صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هفتاد و یک - ۱۹ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هفتاد و یک - ۱۹ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

عقبگرد 800 واحدی شاخص کل بورس
در معاملات روز یکشنبه هجدهم دی‌ماه جاری؛ شاخص کل بورس با کاهش ٨٠٠ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ١٥٣ هزار و ٩٧٥ واحد رسید. بر این اساس، شاخص‌ هم‌وزن نیز با کاهش ٤١٩ واحدی به سطح ٧٥٩ هزار و ٦٠٣ واحد رسید.
همچنین؛ ارزش کل معاملات بازار به ۲۸۰هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید؛ ۴هزارو ۵۶۳ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بود. همچنین شاخص هم‌وزن بورس با کاهش 419 واحدی به رقم 759 هزار و 603 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش روز 611 شرکت بورسی است به بیش از 7 میلیون و 509 هزار میلیارد تومان رسید.
همه شاخص‌های بورس دیروز قرمز شدند به‌گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز قبل 4 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 6 صدم درصد افت کردند. شاخص آزاد شناور یک صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 5 صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 3 صدم درصد کاهش یافت. دراین روز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت اصفهان و پالایشگاه تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ایران‌خودرو، گل‌گهر و مخابرات ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.
در فرابورس ایران هم شاخص کل با 4 واحد کاهش به رقم 26 هزار و 246 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 444 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش شرکت‌های بازار پایه که ناشی از شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی بورس و فرابورس است، به بیش از 385 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران در فرابورس بیش از 7.5 میلیارد سهام در قالب 287 هزار فقره معامله و به ارزش 275 هزار میلیارد تومان رسید. نمادهای انتخاب الکترونیک، مادیران، صنعتی آرتاویل تایر و بیمه دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای ایران‌خودرودیزل، مالی سپهر صادرات و نیروی برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

رئیس اداره نظارت بر انتشار و اوراق بدهی سازمان بورس اعلام کرد
صدور مجوز ۱۲۵ درخواست تأمین مالی از محل انتشار اوراق بدهی
رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بدهی گفت: حدود ۱۷۰ درخواست تأمین مالی از محل انتشار اوراق بدهی در ۹ ماهه سال‌جاری از سوی شرکت‌ها صورت گرفته که از این تعداد با ۱۲۵ درخواست به ارزش ۷۵ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان موافقت شده است.
به گزارش سازمان بورس، «مرتضی چشان» درخصوص افزایش تأمین مالی متقاضیان از طریق بازار سرمایه اظهار کرد: حدود ۱۷۰ درخواست تأمین مالی از محل انتشار اوراق بدهی در ۹ ماهه سال‌جاری از سوی شرکت‌ها صورت گرفته که از این تعداد با ۱۲۵ درخواست به ارزش ۷۵ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان موافقت شده که این حجم در مقایسه با ۹۶ موافقت اصولی صادره در سال ۱۴۰۱ نشان از افزایش استقبال بانیان از تأمین مالی از طریق بازار سرمایه دارد.
وی همچنین در ادامه به لزوم تسریع متقاضیان تأمین مالی و مشاوران عرضه در خصوص تکمیل مدارک انتشار اوراق بدهی برای تکمیل فرایند تأمین مالی اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه ابتدایی امسال، ۶۰ شرکت (بخش خصوصی) مدارک مجوز انتشار اوراق بدهی به ارزش ۳۱ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان را ارائه و سازمان بورس و اوراق بهادار با درخواست ارسالی آنها موافقت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی