صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شصت و چهار - ۱۱ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شصت و چهار - ۱۱ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

ساخت کوره احیای آهن‌اسفنجی توسط ماشین‌سازی اراک

الیاس توکلی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی در صفحه‌‎اش نوشت: ماشین‌سازی اراک کوره احیای آهن‌اسفنجی ساخته که این اولین نمونه‌ای هست که تو ایران ساخته شده و چهارمین در جهان و به دست مهندسین توانمند ایرانی اولین باره که سه تیکه طراحی شده تا راحت‌تر حمل بشه!

 

حمایت از مردم فلسطین
در آستانه سال نو هم فراموش نشد

نورا براتی از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی از مردم برلین در صفحه خود نوشت: تا چند ساعت دیگه سال نو میلادی شروع میشه ولی به جای تزیین درخت کریسمس و تدارک مراسم عیدشون همچنان تو خیابونا هستن و از حمایت فلسطینیا دست برنمیدارن! بله شرافت درّ‌ِ گرانی است.

 

رتبه اول برگزاری جشن‌های کریسمس امسال به نام دوبی ثبت شد!

علی فرحزادی از کاربران شبکه اجتماعی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: دوبی امسال توانسته رتبه اول جشن‌های کریسمس را ثبت کند به نظرتون چرا یک کشور عربی؟!
کافیه یه سرچ تو یوتیوب بکنید تا متوجه بشین مردم تو اروپا و امریکا کریسمس امسال رو به یاد بابانوئل هستن یا غزه! خوب برای انحراف این موج ذخیره‌هایی که اسرائیل برای خودش ساخته این روزا باید به کار بیان.

 

راه‌اندازی ابزار سلف ارزی تا دو هفته آتی

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: رئیس کل بانک مرکزی: برای اینکه بتوانیم با تکانه‌های ارزی آتی مقابله کنیم نیاز به صندوق تثبیت داریم. برای پیش‌بینی‌پذیرکردن نرخ ارز ابزار سَلَف ارزی را راه‌انداختیم که تا ۲ هفته آینده کارش شروع می‌شود.

 

شکست پیش‌بینی دلار ۷۰ هزارتومانی

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق: یک جریان فکری معتقد بود که بانک مرکزی نمی‌تواند نرخ دلار راحفظ کند و ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان می‌شود. عوامل داخلی و خارجی نیز در تلاش برای ایجاد عدم آرامش در جامعه بودند. سیاست‌ تثبیت در ۸ ماه گذشته توانست قیمت دلار را بین ۴۹تا۵۰ هزار تومان حفظ کند.

 

کارنامه درخشان فروش کالاهای ایرانی

محمدسام از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه شخصی خود نوشت: بر خلاف اون چیزی که تو این 10 سال تروریسم رسانه‌ای از توان ایرانی و کالای ایرانی بهمون آدرس غلط داده، کالاهای ما ۱۶۴۷ میلیارد فروش داشتن حالا فهمیدین رهبر انقلاب چرا اینقدر روی بحث تولید تأکید دارن؟

 

توسعه‌ زیرساخت‌های
ترانزیتی

حمید لشگری از کاربران فعال در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: پل جدید مرز آستارا افتتاح شد تا یکی از دلایلی که پارسال کامیونا معطل میشدن رفع بشه و بخش مهمی از فشار ترانزیتی از پل قدیمی به این پل منتقل بشه. توسعه‌ زیرساخت‌های ترانزیتی توی هر سه حالت زمینی، هوایی و ریلی باید ادامه پیدا کنه تا سهم اقتصاد ما از درآمدهای پایدار این محل بیشتر بشه.

 

افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده چقدر تورم ایجاد می‌کند؟

- برخی معتقدند که پیشنهاد افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده، تورم را زیاد می‌کند. حداقل ۴۰ درصد اقتصاد از مالیات ارزش افزوده معاف است و افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تنها ۰,۶ درصد تورم را افزایش می‌دهد.
- بر اساس بررسی‌ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با توجه به ثابت بودن نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده از سال ۱۳۹۴ تاکنون، از طریق افزایش این نرخ مالیاتی و کاهش همزمان نرخ مالیات بر اشخاص حقوقی، می‌توان ضمن کاهش فشار مالیات بر واحدهای تولیدی، کسری بودجه دولت را کاهش داد.
- پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، هر واحد درصد افزایش نرخ مالیات بر ارزش‌‌افزوده موجب افزایش حدود ۶۵ هزار میلیارد تومانی درآمدهای مالیاتی شود.
- دامنه معافیت‌های کالا و خدمات در قانون مالیات بر ارزش‌افزوده کشور بسیار گسترده است که همین امر منجر به کاهش آثار ناشی از افزایش نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده بر وضعیت معیشت جامعه می‌شود.
- گفتنی است، نزدیک به ۷۱ درصد از کالا و خدمات مصرفی مردم معاف از مالیات بر ارزش‌افزوده هستند.

 

لیست ۴۰ کالای تجاری
بین ایران و اوراسیا

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: لیست ۴۰ کالای تجاری بین ایران و اورآسیا قرار دارد. در بین این کالاها، صادرات، پسته با پوست تازه به ارزش ۷۸میلیون دلار در صدر لیست صادراتی ایران به اورآسیا قرار دارد و گندم و ذرت دامی به ترتیب به ارزش ۴۶۵ و ۱۴۹ میلیون دلار نیز بیشترین واردات ایران از اورآسیا طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

 

انتشار سند جلب حسین سلاح‌ورزی

ساناز نوری از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: سندی که نشون میده سال ۹۵ برای حسین سلاح‌ورزی به‌ دلیل بدهی کلان به بانک ملت قرار جلب صادر شده!
آخه چطور میشه با این سابقه عضو هیأت‌مدیره ۲۴ شرکت، انجمن، مؤسسه غیرتجاری و کانون انجمن‌های صنفی شد.

 

دلار زدایی

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول، سهم دلار امریکا در ذخایر بانک مرکزی جهانی در ٢٠٢٣ همچنان در حال کاهش!
در حالی که دلار بدلیل عمق و ثبات در بازارهای جهانی، ارز ذخیره منتخب اکثر بانک‌های مرکزی جهان بوده، از آغاز هزاره که سهم آن بالای ٧٠٪ بود، بتدریج سلطه‌شو از دست داده.

جستجو
آرشیو تاریخی