صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و پنجاه و پنج - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و پنجاه و پنج - ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

بزودی شر  اسرائیل از دنیا کم می‌شود

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار فیلمی از مصاحبه با یک کودک فلسطینی در صفحه خود نوشت: دختر بچه فلسطینی میگه: «هر اتفاقی بیفتد من به اذن خدا از اینجا نخواهم رفت«
بزودی شر اسرائیل را از دنیا کم می‌کند، خدای مظلومان جهان...

 

حامیان فلسطین در نیویورک

یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی در صفحه شخصی‌‌اش نوشت: حتی BBc هم فهمیده جهان دیگه به خفقان قبل از ۷ اکتبر برنمی‌گرده!! با تشکر از بچه‌های بسیج نیویورک.

 

روال سوخت‌رسانی در ایران عادی شده؛ اما اسرائیل
به روال قبل از 7 اکتبر برنگشته

حمید خراسانی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت اعلام کرد با تلاش‌های صورت گرفته روال سوخت‌رسانی به حالت عادی بازگشته است. ولی شما به روال قبل از 7 اکتبر باز نخواهید گشت!

 

وام ودیعه مسکن 2 برابر شد

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: رئیس کل بانک‌مرکزی اعلام کرد: وام ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها از ۷۰ به ۱۵۰ م.تومان در سایر شهرها از ۴۰ به ۱۰۰ م.تومان افزایش پیدا کرد.
 تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز با سود ۵ درصد از ۲۰۰ به ۳۵۰ م.تومان افزایش یافت.

 

دلایلی که باعث شد حمله سایبری
به سامانه سوخت خنثی شود

احسان حسینی از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: حمله سایبری به سامانه سوخت در مدت کوتاهی خنثی شد اما؛ جدا از سرعت عمل وزارت نفت، همراهی مردم دلیل اصلی این موفقیت بود. بی‌توجهی به شایعه افزایش قیمت بنزین ناشی از ذهنیت مردم از برخورد صادقانه در آبان ۱۴۰۰ است؛ و آنچه کار را در آبان ۱۴۰۰ سخت‌تر کرد تجربه آبان ۹۸. مردم را دریابید.

 

وضعیت سهم وزنی صادرات اجزای مختلف
زنجیره فولاد ایران در 7 ماه اول

محمد عنایتی نجف‌ آبادی از کاربران فضای مجازی با انتشار نموداری در صفحه خود نوشت: زنجیره فولاد را مشت نمونه خروار صنعت بگیریم، 60 درصد وزن صادرات این زنجیره در رأس رقم خورده؛ اما در پایین‌دست، تقاضا قدرت خرید ندارد.
نداشتن یک برنامه بین‌بخشی و اجـــــــرای سیاســــت کنترل ترازنامـــــه در نبود یک برنامه کوتاه‌مـــــــدت توســــعه صنعتی نامزد اول شـــــکل‌گیری چنین وضعیتی اســت.

 

بهبود وضعیت دارایی‌های ارزی نقدپذیر
و باکیفیت بانک مرکزی

امیرحسین موسوی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه شخصی خود نوشت: در آستانه یک‌سالگی سیاست‌های تثبیت اقتصادی گزارش جستاری در شیوه‌ جدید مدیریت ارزی پژوهشکده پولی و بانکی نکاتی از چهارچوب سیاست ارزی طی یک‌سال گذشته ارائه می‌کنه. طبق این گزارش دارایی‌های ارزی نقدپذیر و باکیفیت بانک مرکزی نسبت به سال قبل بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

 

همچنان همان‌ آش و همان کاسه است

علی صفایی از فعالان فضای مجازی در صفحه خود نوشت:
سایپا ۱۴۰۰: اگر قیمت‌ها نره بالا ضرر میدیم!
سایپا ۱۴۰۲: ۵۰ درصد از سرمایه‌ش رو در ملک و ۴۰ درصدش رو هم برده تو بازار سرمایه!
تا وقتی که دو تا قانون خوب برای جلوگیری از سفته‌بازی و مالیات وضع نشه شرایط سایپا و امثالهم همینه!

 

نیمی از تورم ناشی
از افزایش نرخ ارز است

سینا احدیان، فعال فضای مجازی در صفحه خود نوشت: مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: ثبات دلار از ابتدای سال تاکنون نشانگر سیاست‌ درست بانک مرکزی‌ است. حتی کسانی که پیش‌بینی دلار ۱۰۰ هزارتومانی می‌کردند نیز در تشریح شرایط کنونی معتقدند قیمت دلار چندان مهم نیست.

 

بازدهی صفر درصدی دلار در آذرماه

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: بازدهی قیمت دلار غیررسمی در آذرماه امسال صفر بوده و هیچ سودی در این ماه عاید خریداران نشد.‌ با اجرای سیاست تثبیت توسط بانک‌مرکزی، از ابتدای سال تاکنون بازار غیررسمی ارز با نوسانات اندک در ثبات نسبی بوده و حجم معاملات بشدت کاهش پیدا کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی