صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و سی و نه - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و سی و نه - ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

آغاز احداث فاز۲ فرودگاه حضرت امام(ره)
م. قنواتی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: احداث فاز۲ فرودگاه حضرت امام(ره) با ظرفیت جابه‌جایی۳۵میلیون مسافر در سال آغاز شد. گرچه درانتظار شرکت‌های خارجی و باردادن برجام ماندن هیچ پیشرفتی حاصل نکرد و حتی الان هم عده‌ای غرض‌ورز سعی دارند این موفقیت‌ها را زیرسؤال ببرند.
اما واقعاً چطور ایران موفق شد با این همه تحریم، این کار بزرگ را انجام دهد؟
 
ارائه خدمات خالصانه به مردم
یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار چند عکس از تلاش بسیجیان برای  محرومیت‌زدایی و سازندگی در مناطق محروم در صفحه‌اش نوشت: جهادگران مخلص با رویکرد اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و سازندگی، در مسیر اطاعت از ولایت و ارائه خدمات خالصانه به مردم، معتقدند که بن‌بستی نداریم؛ زیرا یقین و اعتقاد قلبی دارند در مکتب عشق، بن‌بست معنایی ندارد و ادامه‌ این راه مطمئناً اراده‌ای قوی می‌خواهد.
 
بایدن با این  دست فرمون بازنده قطعی انتخابات میشه!
اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: نتانیاهو: در ۴۵روز در حدود ۳۰میلیارد دلار برای جنگ هزینه کردیم! هزینه‌های جنگ اسرائیل به عهده امریکاست حالا علاوه بر جنگ اوکراین که ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه رو دست امریکا گذاشته، باید ماهی ۳۰ میلیارد دلار هم تقدیم نتانیاهو کنه؛ بایدن با این  دست فرمون بازنده قطعی انتخابات میشه!

 

تلاش دولت برای تحقق عدالت مالیاتی

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: دولت بنایی برای افزایش دریافت مالیات از اقشار ضعیف و متوسط و حتی تولیدکنندگان ندارد، بلکه با جلوگیری از فرارهای مالیاتی و اجتناب و کم‌اظهاری‌ها و اخذ مالیات متناسب از ثروتمندان درجهت تحقق عدالت مالیاتی، از درآمدهای ناپایدار نفتی و تحمیل تورم به عموم مردم اجتناب خواهد کرد.

 

بهبود وضعیت اقتصاد کشور

علی فرحزادی از فعالان شبکه اجتماعی x با انتشار 3 نمودار در صفحه‌اش نوشت: تکرار 16 ماهه رشد بخش صنعت، رشد مثبت 2 فصل اخیر بخش ساختمان، تداوم 18 ماهه رشد مثبت بخش خدمات همه از ریل‌گذاری درست و بهبود حال اقتصاد کشور خبر میدن.

 

خلیج گرگان احیا شد

حمید لشگری از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه شخصی خود نوشت: خلیج گرگان که خشک شد، گردشگری از بین رفت، ۱۵۰ هزار پرنده خونه شونو از دست دادن، ۱۵ گونه از ماهی‌ها به خطر افتادن و گردوغبار هم در کمین نشست. اما بالاخره کسی اومد که از صندلیش بلند بشه و پول نفت رو به سفره‌ مردم گرگان و محیط زیست‌شون برسونه؛ و حالا این خلیج احیا شده.

 

شامورتی‌بازی
با روان مردم!

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ۱۱۲۲هزار میلیارد تومان را به ۸۵ میلیون نفر تقسیم کرده و نتیجه گرفته هر خانواده ۴نفره باید سالی ۵۳ میلیون مالیات بدهد؛ بدون لحاظ اینکه بخش زیادی از افراد زیرسقف معافیت حقوق و دستمزد هستند. ثانیاً بسیاری از اقلام مصرفی مردم معاف از مالیات ارزش افزوده است.

 

دمیدن نفسی تازه در کالبد کسب و کارها

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در صفحه‌اش نوشت: یکی از اون کارایی که میشه بهش افتخار کرد مانع‌زدایی و حذف امضاهای طلایی و زدودن انحصار از فضای کسب و کار کشور و ایجاد اشتغال در کنار اجرای تبصره ۱۸ بودجه هست که باعث میشه نفسی تازه در کالبد کسب و کارها و اشتغال در ایران بوجود بیاد، نقش پررنگ مجلس در این اتفاق خوب را نباید نادیده گرفت!

 

بزودی نخستین بانک ایرانی در سوریه آغاز به کار می‌کند
ایبِنا تارنمای بانک مرکزی در صفحه‌اش در فضای مجازی نوشت: رئیس‌کل بانک‌مرکزی در دیدار با رئیس بانک مرکزی سوریه بر ضرورت توسعه همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و سوریه تأکید کرد و گفت: بزودی نخستین بانک ایرانی در سوریه کار خود را آغاز می‌کند.
 
قبض گاز ۵۰ میلیونی
یک لاکچری‌نشین
تارنمای خبری خط انرژی در صفحه‌اش در شبکه اجتماعی x نوشت: سعید عقلی، سرپرست دیسپاچینگ گاز اعلام کرد: لاکچری‌نشینانی داریم که در اوج مصرف و سرما، استخرهای روباز خود را با گاز گرم می‌کنند و در عین حال برای قبض ۵۰ میلیون تومانی خود معترضند.
 
ایران همیشه سربلند
یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار پوستری از شهدا در صفحه شخصی خود نوشت: پیشرفت در هر عرصه‌ای از خاک میهن عزیزمون با قطره قطره خون این جان بر کفان آمیخته شده، بیشترین تحریم‌ها و بیشترین ترور دانشمندان تو ایران اتفاق افتاده ولی باز نتونستن جلوی سربلندی ایرانمون رو بگیرن!

جستجو
آرشیو تاریخی