صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گزارش
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • گفت و گو
  • تحلیل
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و سی - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و سی - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

با حضور دکتر رئیسی صورت گرفت

افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار پس از 34 سال انتظار

بیمارستان 313 تختی امام خمینی شهریار پس از 34 سال انتظار مردم این شهرستان محروم، دیروز همزمان با روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آن آغاز شد.
دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح روز یکشنبه با سفر به شهرستان شهریار، بیمارستان 313 تختی امام خمینی(ره) شهریار را که تکمیل آن به‌عنوان یک طرح نیمه‌تمام جزو دستورات و مصوبات سفر سال گذشته وی به این شهرستان بود، به شکل رسمی افتتاح کرد. عملیات احداث این بیمارستان در شهرستان محروم شهریار از 34 سال قبل آغاز شده و عملیات ساختمانی و تجهیز آن تا سال گذشته به پیشرفت 76 درصدی رسیده بود.
دکتر رئیسی پس از سفر اردیبهشت 1401 خود به شهرستان شهریار و بازدید از این پروژه دستور داد مشکلات اداری و مالی تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان رفع شود که پیرو این دستور، ابتدا رفع اختلافات هیأت مدیره بیمارستان و سپس تأمین منابع مالی لازم در دستور کار قرار گرفت تا این طرح عمرانی خدماتی هر چه سریع‌تر تکمیل شود. بیمارستان امام خمینی(ره) دارای 18 بخش بیمارستانی بوده و در مجموع 313 تخت در بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، جراحی، NICU، ICU، CCU، PICU، دیالیز، اتاق‌های عمل و بخش‌های داخلی دارد.
بیمارستان امام خمینی(ره) که ساخت آن در مجموع 870 میلیارد تومان هزینه داشته، از ابتدای آبان شروع به پذیرش بیمار و انجام عمل‌های جراحی کرده و در ماه‌های آینده مرکز جامع سرطان آن نیز با پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی راه‌اندازی خواهد شد.
دکتر رئیسی پس از افتتاح از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران در جریان روند فعالیت‌های آن قرار گرفت.
 
ارتقای دسترسی مناطق کمتربرخوردار از امکانات درمانی مورد توجه دولت مردمی بوده است
رئیس‌جمهور موضوع سلامت و نیاز به خدمات درمانی را از ضرورت‌های کشور و محورهای توجه و تلاش دولت مردمی دانست و گفت: دولت مردمی تلاش قابل توجهی برای ارتقای دسترسی مردم مناطق کمتربرخوردار به امکانات درمانی داشته است. دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح روز یکشنبه همزمان با روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی امام خمینی(ره) شهریار، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) بویژه به کادر درمانی و پرستاران تلاشگر کشور تصریح کرد: ما و دیگر ملت‌های جهان این روزها بسیار محزون و ناراحت حوادث تلخ غزه هستیم.
رئیس‌جمهور افزود: جا دارد از اینجا به‌عنوان یک مرکز درمانی، یاد همه پرستاران و پزشکان شهید بیمارستان‌های غزه را گرامی بداریم که یک مجاهدت ویژه و جانانه داشتند که در تاریخ ثبت خواهد شد. مقاومت و از خودگذشتگی کادر درمانی در غزه مثال‌زدنی و یک الگو برای جامعه پرستاری در همه دنیاست.
دکتر رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز به یمن ولادت حضرت زینب کبری(س)‌ روزی بسیار مبارک و شایسته برای تجلیل از پرستاران است، اظهار داشت: پرستاری یکی از مشاغلی است که به صبر و ظرفیت بسیار بالایی نیاز داد و پرستاران و کادر درمان ما در مقاطع مختلف بویژه در دوران سخت شیوع کرونا نشان دادند که از صبر، ظرفیت و روحیه ایثار بسیار بالایی برخوردارند و در این میدان بسیار خوش درخشیدند. از همه اعضای کادر درمان کشور قدردانی کرده و یاد شهدای عرصه خدمت را گرامی می‌دارم.
رئیس‌جمهور موضوع سلامت و نیاز به خدمات درمانی را از ضرورت‌های کشور و محورهای توجه و تلاش دولت مردمی دانست و گفت: دولت مردمی تلاش قابل توجهی برای ارتقای دسترسی مردم مناطق کمتربرخوردار به امکانات درمانی داشته است. دکتر رئیسی با اشاره به اهتمام دولت مردمی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خاطرنشان کرد: از آغاز به کار دولت مردمی، تکمیل طرح‌هایی را که به هر دلیل اعم از فنی، حقوقی، مالی و غیره نیمه‌تمام مانده بودند، در دستور کار قرار دادیم و در سفر سال گذشته به شهریار نیز پس از بازدید از این بیمارستان که مردم بیش از 30 سال چشم انتظار افتتاح آن بودند، در دستور کار قرار گرفت که بحمدالله امروز شاهد آغاز رسمی بهره‌برداری از آن هستیم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه کار تجهیز یک مرکز درمانی سخت‌تر و حساس‌تر از عملیات ساختمانی آن است، از تلاش دست‌اندرکاران تکمیل و تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار قدردانی کرد و افتتاح این مرکز درمانی را به مردم شهریار و کادر درمان تبریک گفت.
دکتر رئیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت اولویت‌دهی به موضوع بهداشت پیش از درمان، تصریح کرد: ما هر چه نسبت به مسأله بهداشت اهتمام داشته باشیم و در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم شرایط به گونه‌ای خواهد شد که دیگر نیاز به درمان نخواهیم داشت.
رئیس‌جمهور همچنین به موضوع نظام تعرفه‌گذاری برای خدمات پرستاری به عنوان یکی از مطالبات و خواسته‌های پرستاران کشور نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع پس از تأخیری 12 ساله در دولت مردمی آغاز شده و ما مصمم به تکمیل آن هستیم چرا که معتقدیم شغل پرستاری از جمله مشاغل بسیار مهم و دارای ارزش است و دولت ارج نهادن به خدمات و توجه به خواسته‌های این قشر شریف را وظیفه خود می‌داند. دکتر رئیسی احداث مهدکودک در همه ادارات و سازمان‌ها برای رفاه حال بانوان شاغل را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از برنامه‌های دولت برای رفع مشکل بانوان شاغل، افزایش کیفیت کار و همچنین پیشبرد سیاستگذاری‌ها در حوزه افزایش جمعیت، ایجاد مهدکودک در همه سازمان‌ها و ادارات دولتی است.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان اینکه ایجاد عدالت درمانی از محورهای کار وزارت بهداشت دولت مردمی است، از افزایش 1700 تخت بیمارستانی در 2 سال گذشته در مناطق کمتربرخوردار در شهرستان‌های اطراف تهران خبر داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی