صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و پنجاه و هشت - ۰۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و پنجاه و هشت - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

اعلام همبستگی مردم شهر شفیلد انگلیس با مردم غزه

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: حامیان فلسطینی در فروشگاه‌های شهر شفیلد در انگلیس ضمن اعلام همبستگی با مردم غزه تأکید کردند که قفسه‌های فروشگاه شهرشان جایی برای محصولات اسرائیلی وجود ندارد.

 

فراگیری تحریم شرکت‌ها و محصولات اسرائیلی در سراسر جهان

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x در فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: با گذشت دو ماه از درگیری اسرائیل و حماس، تحریم شرکت‌ها و محصولات اسرائیلی به‌طور تصاعدی در سراسر جهان فراگیر شده است. ادامه این جنگ فرسایشی هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم را از دریا و خشکی برای صهیونیست‌ها بالا میبره!

 

آزادی فلسطین بهترین هدیه کریسمس است

حاجی محبی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود با انتشار فیلمی نوشت: یک فلسطین آزاد، تنها هدیه‌ای است که مردمِ باشرف لندن برای کریسمس میخوان.
ترجمه شعار: در حالی که شما خرید می‌کنید، بمب‌ها فرود می‌آیند(بر سرِ غزه).

 

کارمزد وام خرد قرض‌الحسنه صفر شد

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: وزیر اقتصاد: کارمزد تسهیلات وام‌های خرد قرض‌الحسنه از این ماه صفر خواهد شد.
برای سال آینده هم تلاش این است که به مرور برای وام‌های متوسط و با سطوح بالاتر سطح کارمزد از ۴ درصد کمتر شود.

 

مزایای نظام مالیاتی هوشمند

علی فرحزادی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌‌اش نوشت: این همه سال معترض بودیم چرا از کارگر و کارمند قبل از واریز حقوق مالیات میگیرن ولی سرمایه‌دار مالیات نمیده حالا که نظام مالیاتی هوشمند شده دونه درشت‌هایی که از جیب مردم کاخ می‌ساختن اینطوری گیر می‌افتند. طرف با  ۵ هزار روز فرار مالیاتی ۱۴۰۰ میلیارد تومان بدهکار بوده!

 

رشد اقتصادی برای هشتمین فصل متوالی در دولت سیزدهم مثبت شد

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: همزمان با کاهش نرخ رشد نقدینگی به ۲۶.۲ درصد، رشد اقتصادی برای هشتمین فصل متوالی در دولت سیزدهم مثبت شد.
در عین حال: افزایش نرخ رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص به ۴.۵ درصد، کاهش نرخ بیکاری به رقم بی‌سابقه ۷.۹ درصد رسیده است. بنابراین ادعاها درباره عواقب رکودی «سیاست تثبیت اقتصادی» بی‌اساس است.

 

اجرای طرح شناسه کالا در حوزه پوشاک

راستِ بازار در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: در راستای مقابله با پوشاک قاچاق، طرح شناسه کالا در حوزه پوشاک اجرایی شد. طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، میزان پوشاک قاچاق در بازار نزدیک به ۱.۵ میلیارد دلار برآورد شده همچنین براساس اطلاعات وزارت صمت حدود ۲ تا ۲.۵ میلیون نفر در صنعت پوشاک کشور مشغول به کار هستند.

 

آرامش در بازار ارز

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: بازار ارز در آرامش کامل است و با تثبیت ارزی، قدرت کاهشی‌ها زیاد شده و دلار آزاد در یک هفته اخیر ۱۰۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است.
باتوجه به مازاد عرضه ارز در سامانه نیما، کارشناسان معتقدند برنامه بازارساز، کاهش قیمت دلار غیررسمی به ۴۷ هزار تومان در آینده نزدیک است./فارس

 

درآمدهای روسیه حاصل
از تجارت انرژی بعد از تحریم

سایت خبری خط انرژی در فضای مجازی با انتشار نموداری در صفحه‌اش نوشت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، روسیه توانست با چرخش مقصد صادرات نفت از اروپا به هند و چین، تا حد زیادی از افت درآمدهای نفتی ناشی از تحریم بکاهد و سیاست سقف قیمت کارآیی زیادی نداشته است.
 اما طبق نمودار، آنچه منجر به کاهش ۴۰ درصدی درآمد نفتی روسیه شده، تحریم گازی این کشور علیه اتحادیه اروپاست که بزرگ‌ترین آسیب اقتصادی را به طرفین وارد کرده است.

 

برباد رفته

فاطمه موحدی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: وقتی امریکا سالانه میلیون‌ها دلار به اسرائیل کمک می‌کند اما یک گروه کوچک مقاومت با استفاده از بمب‌های عمل نکرده‌ خودشون به صورت کنترل از راه دور یه ستون زرهی رو با کلی تجهیزات و نیرو میفرسته رو هوا این یعنی شکست امریکا! حالا هی دلار بفرست رژیم شل مغز در جیک ثانیه به باد بده!

جستجو
آرشیو تاریخی