صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هفتاد و پنج - ۲۴ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هفتاد و پنج - ۲۴ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

واکنش عجیب رسانه اصلاح‌طلب 

خانم فردوس از کاربران فعال شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: دنیای اقتصاد با خوشحالی تیتر زده: امریکا نسخه یمن رو پیچید! البته که تعجبی نداره تفکر حاکم بر دنیای اقتصاد همونیه که وقتی قدرت دستش بود، کشتی حامل کمک‌‌های دارویی و غذایی رو که به سمت یمن میرفت بعد از تماس جان کری برگردوند!

 

شکست ترمیم ناپذیر اسرائیل

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: مردم اروپا جلسه دادگاه شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل رو به طور زنده از نمایشگرها در خیابونا پیگیری میکنن.
در لاهه هم که محل دیوان بین‌المللی دادگستریه بعد از اتمام جلسه مردم به خیابون اومدن و حمایتشون از فلسطین رو اعلام کردن. این بیداری و تنفر ملت‌ها همون شکست ترمیم ناپذیر...

 

پس گردنی‌های قبل از این
سوء تفاهم بود

ارتش جمهوری اسلامی ایران، نفتکش سوئز راجان رو توقیف کرد و به تلافی دزدی پارسال امریکا، نفت ایران رو از حلقومش بیرون کشید.

 

اجرای مداخله ارزی
در کشورهای توسعه‌یافته

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: محسن بوالحسنی، مدیرعامل صرافی توسعه ایران: مداخله ارزی مختص کشور ما نیست و در کشورهای دیگر نیز اجرا می‌شود. مداخله یک بعد غیرمستقیم و روانی هم دارد و بیشتر کشورها برای کنترل تورم و حمایت از ثبات مالی و افزایش ذخایر از آن استفاده می‌کنند.

 

صنف‌های مختلف چقدر مالیات می‌دهند؟

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: محمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی: متوسط مالیات سالانه دفاتر اسناد ۱۴.۵ میلیون تومان، بنگاه‌های املاک ۱۰ میلیون تومان، رستوران‌ها و کافه‌ها ۹.۹ میلیون تومان، طلا و جواهرفروشی‌ها ۹.۹ میلیون تومان، وکلا ۸ میلیون تومان، هنرمندان ۶ میلیون تومان، فروشندگان سیگار و تنباکو ۶ میلیون تومان، فروشندگان لوازم خانگی ۵.۹ میلیون و فروشندگان لوازم صوتی و تصویری ۴ میلیون تومان است.

 

نصب دستگاه ایرانی
در دانشگاه بلژیک

محمد اکبرزاده از کاربران شبکه اجتماعی x  در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: سایت دانشگاه لووِن بلژیک، در خبری راه‌اندازی سیستم «تست چسبندگی یخ به سطح» که هر سه جزء آن از شرکت ایرانی نانومهندسی سطح ژیکان خریداری شده را مایه خوشحالی دانست. دستگاه Jikan IAT-40 با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو ساخته و تجاری شده است.

 

صادرات ایران به امریکا در حال صفر شدن

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: دفتر آمار آمریکا: صادرات آمریکا به ایران در ۱۱ ماهه ۲۰۲۳ با رشد ۲۱ درصدی به بیش از ۴۸.۹ میلیون دلار رسید. اما واردات این کشور از ایران کاهش ۸۵ درصدی داشته و به ۱.۶میلیون دلار رسیده است.

 

پیش‌بینی نفت ۱۱۰ دلاری با تشدید جنگ یمن

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: در حالی که قیمت نفت برای هفته‌ها تلاش می‌کرد تا به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه برسد، با تشدید جنگ علیه یمن، برخی معامله‌گران روی قیمت نفت تا ۱۱۰ دلار در هر بشکه در اوایل بهار گمانه‌زنی کرده‌اند.

 

تأکید رئیس‌جمهور
بر بهبود عملکرد واحدهای تولیدی

خبرگزاری ایرنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: رئیس‌جمهور در نشستی با گروه وزرا و معاونین اقتصادی دولت، ضمن ارزیابی آخرین وضعیت واحدهای تولیدی کشاورزی، صنعتی و معدنی، مقرر کردند برای استمرار ارتقا و رشد تولید و بهبود عملکرد واحدهای تولیدی تدابیر و هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

 

یمن، غزه نیست محاصرش کنید

حمید خراسانی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x  با انتشار تصویری در صفحه‌اش نوشت: یمن نه به خاک امریکا حمله کرده نه به خاک انگلیس، استرالیا، بحرین، کانادا و هلند ولی این کشورها مستقیماً به خاک یمن تجاوز کردند و این نقض آشکار قوانین بین‌الملل است. یمن، غزه نیست محاصرش کنید و قتل‌عام‌شان کنید!  این خنجر یمن‌ است که زیر شاهرگ اقتصادتان منتظر چنین اشتباهی بود.

 

یمن پیروز است

فاطمه قاسمی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه‌اش نوشت: یمن قبلاً 8 سال جلوی ائتلاف امریکایی سعودی ایستاده و پیروز شده بود، حالا هم فقط ۷دقیقه بعد از تجاوز امریکا به خاکش، یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ را هدف حمله قرارداد و برای دشمن خسارت به بارآورد. بالاخره باید بگوییم که امریکا و نوچه‌هایش با دم شیر بازی کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی