صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و چهل و یک - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و چهل و یک - ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۴

بازگشایی سامانه خودروهای داخلی

ثبت‌نام جدید خودروهای وارداتی از هفته آینده آغاز خواهد شد

دو خودروساز داخلی هفته گذشته مجوز عرضه خودروی Lamari EAMA ‌محصول شرکت آرین و هایما X7 محصول شرکت ایران خودرو را دریافت کرده‌اند که از عصر امروز عرضه آنها در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود.
مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی گفت: شرکت سایپا نیز به دنبال دریافت مجوز برای عرضه تعدادی از محصولات این شرکت است تا بتواند در سامانه به فروش برساند.
تقدسی با بیان اینکه سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی نیز از دوشنبه هفته جاری باز می‌شود، افزود: ۳۳ هزار نفر متقاضی که در اسفند ماه سال گذشته اقدام به ثبت نام کرده بودند، می‌توانند وارد سامانه شوند، اما در این دوره ثبت‌نام جدید وجود ندارد.
 
عرضه مازاد خودروهای وارداتی
مدیر سامانه یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی ادامه‌داد: با توجه به ظرفیت مازاد خودروهای وارداتی، قرار است که مجوز صادر شود تا در هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه شوند.
وی اضافه‌ کرد: در صورت عرضه، امکان ثبت نام جدید برای خودروهای مازاد وارداتی در هفته آینده فراهم خواهد شد .
تقدسی تأکید کرد: تعداد و انواع خودروهای وارداتی بستگی به میزان واردات و مجوزی دارد که شرکت‌های واردکننده دریافت می‌کنند.
مدیر سامانه یکپارچه خودروهای داخلی و وارداتی خاطرنشان‌کرد: علاقه‌مندان برای مشاهده محصولات داخلی می‌توانند به سامانه یکپارچه خودروهای داخلی به آدرس https://esalecar.ir/cars و متقاضیان برای مشاهده خودروهای وارداتی به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی به آدرس www.saleauto.ir مراجعه کنند.

افت تقاضای خودروهای مونتاژی
خودروسازان مونتاژی با توجه به افزایش تولید و تنوع سبد محصولات، ظرفیت خالی برای عرضه دارند.
مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: تقاضای خودروهای مونتاژی در سامانه یکپارچه کاهش یافت، در نتیجه مونتاژ کاران خودرو اقدام به ارائه طرح‌هایی برای جذب مشتری می‌کنند. تقدسی بیان داشت: از میان متقاضیان شرکت کرمان‌موتور فقط 15 درصد تکمیل وجه انجام داده و ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند و این عدد برای متقاضیان ایلیا موتور 45 درصد است.همچنین از بین متقاضیان سانیار موتور تنها 5 درصد برای خودروی تیگارد تکمیل وجه و ثبت‌نام انجام داده‌اند.
وی با بیان اینکه تقاضای کاذب در بازار خودرو از بین رفته، اظهار داشت: بنابراین نمایندگی‌های فروش با ارائه شرایط ویژه از جمله فروش اقساطی به دنبال جذب مشتری هستند.
مدیر سامانه یکپارچه خودروتصریح کرد: با توجه به ظرفیت مازاد هم‌اکنون سه خودروساز مونتاژی در حال عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه خودروهای داخلی هستند و متقاضیان می‌توانند برای خرید خودرو از این خودروسازان که به صورت فروش فوق‌العاده و تحویل سه ماهه است، در سامانه مذکور ثبت‌نام کنند.
تقدسی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت خالی سایر خودروسازان مونتاژی در هفته آینده نیز تعداد دیگری از این خودروسازان در سامانه یکپارچه خودروهای داخلی عرضه خواهند داشت. وی گفت: همچنین متقاضیان از این پس با مراجعه به نمایندگی‌های فروش خودرو به صورت حضوری می‌توانند اقدام به خرید کنند که ثبت‌نام در نمایندگی‌های فروش نیز از طریق سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.

آخرین آمار واردات خودرو
از ابتدای سال تا کنون 6452 دستگاه خودرو وارد گمرکات و بنادر کشور شده است.
مهدی ضیغمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آمار اعلامی از سوی گمرک درباره تعداد واردات خودرو گفت: آمار اعلامی گمرک صرفاً بر اساس خودروهایی است که ترخیص قطعی شده‌اند و خودروهایی که در گمرکات هستند و اظهار نشده‌اند و یا در بنادر هستند را شامل نمی‌شود.
وی بیان داشت: بیش از 5 هزار خودرو نیز یا روی آب (در حال حمل به ایران) و یا نزدیک بنادر ایران است.
بر اساس این گزارش، اخیراً گمرک ایران اعلام کرد که در 8 ماه ابتدای امسال 3488 دستگاه خودروی سواری به ارزش 69 میلیون و 615 هزار دلار به کشور وارد شده است. بر اساس اعلام گمرک در 8 ماه سال گذشته تعداد 185 دستگاه خودروی سواری به ارزش 5 میلیون و 310 هزار دلار وارد کشور شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی