صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شصت و پنج - ۱۲ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شصت و پنج - ۱۲ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

روند پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان تسریع می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار در مراسم افتتاحیه بازار نوآفرین در فرابورس داشت: گام‌هایی که در حوزه دستورالعمل شرکت‌های دانش بنیان برداشته شده، موجب تسریع روند پذیرش این شرکت‌ها در بازار سرمایه خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، مجید عشقی، در مراسم افتتاحیه بازار نوآفرین که روز دوشنبه با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی،معاون علمی رئیس جمهور،محمدعلی شیرازی مدیرعامل فرابورس و روح‌الله ابوجعفری و عضو هیأت پذیرش بازار نوآفرین در محل فرابورس برگزار شد، از انجام اصلاحاتی در رویه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: پیرو مباحثی که در جلسات مشترک بین معاونت علمی رئیس جمهوری با سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه اصلاح دستورالعمل پذیرش صورت گرفت، مقرر شد هیئت پذیرش جداگانه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شود.
وی با تاکید بر این که تا امروز سه جلسه هیات پذیرش ویژه بازار نوآفرین برگزار شده، بیان داشت: گام‌هایی که در حوزه دستورالعمل شرکت‌های دانش بنیان برداشته شده، موجب تسریع روند پذیرش این شرکت‌ها خواهد شد. عشقی با بیان این که این هیئت پذیرش کاملا تخصصی و مسلط به امورسیستم دانش‌بنیان است، توضیح داد: برای بحث راه اندازی بازار نوآفرین جلسات متعددی با متخصصان این حوزه برگزار شده است. وی با اشاره به این که عملیاتی که در بحث پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد بازی دوسر برد میان بازار سرمایه و شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: هم بازار سرمایه به حضور این شرکت‌ها نیاز دارد و هم این شرکت‌ها برای تامین مالی به بازار سرمایه نیاز دارند و حضور آن‌ها این زنجیره را تکمیل می‌کند. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه تاکید کرد: باید سرعت افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه بیشتر شود و اصلاحات قانونی نیز در همین راستا انجام شده است.

چشم‌انداز بازار نوآفرین برای ناشران و سرمایه‌گذاران
همچنین در ادامه این نشست، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس جمهور در آیین افتتاحیه بازار نوآفرین فرابورس، اظهار کرد: راه‌اندازی بازار نوآفرین می‌تواند چشم‌انداز مناسبی را پیش روی ناشران و سرمایه‌گذاران قرار دهد. وی افزود: اگر مزیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان با اقتصاد سنتی ما یکی باشد نیازی به راه‌اندازی چنین بازاری نیست، وقتی گام‌های موثری در این حوزه برداشته شده یعنی باید دیدگاه ویژه تری به این بخش داشته باشیم. معاون علمی رئیس جمهور گفت: ما به دنبال شرکت‌هایی هستیم که عملکردهای مثبت و اثرگذاری در سال ثبت کرده‌اند، این شرکت‌های دانش‌بنیان باید وارد بازار سرمایه شوند و این در حالی است که تا پیش از این زمینه مناسبی برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه وجود نداشت اما اکنون این امر بهبود یافته است. دهقان گفت: بازار سرمایه باید برای شرکت‌های دانش بنیان جذابیت ایجاد کند تا این گونه شرکت‌ها با انگیزه بیشتری وارد این بازار شوند. معاون علمی رئیس جمهور گفت: هیچ دستگاهی همراه‌تر و تسهیل کننده‌تر از وزارت اقتصاد نداشتیم که به بحث راه اندازی بازار مخصوص شرکت‌های دانش بنیان ورود کنند و در همین زمینه مجوزی تحت عنوان ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود توسط وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه بودجه امضا شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی