صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و چهل و یک - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و چهل و یک - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

رهایی کودکان فلسطینی
از ظلم و غم دور نیست

مهدی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصویری در صفحه شخصی‌اش نوشت: چه دیدن داره روزی که کودکان فلسطینی آزادانه سرگرم بازی کردن در سرزمین مادری خود باشن؛ اون روز دور نیست.

 

توقف کاروان نظامی امریکا
در عراق توسط حشدالشعبی

فائزه طلایی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی در صفحه‌اش نوشت: کاروان نظامی امریکا در عراق توسط حشدالشعبی متوقف شد.
کشتی‌هاشون تو دریا، خودروهای نظامیشون تو خشکی، واقعاً اینها اصلاً محیط‌ زیست رو رعایت نمیکنن و همش آلودگی ایجاد میکنن.

 

رژیم کودک‌کش و دروغگو

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در صفحه شخصی خود نوشت: علت اینکه رژیم کودک‌کش هر جا میتونست خبرنگار هم میکشه، اینه که در یه همچین مواقعی علی جادالله خبرنگار در غزه اینطوری دروغشون رو برملا میکنه. نامش محمد هانی الزهار و پنج ماهه بود.

 

جدیت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد
در ساماندهی بازار پولی ناتراز و آشفته‌ کشور

عبدالرضا یعقوبی در شبکه اجتماعی x درخصوص ادغام مؤسسه نور سابق در بانک ملی ایران در صفحه شخصی‌اش نوشت: ادغام مؤسسه نور سابق در بانک ملی ایران که استارت رسمی آن از اول آبان ماه ۱۴۰۲ خورده و عملاً از صبح جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ وارد فاز عملیاتی و علنی شد، یکی از بارزترین مصادیق جدیت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در ساماندهی بازار پولی ناتراز و آشفته کشور، توأم با هماهنگی قابل تقدیر این دو بازوی مهم اقتصادی کشور، مجلس شورای اسلامی و بانک ملی ایران به‌عنوان‌ بهترین انتخاب ممکن برای این فرایند مهم اقتصادی و ملی بود.
باید اشاره کنم که نه‌تنها کمترین جای نگرانی برای مشتریان این مؤسسه وجود ندارد، بلکه بزودی همه‌ مشتریان مؤسسه سابق نور علاوه بر تعهداتی که برذمه‌ این مؤسسه سابق بوده، از خدمات ویژه و البته اعتبار قابل اتکای بانک ملی ایران نیز بهره‌مند شده، حساب‌های‌شان رسماً به این بانک منتقل و صاحب شماره حساب و کارت بانک ملی ایران می‌شوند.
همچنین کارکنان جوان، خلاق و متخصص این مؤسسه نیز به‌عنوان نیروی تازه نفس به جمع کارکنان خدوم و مجرب بانک ملی ایران پیوسته و از امنیت شغلی و آینده‌ای روشن در جهت خدمت به ملت غیور، صبور و نجیب ایران بزرگ برخوردار خواهند بود. در تمام مراحل این فرایند عظیم، همکاری و هماهنگی تمام نهادهای دولتی و حاکمیتی از جمله جدیت و قاطعیت بانک مرکزی ج.ا، وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم و مدیران و پرسنل خدوم بانک ملی ایران، ستودنی است.

 

 ثبات اقتصادی پیش‌نیاز مهار تورم

ایبِنا تارنمای بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: صولت مرتضوی؛ وزیر کار گفت: پیش‌نیاز کنترل تورم ثبات اقتصادی است. وقتی ثبات اقتصادی در کشور ایجاد شود، در وهله اول تورم مهار می‌شود و در گام‌های بعدی سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

 

چرا درآمد صادرات نفت ایران به چین ملموس نیست؟

احسان حسینی از فعالان رسانه‌ای با انتشار نمودار میزان و درآمد صادرات نفت ایران به چین در صفحه‌اش نوشت: از زمان امضای سند ۲۵ ساله، درآمد صادرات نفت ایران به چین حدود ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته (با فرض تخفیف). اما چرا این درآمد ملموس نیست؟
تداوم «حکمرانی بد» داخلی که منجر به ناترازی‌ها، قاچاق، خروج سرمایه و هدررفت منابع شده یحتمل بیش از این مقدار را از اقتصاد ایران پس گرفته.

 

شیوه آموزنده روسیه در مواجهه با تحریم

یکی از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: شیوه مواجهه روسیه با تحریم آموزنده است، آنها از ابتدا با «فرض ماندگاری تحریم» اقدام کردند؛ نتیجه نیز کاهش فقط ۷ درصدی ارزش روبل در برابر دلار بود. اما در ایران بعد از افت ۵۰ برابری ارزش ریال در یک‌دهه، همچنان به جای رفع ناکارآمدی‌ها، رؤیای رفع تحریم‌ها فروخته می‌شود.

 

اعتراضی که نتیجه داد

محمد عنایتی نجف‌‌آبادی از کاربران شبکه اجتماعی x  در صفحه‌اش نوشت: بعد از ترک اجلاس تغییر اقلیم‌ سازمان ملل توسط هیأت ایرانی به نشانه اعتراض به حضور و اقدامات صهیونیست‌ها حالا امارات سخنرانی اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل در اجلاس رو لغو کرد و هیأت صهیونیست‌ها از دوبی خارج شد.

 

افتتاح خطوط جدید متروبدون برجام و بدون اف‌ای‌تی‌اف!

امیرحسین ثابتی فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در  صفحه شخصی خود نوشت: چند سال قبل همه چیز کشور را به برجام گره زده بودند، حتی گسترش و پیشرفت خطوط جدید مترو را. حالا در حالی که ۵ سال است عملاً برجام وجود خارجی ندارد، یکی از اصلی‌ترین خطوط مترو افتتاح شد. رئیسی پارسال وعده داد و امسال افتتاح کرد؛ بدون برجام و بدون اف‌ای‌تی‌اف!

جستجو
آرشیو تاریخی