صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • گزارش
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شصت و یک - ۰۷ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شصت و یک - ۰۷ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

دلارزدایی در بانک مرکزی
کلید خورد

یکی از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت:علی سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ارز کشور‌های همسایه یا مقصد را در اختیار مسافرین ایرانی قرار دهیم./ تازه‌های اقتصاد

 

درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری
از محل صادرات برق

سایت خبری خط انرژی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: رئیس کل گمرک گفت در ۹ ماه سال جاری، کشور۳۰۰ میلیون دلار از محل صادرات برق و۷۸۰ میلیون دلار از صادرات خدمات فنی و مهندسی که دارای قرارداد بوده‌اند، درآمد کسب کرده است.

 

اسرائیل هر روز بیشتر
در منجلاب ۷ اکتبر فرو می‌رود

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x  در صفحه شخصی خود نوشت: روزی ۷۰ هواپیما به اسرائیل تسلیحات می‌رسانند. با این همه، حریف شیربچه‌های حماس، لبنان، یمن و سوریه نمی‌شوند. اسرائیل هر روز که در جنگ می‌ماند، بیشتر در منجلاب ۷ اکتبر فرو می‌رود. گورهای دسته جمعی در اسرائیل رونق گرفته.

 

کودکان غزه
حق زندگی دارند...

نورا براتی از کاربران شبکه اجتماعی x  در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: کودکان غزه امسال منتظر بابانوئل نیستن، منتظرن بمباران خونه‌هاشون تموم بشه ! اونا حق زندگی دارن ولی اسرائیل اونم غصب کرده !

 

مصوبات دولت برای حمایت از خودروسازی داخلی

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: علی بهادری‌جهرمی گفت: هرچه واردات به سمت خودروهای کامل می‌رود تعرفه بالاتر و هرچه ارائه قطعات و ارائه خودروی تولید داخل باشد، تعرفه‌ها کاهش می‌یابد. همچنین هرچه به سمت واردات خودروهای برقی و هیبریدی و ارزان‌تر حرکت شود، تعرفه‌ها کاهش می‌یابد.

 

راه‌اندازی اولین شبکه بانکی ایران در خارج از کشور

علی فرحزادی از کاربران شبکه اجتماعی x در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: اخیراً خبر موافقتنامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا و دیروز راه‌اندازی اولین شبکه بانکی ایران در خارج از کشور منتشر شد. این همکاری مشترک و راهگشا، نمایانگر آغاز فصل جدیدی از روابط بانکی ایران با کشورهای خارجی خواهد بود.

 

توافق تجارت آزاد
با کشورهای اوراسیا

احمد قصری از کاربران فعال در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: در تاریخ ایران، اولین توافق تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا انجام شده که باعث میشه ایران به حدود ۳۸۰ قلم کالای تولیدی و در مقابل،‌ اتحادیه اوراسیا برای ۵۰۲ قلم کالای ایرانی تخفیف تعرفه‌ای قائل بشه. وقتی آدرس غلط نمیدی و هدفت خدمت باشه نتیجه این میشه.

 

 ثبات بازار ارز بدون ارزپاشی

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بانک مرکزی در حال مدیریت بازار ارز از طریق مرکز مبادله ارز و طلاست. عرضه و تقاضاست که قیمت ارز را تعیین می‌کند نه ارزپاشی توسط  بانک‌مرکزی. برخی مدعی شده‌اند که دولت در حال سرکوب قیمت ارز است که حرف نادرستی است.

 

خط اعتباری
 6.5 میلیارد روبلی روسیه برای ایران

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: پیرو سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به روسیه در چهارچوب توافقنامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اوراسیا، خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل به‌منظور واردات کالاهای اساسی از روسیه برای ایران ایجاد شد.

 

آغاز ۸۱ هزار میلیارد ریال پروژه
در بندر چابهار

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: تفاهمنامه و توافقنامه‌های خوبی درهفته حمل و نقل، به ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومان میان سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی منعقد شد که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی بخشی ازهمان قراردادها به ارزش هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم.

 

رشد اقتصادی در شرایط سخت

سلمان خمسه از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: درچند ماه گذشته شاهد فشار‌های سیاسی و اتفاقات منفی در سطح جهانی بودیم که در شرایط عادی می‌توانست اتفاقات بدی برای بازار ارز کشور رقم بزند اما همه دیدیم نه تنها شوک‌های مشابه قبلی در بازار بی‌اثر بود بلکه شاهد رشد اقتصادی هم بودیم.

 

اجرای طرح ملی «یسنا» در ۸ استان

فهیمه حاجی‌نصیری از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه‌اش نوشت: علاوه بر یارانه‌های قبلی، دولت برای مادران باردار یا دارای کودکان شیرخوارِ دهک اول درآمدی بسته‌ غذایی ویژه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومن در نظر گرفته. این بسته‌ حمایتی در قالب طرح ملی یسنا فعلاً در۸ استان اجرا میشه.

جستجو
آرشیو تاریخی