وزیر کشور:

فرونشست زمین از بدترین حوادث قابل‌وقوع در کشور است

وزیر کشور گفت: فرونشست زمین از بدترین حوادثی است که می‌تواند در کشور رخ دهد و در صورت وقوع قابل برگشت نیست.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز یکشنبه در ستاد ملی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در وزارت کشور برگزار شد، افزود: باید از هم‌اکنون برای مقابله با فرونشست زمین آماده بود، اگر توان علمی کافی در کشور وجود دارد برای اقدامات پیشگیرانه از ظرفیت مراکز تحقیقاتی داخلی و در غیر این صورت از توان مراکز بین‌المللی استفاده شود. وی با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون انجام شده، به این مقدار کفایت مقابله و پیشگیری از وقوع فرونشست زمین را نمی‌کند، یادآورشد: بحث فرونشست یک موضوع جدی است و استان اصفهان از مهم‌ترین استان‌ها در این زمینه به‌شمار می‌آید.
وحیدی اظهارکرد: برای مقابله با فرونشست زمین که یک بحث بحرانی است، نمی‌توان با سازکار عادی فعالیت‌ها و برنامه‌ها را دنبال کرد، باید با اولویت پیگیر تأمین منابع موردنیاز پیش‌بینی شده در این زمینه بود و به‌سرعت اقدامات پیشگیرانه را انجام داد. وزیر کشور بااشاره به لزوم راه‌اندازی ستاد مدیریت بحران در هر سازمان گفت: باید براساس وظایف و مسئولیت‌های نهادها و سازمان‌های مختلف سناریوهای مناسب مدیریت بحران داشت و براساس آن تمرین کرد و آموزش داد.
وی تأکید کرد: مدیریت بحران از پیچیده‌ترین کارها در حوزه مدیریت است چون باید درلحظه تصمیم‌گیری و عمل شود و از نظر شخصی باید قدرت لازم برای تصمیم‌گیری در  همان لحظه را داشته باشد، از همین‌رو در انتصاب افراد باید شایستگی آنها مد نظر قرار گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی