صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • گزارش
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و سی و هشت - ۰۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و سی و هشت - ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

صدای مردم غزه باشید
الف_ میرزایی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: اسرائیل میخواد با خریدن ایلان ماسک، جو روانی که مردم آزادیخواه جهان علیه‌اش راه انداختن رو خنثی کنه. اینجوری میتونه جنایات شدیدتری علیه کودکان و زنان غزه به‌راه بندازه. صدای مردم غزه باشید با قدرت بیشتری مظلومیت مردم غزه رو به گوش جهان برسونید. هرگزغزه نباید از اولویت خارج بشه.
 
نفتکش «سنترال پارک» متعلق به یک صهیونیست است
خبرگزاری فارس در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: شرکت امنیت دریایی امبری خبر داد افرادی ناشناس از یک نفتکش در مجاورت سواحل یمن بالا رفته‌اند. خبرگزاری فرانسه نوشته این نفتکش «سنترال پارک» نام دارد و متعلق به یک صهیونیست است.
رویترزهم نوشته نشانه‌هایی وجود دارد که افراد مسلح ناشناس یک کشتی را در خلیج عدن توقیف کردند.
 
 توقیف نفتکش سنترال پارک در خلیج عدن و پیام آشکار حوثی‌ها
علی اکبررائفی‌پور در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: توقیف نفتکش سنترال پارک در خلیج عدن توسط حوثی‌ها یک پیام آشکار دارد؛ بازی با جان مردم را شما شروع کردید، بازی با نفت، میعانات و مواد شیمیایی را ما ادامه می‌دهیم!

وابستگی بودجه به نفت
۳۸ هزار میلیارد تومان کم شد

تارنمای خبری خط انرژی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: حمید بهزادی کارشناس اقتصادی گفت: درحالی منابع نفت در بودجه به ۵۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم در بودجه سال گذشته ۶۲۳ هزار میلیارد تومان بود و شاهد کاهش وابستگی بودجه به منابع نفتی هستیم.

 

«زمین سوخته» دولت قبل
در پرونده کرسنت

احسان حسینی از فعالان رسانه‌ای در صفحه‌اش نوشت: سال قبل ۹۲ درصد از درآمد نفتی ایران از فروش ۱.۴ میلیون بشکه با قیمت ۷۰ دلار محقق شد؛ معادل ۳۲.۹ میلیارد دلار.
یعنی «زمین سوخته» دولت قبل در پرونده کرسنت می‌توانست دولت فعلی را از درآمد نفتی یک سال خود محروم کند و همه تلاش‌ها برای افزایش صادرات نفت را تباه.

 

دیلمان به ناوگان دریای خزر ملحق شد

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در شبکه اجتماعی X در صفحه شخصی خود نوشت: قابل توجه اون تفکری که میگفت ایرانی فقط میتونه آبگوشت بزباش بسازه!
جدیدترین و به‌روزترین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران به نام دیلمان با دانش کاملاً بومی ساخته دست مهندسان ایرانی به ناوگان دریای خزر ملحق شد!

 

صرفه‌جویی ارزی ۱۱.۵ میلیون دلاری دو محصول دانش‌بنیان برای کشور

دو محصول راهبردی دانش‌بنیان در صنایع فولادی و معدنی در این هفته با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (ایران متافو) رونمایی شد. با تولید و توسعه این محصولات ۱۱.۵ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد می‌شود.

 

ترویج صحیح مدیریت انرژی مسخره کردن ندارد
محمد عنایتی نجف‌‌آبادی از کاربران فعال در شبکه اجتماعیX  در واکنش به توئیت حسین سلاح‌ورزی در صفحه‌اش نوشت: فرانسه برای مدیریت انرژی از تنظیم دمای اتاق خواب فرانسوی‌ها نمی‌گذره و براش قانون و جریمه تعیین می‌کنه بعد فعال اقتصادی توئیتری ما یک کار ترویجی صحیح در حوزه مدیریت انرژی رو مسخره می‌کنه. به‌نظرم روانشناسا باید تأثیر رد صلاحیت در زوال عقل رو یه بررسی بکنند...
 
دیکتاتوری که برای دنیا نسخه دموکراسی می‌پیچد
حسنا از کاربران شبکه اجتماعی x  در صفحه‌اش نوشت: رژیم صهیونیستی به بهانه اینکه صحبت‌های ایلان ماسک علیه اسرائیل یهودستیزی محسوب میشه، توئیتر رو ۷۵ میلیون دلار جریمه کرد تا ماسک تنبیه بشه و هوای حرف زدن علیه صهیونیست‌ها به سرش نزنه!
 اینا برای دنیا نسخه دموکراسی میپیچن درحالی که خودشان دیکتاتورترین موجودات روی زمین هستن!
 
پارکینگ یمن آماده کشتی‌های بیشتره
محمدعلی سمیعی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: پارکینگ یمن آماده کشتی‌های بیشتره. پوستر جدید انصارالله یمن: ان‌شاءالله کشتی‌های بیشتری را از رژیم صهیونیستی غنیمت خواهیم گرفت.

مردم غزه ثابت کردند که صاحب این سرزمین هستند
اسماعیلی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی از بازگشت مردم غزه به خانه‌هایشان در صفحه شخصی خود نوشت: هدف صهیونیست‌ها از بمباران گسترده علیه مردم غزه، کوچاندن اجباری آنان بود.
اما در ساعات اولیه پس از آتش‌بس، شمار زیادی از مردم غزه به مناطق شمالی آن بازگشتند و با این حرکت ثابت کردند صاحب این سرزمین هستند و تحت هیچ شرایطی سرزمین خود را ترک نخواهند کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی