صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • بین الملل
  • صنعت و تجارت
  • تحلیل
  • گفت و گو
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و چهل و شش - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و چهل و شش - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

دورهمی در x

نیاز امروز کودکان غزه اسباب‌بازی نیست

شکوری از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: سازمان ملل برای کودکان غزه اسباب‌بازی و غذا فرستاده، می‌خواستم بگم کودکان غزه خیلی وقته دیگه اسباب‌بازی نیاز ندارند، کودکان غزه شرافت می‌خواهند، بعید می‌دونم سازمان ملل داشته باشه.

 

خشم عمومی دنیا از جنایات اسرائیل علیه غزه

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه شخصی خود نوشت: مجله نیوزویک از خسارت ۱۱ میلیارد دلاری شرکت امریکایی «استار باکس» به‌دلیل تحریم خبر داد! مردم کشورهای مختلف دنیا این شرکت رو به علت حمایت از رژیم صهیونیستی تحریم و این همه ضرر بهش تحمیل کردن؛ تنفر از اسرائیل و خشم عمومی دنیا از جنایاتش علیه غزه، بی‌شک نابودی این رژیم رو رقم خواهد زد!

 

فروپاشی اسرائیل

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: از آغاز جنگ طوفان‌الاقصی تاکنون، نیم میلیون صهیونیست از اراضی اشغالی مهاجرت کردن؛ تازه این درحالیه که مهاجرت به این اراضی، ۷۰ درصد هم کاهش یافته! شهرک نشینا دیگه احساس امنیت و آسایش ندارن و همین مهاجرت معکوس میتونه بلای جون رژیم جعلی بشه. اسرائیل از درون در حال فروپاشیه!

 

حواس‌پرتی و بی‌دقتی رئیس کل اسبق

آقای همتی! لیست شما از جیب خاندوزی بیرون آمد

عبدالناصر همتی با انتشار توئیتی به سخنرانی اخیر وزیر اقتصاد در جمع دانشجویان واکنش نشان داد و نوشت: شما لیست ابربدهکاران را منتشر نمی‌کنید؛ لیست تسهیلات‌گیرندگان را عمومی کردید!
رئیس کل اسبق بانک مرکزی در حالی مرتکب این بی‌دقتی شده که از سال 1401 به‌صورت فصلی، لیست تسهیلات‌گیرندگان کلانی که بازپرداخت وام خود را انجام نداده‌اند، در وب سایت بانک‌ مرکزی منتشر می‌شود.
در اینفوگرافی بالا شیوه دسترسی به آمار و اطلاعات رسمی بانک مرکزی در خصوص لیست ابربدهکاران تشریح شده است.

 

افتتاح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی فردیس

یکی از فعالان فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: بعد از سفر روسیه بلافاصله سفر کرج!
بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید سلیمانی فردیس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد.

 

استقبال پوتین از رئیس‌جمهور ایران

حمید لشگری از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: این آدمی که مشتاقانه منتظر ورود رئیسیه و برای دست دادن باهاش دستش رو تا صورتش بالا میاره، رهبر دومین قدرت نظامی و هشتمین قدرت اقتصادی دنیاست. یا پوتین نمیفهمه یا مخالفای رئیسی؛ امروز صحنه کاملاً واضحه.

 

بدرقه رفیق

یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی در صفحه خود نوشت: رفیق باید اینجوری باشه که بعد مهمونی تا دم ماشین بدرقه‌ات کنه و دور شدن‌تون رو نگاه کنه. بله اینجوریاست؛ پوتین حداقل یک دقیقه زیر برف منتظر موند تا ماشین رئیسی حرکت کنه!

 

رایزنی رئیس‌کل بانک‌ مرکزی ایران و همتای روس در مسکو

رایزنی رئیس‌کل بانک‌ مرکزی ایران و همتای روس در مسکو
ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی به همراه رئیس‌جمهور و سایر مقامات اقتصادی ایران به روسیه رفته و با الویرا نابیولینا درباره گسترش مبادلات پولی و بانکی دو کشور، رایزنی کرد.

 

فصل نو در روابط  تهران - مسکو

خانم فردوس از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: در راستای رشد و توسعه روابط ایران و روسیه، دکتر رئیسی میهمان پوتین بود. استقبال تجار روسیه از نمایشگاه‌های تجاری ایران و رشد ۲۰ درصدی تجارت دو کشور با گردش مالی ۵ میلیارد دلاری طی یکساله گذشته نشان‌دهنده عزم و اراده تهران - مسکو برای گشودن فصل جدیدی از روابط  دو کشور است.

 

توسعه و مدیریت مصرف، صنعت برق ایران را نجات دادند

محمد عنایتی نجف‌ آبادی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: توسعه و مدیریت مصرف دو بالی بود که صنعت برق ایران را از منجلاب بیرون کشید‌. اخیراً هم در ادامه پروژه مدیریت مصرف، خط تولید موتور کولر BLDC در مشهد افتتاح شد. صرفه‌جویی یک میلیون کولر با این موتور معادل ساخت یک نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی است.

 

نکات مهم و مثبت لایحه بودجه 1403

علی فرحزادی از کاربران فعال در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: نکات مهم و مثبت لایحه بودجه 1403:
 - تقویت منابع پایدار بودجه‌ای (مثل درآمدهای مالیاتی، حقوق گمرکی، سود سهام شرکت‌های دولتی)
 - توجه ویژه به استان‌های کم برخوردار
 - کاهش وابستگی بودجه به نفت
- توزیع متوازن اعتبارات در سطح استان‌ها

 

معرفی مشاهیر و فرهنگ ایرانی در دانشگاه دوستی ملل مسکو

فاطمه موحدی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: حالا که بحث سفر آقای رئیسی به مسکو داغه این رو بگم که دانشجوهای خوش ذوق ایرانی همزمان با روز ملی دانشجو در دانشگاه دوستی ملل مسکو یک غرفه برای معرفی مشاهیر، صنایع دستی و فرهنگ ایرانی راه انداختند.

جستجو
آرشیو تاریخی