صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گزارش
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تاریخ شفاهی
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و بیست و دو - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و بیست و دو - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

کشورهای مسلمان چه سهمی
از تجارت اسرائیل را برعهده دارند؟
سید مصطفی موسوی‌نژاد فعال رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: مطالعه موردی تجارت کشورهای مسلمان با اسرائیل؛ در هر صنعت، کشورهای مسلمان چه سهمی از تجارت اسرائیل را برعهده دارند:
- نفت و فرآورده‌های نفتی: آذربایجان ۴۳ درصد، قزاقستان ۹ درصد
- مواد معدنی: آذربایجان ۸ درصد، ترکیه ۶ درصد
- فلزات اساسی: ترکیه ۲۴ درصد
- منسوجات: ترکیه۱۲ درصد
 
۹۱.۴ درصد چک‌ها در شهریور
وصول شد
یکی از فعالان رسانه در صفحه شخصی خود نوشت: تا سال ۹۹، نسبت تعداد و مبلغ چک‌های «برگشتی» به مبادله‌ای ۱۸ تا ۲۰ درصد بود اما در سال جدید با اجرای کامل قانون جدید چک به ۷ تا ۱۰ درصد رسیده است.
 
واردات آب؛ کیک رسانه‌ها یا پروژه واقعی روی میز رئیس‌جمهور
سایت خبری خط انرژی در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: پروژه واردات آب از تاجیکستان به دلیل مسیر طولانی، هزینه بالای اجرا و نبود تضمین برای تداوم واردات، بیش از اینکه یک گزینه واقعی روی میز دولت باشد، سوژه‌ای رؤیاپردازانه برای رسانه‌هاست.

 

کنترل خلق پول بانک‌ها برای مهار تورم

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: یکی از اقدامات مهم بانک‌ مرکزی در سال ۱۴۰۲ برای مهار تورم، مدیریت رشد نقدینگی از طریق کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها و خلق پول در شبکه بانکی است.

 

توسعه کریدور ترانزیتی و ارتباطی شرق با غرب از مسیر ایران

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: در اجلاس اکو:
۱.رئیس‌جمهور از اعضا خواست یک دقیقه به احترام شهدای غزه سکوت و با قرائت فاتحه، برای مظلومان مقتدر دعا کنند.
۲.ایده مشترک اکثر سران (ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، قزاقستان و پاکستان) توسعه کریدور ترانزیتی و ارتباطی شرق (چین و آسیای میانه) با غرب از مسیر ایران است.

 

تمام طرح‌ها برای منزوی کردن ایران شکست خورد

حمید لشگری از فعالان فضای مجازی در صفحه خود نوشت: کشورهایی که اسمشون رو نقشه نوشته شده عضو اکو هستن و امروز تأکید کردن که ترانزیت کالا از چین (غول تولید دنیا) به غرب باید از ایران بگذره؛ حتی اردوغان و علیف!
این یعنی ما در آینده بدون هیچ کار خاصی می‌تونیم به اندازه نفت پول دربیاریم.

 

عبور از مشکلات اراده‌ می‌خواهد

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: نقشه و مسیر ترانزیت شرق به غرب دنیا وقتی میبینن مسئولان کشورمون در اوج تحریم‌ها اراده‌ای برای عبور از مشکلات دارن این شکلیه!

 

پیش‌بینی تداوم رشد اقتصادی تا پایان سال

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به رشد سرمایه‌گذاری و رشد بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله صنعت، نفت و خدمات، انتظار تداوم رشد اقتصادی تا پایان سال را داریم.

 

سیل سرمایه‌گذاری‌ها و ساخت ابرپروژه‌ها به سمت ایران
یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی از حضور کارکنان یک شرکت چینی در صفحه خود نوشت: از وقتی بهونه برجام و اف‌ای‌تی‌اف کنار رفته، سیل سرمایه‌گذاری‌ها و ساخت ابرپروژه‌ها سمت کشورمون اومده؛ دیروز قراردادی با شرکت چینی و درجه آ IPPR بسته شد که طی اون مجموعه ورزشی ۳۸۰ هکتاری و مجهزی تو تهران ساخته بشه؛ مهندسای این شرکت هم از زمینش بازدید کردن.
 
دکتر رئیسی حاضر نیست
کسی برایش چتر بگیرد
یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی که خبرگزاری ایرنا از سفر رئیس جمهور به تاجیکستان در صفحه شخصی خود نوشت:( وقتی دکتر رئیسی در سفر به تاجیکستان تو هوای بارونی اونجا هم حاضر نمیشه کسی رو سرش چتر بگیره).
 
شکست ایران
چیزی جز یک توهم نیست
احمد قصری از فعالان رسانه در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: سال گذشته همین موقع تجزیه‌طلبا امیدوار بودن قطار پیشرفت ایران متوقف بشه و جمهوری اسلامی برای همیشه منزوی بشه اما امسال بزرگترین بازار فناوری سلامت تو دانشگاه‌ها برگزار شد؛ خلاصه که شکست ایران چیزی جز یه توهم نیست.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی