امروز فرایند‌های اشتغال و آموزش متفاوت شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عرصه اقتصاد و شغل در دنیا پر سرعت می‌تازد و اگر تلاش نکنیم از این جریان جا می‌مانیم. امروز نحوه اشتغال، آموزش و مأموریت‌ها متفاوت شده است.
به گزارش خانه ملت، آیین بزرگداشت روز ملی و هفته اصناف صبح شنبه با حضور دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.
دکتر قالیباف در این مراسم ضمن تبریک روز ملی اصناف گفت: بدون شک اصناف، فرماندهان عرصه اقتصادی کشور در سطوح مختلف هستند و وظیفه خود می‌دانم از شهدای عزیز اصناف که کمتر کسی است از زحمات آنها بی‌خبر باشد، یاد کنم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اصناف با مهارت‌های مختلف حضور داشته و با کمک‌های مردمی در پشت جبهه و مناطق جنگی و ارائه امکانات فنی و مهندسی به رزمندگان کمک می‌کردند، تصریح کرد: باید یادآور شوم تعمیرکاران به‌عنوان یکی از صنوف حاضر در جبهه‌های جنگ زیر آتش خمپاره‌های دشمن، ماشین‌آلات و آمبولانس‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیر و راه‌اندازی می‌کردند، لذا باید به دینداری، شرافت، ولایتمداری، شهادت طلبی آنان و ۱۱ هزار شهید اصناف درود فرستاد.
وی با بیان اینکه تاریخ گواه آن است که بازار و اصناف یک معنا را می‌دهند، هرچند در دهه‌های اخیر این دو، مأموریت‌های متفاوتی را اجرا کرده‌اند، افزود: ولی به صورت کلی هر موقع صحبت از بازار می‌شود غرض اصناف است.
جستجو
آرشیو تاریخی