صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هفتاد - ۱۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هفتاد - ۱۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

تناقض یا منفعت؟

سید مصطفی موسوی نژاد از فعالان رسانه‌ای در صفحه‌اش نوشت: مسعود نیلی در دولت روحانی: «از قشر ثروتمند مالیات نمی‌گیریم و باید در مالیات از سمت بنگاه‌ها به سمت خانوار برویم. ما باید خیلی بیشتر از چیزی که الان است مالیات بگیریم.»
مسعود نیلی در دولت رئیسی: «دولت چرا با ذره‌بین دنبال مالیات گرفتن از کسب و کارها است؟» تناقض یا منفعت؟

 

بودجه اتاق بازرگانی باید از
حق عضویت و ارائه خدمت
به اعضا تأمین شود

مسیر اقتصاد در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین: بودجه اتاق بازرگانی باید از حق عضویت و ارائه خدمت به اعضا تأمین شود. وقتی ۹۰ درصد بودجه اتاق از سود چند شرکت محدود تأمین شود، به جای پیگیری منافع ملی و عموم بازرگانان، به بلندگوی همان شرکت‌ها تبدیل می‌شود.

 

ماجرای بلیت ۸۰ هزار تومانی سینماها چیست؟

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: سخنگوی انجمن سینماداران: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا قبل از ساعت اوج، قیمت بلیت سینماها طبق روال روزهای عادی لحاظ می‌شود اما در ساعت اوج و پس از آن، قیمت بلیت سینماها ۸۰ هزار تومان خواهد بود.

 

تیر تروریست‌های اقتصادی به سنگ خورد

سینا احدیان از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: آخرهفته قبل تروریست‌های اقتصادی با همراهی رسانه‌های آن‌ورآبی، خبرتلخ حمله تروریستی کرمان را دستمایه برهم زدن آرامش بازار ارز کردند. خوشبختانه طبق پیش‌بینی‌ها تیرشان زودتر از واقعه طوفان‌الاقصی به‌سنگ خورد و دلار آزاد در حال بازگشت به نرخ‌های قبلی‌ست.

 

توجه ویژه دولت به مسائل زنان

مینا رشیدی از کاربران فعال در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: تجهیز مدارس دخترانه، پیگیری اشتغال زنان روستایی، اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار، حل مشکل زوج‌های نابارور و... گوشه‌ای از خدمات و مصوبات دولت در زنجان بود. عده‌ای میگفتن رئیسی بیاد دیوارکشی می‌کنه و هیچ ارزشی برای زنان قائل نیست.

 

صنعت نساجی زنجان احیا شد

حمید لشگری از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: با احیای سرجین بافت چرخه‌ تولید پنبه تا پوشاک توی زنجان کامل شد؛ مجموعه‌ای ۲۰۰۰ میلیاردی که عملیات احیاش از آبان ۱۴۰۰ با پیگیری رئیسی شروع شد و حالا میتونه تا ۲۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال کنه. برای گذر از اقتصاد خام فروش و نفتی، صنعت نساجی از اون گزینه‌های جذاب، سودآور و اشتغالزاست.

 

افزایش ۶۵ درصدی وام ازدواج

وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان در فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: کمیسیون تلفیق، وام ازدواج را حدود ۶۵ درصد افزایش داد. وام ازدواج سال آینده ۳۰۰ میلیون (و برای پسر زیر ۲۵ سال و دختر زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان) خواهد بود. اما هشدار اینکه: اگر مجلس سقف پرداخت تسهیلات بانک‌ها را کمتر از ۳۰۰ همت تعیین کند، با صف‌های طولانی تقاضا مواجه خواهیم بود.

 

قیمت دلار کاهش می‌یابد

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: نرخ دلار پایان هفته قبل متأثر از خبر حادثه تروریستی کرمان یک پله صعود کرد. کارشناسان معتقدند، با تثبیت شرایط سیاسی، قیمت دلار کاهش می‌یابد. آنها این را شبیه جنگ غزه می‌دانند که دلار در سه روز ۳هزار تومان بالا رفت اما در مدت کوتاهی دوباره به کف کانال ۵۰ برگشت./ تجارت نیوز

 

افتتاح دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن کشور
در شهر هیدج

یکی از فعالان رسانه‌ای با انتشار تصاویر گلخانه‌ای در صفحه‌اش نوشت: چیزی که می‌بینید دومین گلخانه شیشه‌ای مدرن کشور است که روز شنبه با حضور رئیس‌جمهور در شهر هیدج استان زنجان افتتاح شد. از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای، اشتغالزایی، درآمد و ارزآوری، ارتقای بهره‌وری، تقلیل مصرف آب، افزایش کیفیت و کمیت محصول است.

 

مقام چهارم جهان در فناوری ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی به ایران رسید

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه خود نوشت: شاید بارها اسم نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانی به گوشتون خورده باشه ولی شاید ندونید که ایران چهارمین کشور جهان در فهرست دارندگان فناوری ساخت نیروگاه سیکل ترکیبیه. به قله نزدیکیم یعنی همین.

 

تراز تجاری مثبت ۱۵میلیارد ی
یا منفی ۱۲ میلیارد دلار؟

خبرگزاری تسنیم  در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: وزارت اقتصاد: در حالی تراز تجاری کشور با محاسبه کالاهای غیرنفتی منفی ۱۲ میلیارد دلار است که با لحاظ صادرات نفت، گاز و برق، تراز تجاری کشور مثبت ۱۵ میلیارد دلار می‌شود.

 

۲۰۰ هزار موتورسیکلت برقی
وارد کشور می‌شود

خبرگزاری ایسنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: مهدی چمران: شهرداری قراردادی با وزارت صمت منعقد کرده تا با ورود ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در حوزه کار مورد استفاده قرار گیرند. وزارت صمت نیز در حال فراهم کردن زیرساخت این موضوع است.

 

راه‌اندازی صندوق ۲ میلیارد دلاری بین ایران و روسیه

نودِ اقتصادی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: علیرضا صالح، عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی گفت: می‌خواهیم با صندوق سرمایه‌گذاری روسیه به طور مشترک چند میلیارد دلار در یک پروژه داخلی سرمایه‌گذاری کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی