توضیحات سخنگوی دولت درباره داوطلبان مشکوک به تقلب در کنکور

هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد

سخنگوی دولت گفت: در بحث متقلبان کنکور، هم دولت و هم سایر قوا همدل هستند و جدیت دارند و معتقدند هیچ متقلبی امکان ورود به دانشگاه را ندارد زیرا این‌ خلاف حقوق سایر داوطلبان و مردم است.  به گزارش ایرنا، علی بهادری‌جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره شائبه تقلب در آزمون سراسری گفت: روز گذشته با همکاری و هماهنگی میان قوا مصوبه‌ای در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و فرایند به گونه‌ای طراحی شد که هم داوطلبانی که آزمون آنها شبهه‌دار است امکان حق اعتراض داشته باشند و هم از حقوق سایر داوطلبان و آحاد مردم و حیثیت دانشگاه صیانت شود.
سخنگوی دولت افزود: طبق پیش‌بینی‌ صورت گرفته، فرایند اعتراض و شکایت در هیأت عالی تجدیدنظر وزارتخانه‌های ذیربط انجام می‌شود. این یک نمونه تعامل میان قواست که از ورود متقلبان جلوگیری و از حقوق داوطلبان دیگر صیانت خواهد شد. بهادری‌جهرمی افزود: باید حق اعتراض برای آنها تأمین شود تا بتوانند از تصمیم سازمان سنجش و آموزش کشور که آنها را متقلب شناخته به مرجع دیگری که بی‌طرف و تخصصی است، شکایت کنند.
وی تأکید کرد: این موضوع سبب خواهد شد از حقوق سایر داوطلبان، آحاد مردم، حیثیت علمی دانشگاه و جامعه علمی کشور صیانت شود تا فرد متقلب امکان راهیابی به دانشگاه را نداشته باشد. سخنگوی دولت درباره پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اضافه شدن بخشی به ماده ۳۰ آیین‌نامه قانون بهبود محیط کسب‌و‌کار گفت: طبق ماده ۳۰، تدابیر لازم برای اطلاع‌رسانی مقررات در پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات مرتبط با محیط کسب‌وکار انجام شده و اجرای آیین‌نامه آن در حال انجام است. البته وزارت امور اقتصادی و دارایی پیشنهاد اضافه شدن بخشی را به ماده ۳۰ مطرح کرده بود.
سخنگوی دولت ادامه داد: در راستای حمایت حداکثری از تولید خودروی داخلی و توسعه نوآوری و ارتقای فناوری‌های روز در حوزه خودروسازی، هیأت وزیران با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد تعرفه قطعات منفصل انواع خودروهای مختلف را به شیوه‌ای ساماندهی کند تا امکان افزایش حداکثری در تولید خودروهای داخلی فراهم شود.
وی ادامه داد: همچنین این موضوع سبب حمایت از خودروهایی با حجم پایین‌تر و اقتصادی‌تر خواهد شد. به عبارتی تعرفه‌های خودرویی به شیوه پلکانی به نحوی اصلاح می‌شود که هر چقدر واردات به سمت خودروی کامل پیش برود، تعرفه گمرکی بیشتر می‌شود و هر چه به سمت حمایت از تولید خودروی داخلی و توسعه و تقویت ارائه قطعات و فناوری برای ایجاد و ارتقای خودروهای داخلی حرکت کنیم، تعرفه‌های گمرکی در آن کاهش خواهد یافت و در برخی از موارد به عدد صفر می‌رسد.
بهادری‌جهرمی با بیان اینکه این موضوع در خصوص خودروهای برقی و هیبریدی نیز صادق است، توضیح داد: در این حوزه هم هر چه به سمت واردات خودروهای برقی یا هیبریدی حرکت کنیم، تعرفه‌های گمرکی به عدد صفر یا یک درصد کاهش خواهد یافت. همچنین در مقابل اگر به سمت واردات خودروهای گرانقیمت یا غیربرقی پیش برویم، قیمت تعرفه‌های گمرکی بالا خواهد ماند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی