صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شصت و پنج - ۱۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شصت و پنج - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر؛ هر چه دارم از مادرم دارم

خبرگزاری ایرنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: در آستانه روز مادر و سالروز شهادت سردار دل‌ها از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر رونمایی شد.

 

جنجال‌سازی علیه شفافیت!

ماجرای جنجال‌سازی برخی از طلافروشان در برابر شفافیت همچنان ادامه دارد و واکنش‌های مختلفی را در فضای مجازی در پی داشته ‌است.
مجیدرضا حریری، عضو اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در واکنش به اتفاقات اخیر نوشت: اینکه اصناف حق اعتصاب داشته باشند بسیار عالی است، اما باید اطلاعیه بدن و شفاف اعلام کنن علت اعتراض و اعتصابشون چیست، در غیر اینصورت باید بپذیریم که علیه شفافیت اعتصاب کرده‌اند!

 

فشار سنگین بار تأمین مالی کشور بر  دوش شبکه بانکی

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: فرزین رئیس کل بانک مرکزی:
 89.9 درصد تأمین مالی بر عهده نظام بانکی‌ است، بازار سرمایه حدود 10درصد و تنها 0.1درصد هم توسط سرمایه‌گذار خارجی تأمین می‌شود که نشان از فشار سنگین بار تأمین مالی کشور به شبکه بانکی دارد.

 

 ریشه بی‌اعتمادی
به فیک‌نیوزها می‌رسد

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در واکنش به انتشار خبری دروغ از یکی از کانال‌های خبری مجازی در صفحه خود نوشت: به طور میانگین ماهانه چندتایی از این پیام‌ها می‎بینم! همه اینا از اون صبح جمعه معروف شروع شد که باعث بی‌اعتمادی بین مردم شد! ریشه بی‌اعتمادی و فیک‌نیوزها همین عملکرد ضعیف ادوار گذشته هست، قیمت بنزین هم بالاخره یه روزی بیشتر میشه ولی نه با این اخبار و نه مثل قبل.

 

۵ فصل متوالی رشد مثبت
تشکیل سرمایه ثابت ناخالص

تشکیل سرمایه ثابت ناخالص (سرمایه‌گذاری) از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال، درطول ۵ فصل متوالی رشد مثبت را تجربه کرده است.
این در حالی‌است که میانگین رشد تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در ۵ فصل پیش از این دوره منفی ۱.۴ درصد بوده است.
مهم‌ترین دلیل رشد این بخش افزایش واردات و تولید کالاهای سرمایه‌ای در کشور بوده و تداوم رشد آن موجب ادامه رشد مثبت اقتصاد ایران در فصول آینده خواهد شد.

 

چرا ارز ۲۸۵۰۰ تومانی نباید حذف شود؟

خبرگزاری تسنیم درفضای مجازی در صفحه خود نوشت: تجربه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، درس‌های مهمی را برای سیاستگذاران بودجه‌ای کشور داشته است.
افزایش نرخ ارز به ۳۸۵۰۰ موجب فشار هزینه‌ای ۳۵ درصدی به تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی وارداتی می‌شود.

 

تلاطم بازارهای طلا و دلار متوقف شد

تازه‌های اقتصاد در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: «اسماعیل لـله گانی، مدیر عامل بانک رفاه کارگران در گفت‌و‌گو با هفته‌نامه تازه‌های اقتصاد»: سیاست‌های تثبیتی در سال‌جاری موجب کنترل نقدینگی، افزایش رشد اقتصادی و کاهش تورم مطابق با شعار سال شده است.

 

مالیات صنف طلا از ارزش فاضلاب آنها هم کمتر است!

- شاید در نگاه اول باورنکردنی به نظر بیاید، اما مالیات صنف طلا کمتر از ارزش فاضلاب آنها است!
-فاضلاب این صنف از این جهت ارزشمند است که به ازای هر هزار گرم، ۳ درصد پرتی طلا وجود دارد و به این ترتیب ارزش روز طلای پرتی در فاضلاب کارگاه‌ها، ۷۵ میلیون تومان است!
-حالا این عدد را مقایسه کنید با میانگین مالیات پرداختی این صنف که کمتر از ۱۰ میلیون تومان است!
-یکی از علت‌هایی که اقشار کم‌درآمد مانند کارگران در امورات زندگی دچار مشکل شده‌اند، عدم تمکین پرداخت مالیات و شفافیت مالیاتی صنوفی مثل طلافروش‌هاست، زیرا که فرار مالیاتی سبب فشار بر اقشار ضعیف جامعه می‌شود.

 

سازندگی با تخریب؟

مهدی پناهی از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: ارگان مطبوعاتی حزب سازندگی و حامی روحانی، رئیسی را به خاطر سفرهای استانی بویژه مناطق مرزی مثل مراوه تپه گلستان پوپولیست می‌داند! به نظر شما این رسانه‌ها با چه اعتماد به نفسی چنین تخریب‌هایی می‌کنند؟

 

صرفاً محض اطلاع!

سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه‌ای در صفحه‌اش نوشت: سازندگی نوشته رئیسی هم مثل احمدی‌نژاد پوپولیست است، بعد استناد کرده به چی؟ به اینکه رشد اقتصادی بدون ایجاد اشتغال صورت پذیرفته.
یه جایی داریم به نام مرکز آمار که نرخ بیکاری رو اعلام می‌کنه.
محض اطلاع: نرخ بیکاری تابستان ۱۴۰۲، با ثبت رقم ۷,۹درصد پایین‌ترین نرخ بیکاری ۲۰سال اخیر بوده.

 

 فرار مالیاتی تعطیل شد

حمید لشگری از کاربران شبکه اجتماعی x با بازنشر خبری مبنی بر شرکتی که ۳۶۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته در صفحه خود نوشت: فرض کنید صاحب شرکتی هستید و طی سال‌ها ۳۶۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشتید؛ یهو دولتی اومده و تا قرون آخر رو ازتون گرفته؛ اون دولت رو نمی‌زنید؟ خریدن روزنامه، کانال و سایت براتون کاری داره؟ تازه شما تنها نیستید؛ صدها مورد مثل شما هستن؛ دولت رئیسی تحت شدیدترین حملات رسانه‌ای قرار داره.

جستجو
آرشیو تاریخی