در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور تاجیکستان

رئیس‌جمهور: ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ را به فرصت تبدیل کند

رئیس‌جمهور گفت: ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملاً قابل مشاهده است.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها، در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است.
رئیس‌جمهور افزود: ما ظرفیت‌ها و تجارب بسیار خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و صنعت و معادن داریم و آماده هستیم تا این تجارب را با مردم تاجیکستان به اشتراک بگذاریم.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ملت و جوانان ایران تصمیم گرفته‌اند تحریم‌ها و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند؛ این فرصت‌ها امروز در ایران اسلامی کاملاً قابل مشاهده است. رئیس جمهور بیان کرد: ایران و تاجیکستان اشتراکات فرهنگی دارند به همین جهت می‌توانیم همکاری‌های بسیاری داشته باشیم. مقرر شد با فعال شدن بخش‌های فرهنگی در دو کشور بتوانیم در جهت توسعه فرهنگی و زبان فارسی گام‌های جدی برداریم.
آیت‌الله رئیسی عامل مقابله با تهاجم فرهنگی را داشته‌های فرهنگی دانست و افزود: سرمایه ایران و تاجیکستان داشته‌های فرهنگی مشترک است که این داشته‌های فرهنگی به‌عنوان سرمایه ماندگار باید برای صیانت از جوانان توسعه پیدا کند.
جستجو
آرشیو تاریخی