صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • تحلیل
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بورس
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و پنجاه و سه - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و پنجاه و سه - ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

حضور مردم
در تشییع پیکر شهدای گمنام بزرگ‌ترین رفراندوم دنیاست

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران شبکه اجتماعی x در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: رفراندوم؟! حضور مردم تو تشییع جنازه شهدای گمنام خودش بزرگ‌ترین رفراندوم دنیاست. حالا شما هی وکالت بده!

 

نیمی از جوانان امریکایی خواهان پایان موجودیت اسرائیل هستند

نورا براتی از کاربران فعال در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: طبق نظرسنجی هاروارد: ۵۱ درصد جوانان امریکایی خواهان پایان موجودیت اسرائیل هستن! این در حالیه‌که تا قبل از طوفان الاقصی، اکثریت جامعه غرب نگاه مثبتی به رژیم صهیونیستی و اقداماتش داشتن اما با کشتار بیرحمانه مردم غزه، نگاه‌ها نسبت به این رژیم تغییر کرده و ماهیت واقعیش آشکار شده!

 

اعتراض مردم بریتانیا
به کودک‌کشی رژیم جعلی

نیره نوری از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار دو عکس در صفحه شخصی خود نوشت: اعتراض به کودک‌کشی رژیم جعلی به مستعمرات بریتانیا هم رسید! اینجا ایرلنده، با مردمی از جنس بیداری و دنیایی که هیچوقت، دنیای قبل از ۷ اکتبر نمی‌شه.

 

رونمایی از رصدخانه اقتصاد ایران

خبرگـــــــزاری ایرنـــــا در فضـــــای مجازی در صفحه خود نوشت: سید ابراهیم رئیسی که صبح دیروز دوشنبه در قالب فرایند نظارت ستادی بر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی به وزارت امور اقتصادی و دارایی رفته بود، از رصدخانه اقتصاد ایران شامل سامانه داشبورد جامع اطلاعاتی اقتصاد ایران و سامانه متمرکز اطلاعات بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی رونمایی کرد. یکپارچگی در داده‌ها و اطلاعات اقتصـــــادی کشور، امــــکان رصد دقیق و به روز این اطلاعات، ایجــــــاد شـــــفافیت در عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی و کلیه شرکت‌های تحت کنترل دولت و همچنین امکان رصد روزانه آخرین وضعیــــــت سازمان‌های تابع وزارت اقتصــــــاد از جمله ویژگی‌هـــــــا و کاربردهای این ســــــامانه‌ها اســـــت.

 

به پمپ‌ بنزین‌ها حمله سایبری شد

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی با انتشار فیلمی از حضور وزیر نفت در یکی از جایگاه‌های سوخت، در صفحه خود نوشت: جواد اوجی، وزیر نفت گفت: به پمپ‌ بنزین‌ها حمله سایبری شد. درحال حاضر(ساعت 14 روز دوشنبه) ۱۶۵۰ جایگاه سوخت‌رسانی در سراسر کشور فعال است و به صورت دستی سوخت‌رسانی را انجام می‌دهد. برای سهمیه سوخت مردم هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

 

۷۵ درصد گاز مصرفی‌ کشور از میدان پارس‌جنوبی تأمین می‌شود

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: تا سال ۹۶ قطر نسبت به ایران برداشت به مراتب بیشتری از میدان گازی مشترک داشت. امروز به برکت وجود میدان پارس جنوبی، با تکیه بر ظرفیت‌های متخصصان داخلی، این نسبت عکس شده و ۷۵ درصد گاز مصرفی‌ کشور از این میدان تأمین میشه!

 

کنترل نرخ ارز منجر به آرامش
بازارهای موازی شده است

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: مصطفی سرگلزایی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بانک مرکزی توانسته با سیاست تثبیت، نرخ ارز را کنترل کند که باعث شده تا جهش‌های قیمتی در سایر بازارها اتفاق نیفتد و تمایل مردم از کسب سود در بازارهای مختلف، به سمت سپرده‌گذاری در شبکه بانکی متمایل شود.

 

بازار غیررسمی ارز محدود می‌شود

ایبِنا تارنمای بانک مرکزی در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: مصطفی صفاری، کارشناس اقتصادی گفت: با الزام حساب ارزی صف‌های طولانی جلوی صرافی‌ها کاهش یافت و سوء استفاده از کارت ملی کم شد. با عمیق‌تر شدن مرکز مبادله ایران، بازار غیررسمی محدود و تقاضای سفته بازانه کمتر می‌شود.

 

 وضعیت مطلوب اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان

ساناز نوری از کاربران شبکه اجتماعی x با اشاره به خبر کاهش 16 درصدی نرخ تورم در 8 ماه گذشته در صفحه خود نوشت: خوبه که کنترل و استفاده بهینه از نقدینگی به‌صورت توأمان با یکدیگر دیده بشه و از تأمین بخش مالی تولید غافل نشیم هرچند اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان مخصوصاً حوزه دانش‌بنیان اوضاع خوبی داشته.

 

ایران شاهراه حمل و نقل دنیاست

علی مختارزاده از کاربران فضای مجازی با انتشار نقشه‌ای در صفحه خود نوشت: حمل و نقل، ستون فقرات اقتصاد هر کشور است. این عامل حیاتی، ارتباطات را تسهیل می‌دهد، بازارها را گسترش می‌دهد و نتیجتاً تجارت را تسهیل می‌کند. حضور یک سیستم حمل و نقل بهینه، توسعه صنعت، اشتغال و رفاه جمعی را به همراه دارد. ایران بزرگ، شاهراه حمل و نقل دنیاست. روز حمل و نقل مبارک.

 

دستور وزارت اقتصاد
برای بازنگری جریمه بانک‌ها

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: وزارت اقتصاد اعلام کرد: براساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلفند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را به بخش مسکن اختصاص دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی