوری سلامت با رونمایی ۱۱محصول دانش‌بنیان جدید در دانشگاه ایران برگزار شد تا دشمن بفهمه قطار پیشرفت ایران متوقف شدنی نیست.

 

امریکایی‌ها نگران گران شدن مالیات و مواد غذایی شان هستند

فائزه طلایی از کاربران فضای مجازی با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی‌اش نوشت: امریکایی ها: احتمالاً مالیات و موادغذایی‌مون گرون خواهد شد چون باید علاوه بر هزینه‌های اوکراین هزینه‌های اسرائیل هم تأمین کنیم!

جستجو
آرشیو تاریخی