صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و شصت و هفت - ۱۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و شصت و هفت - ۱۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

سرباز فاطمه (س)

اسماعیلی  از کاربران شبکه اجتماعی x در فضای مجازی با انتشار پوستری در صفحه خود نوشت: زیر سایه مادرِ عالم است که می‌توان همه را دوست داشت و برای دفاع از مظلومان عالم خطر کرد...

 

تفکر حاکم بر مردم غزه و حماس، تفکر مقاومت است

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران شبکه اجتماعی x  در فضای مجازی در صفحه خود نوشت:  اسرائیل فکر میکرد با بمباران هوایی میتونه مردم غزه رو وادار به کوچ اجباری کنه یا اینکه با تسلیحات و تانک‌های اهدایی غرب میتونه جنگ زمینی‌رو براحتی ببره؛ اما این احمقها نمیدونستن تفکر حاکم بر مردم غزه و حماس، تفکر مقاومته؛هیچ نیرویی نمیتونه در برابر چنین تفکر و چنین ایمانی قدعلم کنه!

 

ناراحتی اصلاح‌طلبان از کاهش بیکاری

مصطفی موسوی‌نژاد در صفحه شخصی خود نوشته است:‌ در روزی که رکورد پایین‌ترین نرخ بیکاری در ۲۰ سال اخیر در دولت سیزدهم ثبت شده، یک روزنامه بره چند تا استان پیدا کنه که مثلاً بیکاری در اون استان‌ها چند دهم درصد بالا رفته و اون قسمت رو تیتر یک روزنامه بکنه چه لقبی میشه بهش داد که حق مطلب ادا بشه و ادب هم حفظ بشه؟

 

کاهش یکباره نرخ تورم
به صلاح اقتصاد ایران نیست

تازه‌های اقتصاد در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: حسین عبده تبریزی، تحلیلگر مسائل اقتصادی و مالی در گفت‌گو با هفته‌نامه «تازه‌های اقتصاد» گفت: بانک مرکزی می‌تواند تورم را کنترل کند، ولی این همه مسأله نیست. در شرایط فعلی، به صلاح نیست که نرخ تورم به یکباره کاهش یابد.

 

فعال‌سازی ۱۲ گیگابایت ترافیک داخلی هدیه رایگان دولت به مردم

خبرگزاری ایرنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: وزیر ارتباطات اعلام کرد: هفته گذشته اعلام شد، به‌منظور ارتقای کیفیت شبکه ناگزیر از افزایش قیمت اینترنت هستیم؛ به همین دلیل بسته هدیه را برای مردم در نظر گرفتیم که از دیروز فعال ‌شد. مردم برای استفاده از این بسته باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد شوند و در کوتاهترین زمان ممکن ۱۲ گیگابایت ترافیک داخل کشور یا معادل آن پنج گیگابایت ترافیک بین‌المللی فعال خواهد شد. این بسته تا ۱۴ فروردین انقضا دارد و زمان ثبت‌نام برای آن تا هفته آینده است.

 

تخصیص ۵.۴ میلیارد دلار ارز به خودرو
و قطعات در ۹ ماهه امسال

یکی از فعالان رسانه‌ای در شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی: تا پنجم دی به حوزه خودرو و قطعات آن پنج میلیارد و ۴۰۶ میلیون دلار ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۸درصد افزایش یافته است.

 

استدلال افزایش نقدینگی
به‌دلیل رشد پایه پولی غلط است

سینا احدیان فعال رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: تیمور رحمانی؛ استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: رشد پایه پولی زمانی به رشدنقدینگی منجر می‌شود که با افزایش ذخایر اضافی بانک‌ها نزد بانک مرکزی همراه باشد که اکنون این رقم ناچیز است.

 

تجربه موفق
اجرای هدفمندی یارانه‌ها

احسان حسینی  از فعالان رسانه‎‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: هدفمندی یارانه‌ها یک تجربه موفق بود و از سال ۸۶ با ترکیبی از سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی، از هدررفت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بنزین جلوگیری شد. شوک‌درمانی آبان ۹۸ دقیقا نتیجه خارج شدن از ریل هدفمندی بود نه حرکت در مسیر آن.

 

 تا پایان سال صف وام ازدواج به حداقل می‌رسد

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی همه مقدمات برای صفر یا به حداقل رساندن صف وام ازدواج تا پایان اسفند، انجام خواهد شد.

 

دولت قبل باید درباره نقش اش
در جریان تورم توضیح دهد

نودِ اقتصادی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: دکتر عباس شاکری اقتصاددان و رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دولت قبل نمی‌تواند دولت فعلی را رهنمود کند و بگوید دیدید چقدر ما خوب بودیم؟! دولت قبل باید درباره نقش خودش در جریان تورم توضیح دهد.

 

تخصیص ارز برای واردات آیفون رِفرش و ریپَک

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: سازمان توسعه تجارت تأیید کرد که آیفون‌های رفرش و ریپک وارد کشور شده است. به همین دلیل اجازه تغییر رویه واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار از طریق رویه واردات در برابر صادرات خود به واردات از طریق صادرات غیر را صادر کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی