صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شصت - ۰۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شصت - ۰۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

توافق تجاری دیگر بدون برجام

علی فرحزادی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: بعد از دو سال مذاکره و کار کارشناسی موافقتنامه تجارت آزاد اوراسیا بین ایران و کشور‌های بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و ارمنستان امضا شد. تعرفه۸۷ % اقلام کالایی در مبادلات تجاری بین این کشورها حذف میشه. پس یادداشت می‌کنیم توافق شانگهای، بریکس و حالا اوراسیا همگی بدون برجام.

 

سید رضی به یار قدیمی‌اش پیوست

خانم فردوس از کاربران شبکه اجتماعی x در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: حاجی بدون مقدمه به سیدرضی گفت: «آدم‌هایی مثل من و شما، مانند میوه‌های رسیده‌ای هستیم که اگر ما را نچینند، از روی درخت به زمین می‌افتیم و له می‌شویم. الان که وقت شهادت ماست، چه اشکالی دارد شهید بشویم...؟»
گویا دی ماه موعد چیدن میوه‌های رسیده است... سید رضی به یار قدیمی‌اش پیوست.

 

حامیان فلسطین در آمستردام خواستار تحریم برندهای اسرائیلی شدند

یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی در صفحه‌اش نوشت: حامیان فلسطین در فروشگاهی در آمستردام می‌گویند امسال کریسمس نداریم. 8هزار کودک در غزه کشته شده‌اند و از مردم می‌خواهند تا با تحریم برندهای اسرائیلی مانع ادامه این نسل‌کشی شوند.

 

پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد
و کاهش نرخ تورم درسال آتی

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: نرخ رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص که به‌طور متوسط در دهه نود  ۶.۹ منفی درصد بود، به ۶.۷ درصد در ۱۴۰۱ و ۴.۵+درصد در نیمه اول ۱۴۰۲ افزایش یافت.
با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی، پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد و کاهش نرخ تورم درسال آتی نتیجه این تحول بزرگ در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ملموس خواهد شد.

 

افزایش قیمت لاستیک متوقف شد

خبرگزاری تسنیم، در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: گرانی مجدد لاستیک در حالی صورت گرفته بود که مصوبه تنظیم بازار برای افزایش قیمت هنوز ابلاغ نشده و سازمان حمایت هم با این موضوع مخالفت کرده بود.

 

بازدهی بازارهای مالی در ۹ ماهه ۱۴۰۲

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی در سال‌جاری، ضمن ایجاد ثبات در بازار ارز، سفته‌بازی در سایر بازارهای نامولد نیز به حداقل رسید. بازدهی بازار  طلا و سکه و ارز برخلاف بازار پول و سرمایه در ۹ ماه گذشته منفی بود و سرمایه‌گذاران این بازارها متضرر شدند.

 

مراقب انتشار اخبار کذب در آستانه انتخابات باشید

مهدی قاسم‌زاده از کاربران فضای مجازی در صفحه شخصی‌اش نوشت: نه‌تنها خبر اخذ مالیات ۲۵ درصدی از خریداران طلا صحت ندارد، بلکه خبر مالیات‌ستانی از اجاره‌نشین‌ها نیز تکذیب شده است؛ ساخت و انتشار وسیع چنین اخباری در فضای مجازی، آن هم با موضوع مالیات و در آستانه انتخابات و بررسی بودجه در صحن مجلس نمی‌تواند زیاد اتفاقی باشد.

 

شعبه بی‌بی‌سی در ایران تا کی به دروغ‌هایش ادامه می‌دهد؟!

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه شخصی خود در واکنش به توئیت روزنامه شرق نوشت: تا کی قراره شعبه بی‌بی‌سی در ایران به دروغ‌هاش ادامه بده؟!
سازمان امور مالیاتی: خبرهای منتشره در فضای مجازی مبنی‌بر اینکه طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اجاره‌نشین‌ها هم باید معادل ۷ مترمربع از یک آپارتمان مالیات پرداخت کنند، به‌هیچ عنوان صحت نداشته و از اساس کذب است.

 

ساخت ۹۵ نیروگاه تجدیدپذیر به صورت همزمان آغاز شد

محمدعلی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: ساخت ۹۵ نیروگاه تجدیدپذیر به صورت همزمان آغاز شد و از برنامه توسعه ۱۱ هزار مگاواتی انرژی تجدیدپذیر رونمایی شد، این میزان برق معادل ۱۱ برابر تولید نیروگاه اتمی بوشهر است. ساخت ۹۵ نیروگاه سبز معادل ۴ برابر ظرفیت فعلی کشور خواهدبود. خدا قوت به رئیس‌جمهور مردمی.

جستجو
آرشیو تاریخی