صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • گزارش
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هفتاد و هفت - ۲۶ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هفتاد و هفت - ۲۶ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

ابلاغ آیین‌نامه واردات خودروی نو

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه واردات خودروهای نو را ابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه، واردات خودروهای سواری بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی ممنوع است. واردات خودروی سواری با قیمت زیر ۲۰ هزار یورو مجاز است.

 

 طرحی برای تولید ثروت

حمید لشگری از کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی در صفحه شخصی خود نوشت: گازهایی که می‌بینید همراه با استخراج نفت تولید میشن و چون تأسیسات لازم رو برای جمع‌آوری نداریم، بیهوده توی مشعل‌ها سوزونده میشن؛ چیزی معادل دو فاز پارس جنوبی!
خبرخوب اینکه با اجرای طرحی ۵ میلیارد دلاری، قراره تا ۱۴۰۴ همه این بی‌مصرف‌ها جمع‌آوری بشن و تولید ثروت بکنند.

 

حمایت هالیوودی از فلسطین

خانم‌ وفایی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی در صفحه‌اش نوشت: حتی قهرمان‌های هالیوودی هم برای ملت قهرمان فلسطین به صف شدن.

 

حراج  شمش یک کیلویی طلا

خبرگزاری ایسنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلا: اولین جلسه حراج شمش طلا به شکل حراج حضوری در روز چهارشنبه انجام می‌شود. شمش‌ها یک کیلویی عرضه می‌شوند و حراج‌ها نیم‌ساعته خواهند بود.

 

ثبت معاملات برای جلوگیری از قاچاق و خروج طلا از کشور

علی فرحزادی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه‌اش نوشت: چند وقت پیش چماق به دستای مجازی به اسم دو نرخی شدن طلا به بانک مرکزی حمله میکردن چرا مرکز معاملات طلا راه‌ انداختی و الزام به ثبت معاملات طلا داری! یکشنبه که ضرابخونه بانک بعد از ۱۶ سال ضرب سکه را آغاز کرد مشخص شد ثبت معاملات برای جلوگیری از قاچاق و خروج طلا از کشور بوده.

 

ارائه گواهی سپرده در قبال سکه و طلا ممنوع شد

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: بانک مرکزی خطاب به بانک‌ها اعلام کرد: اخذ مسکوکات و شمش طلا از اشخاص ولو به صورت امانت که منتج به صدور گواهی از طریق سازکار بورس کالا و غیر آن شود، صرفاً پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی امکان‌پذیر است.

 

ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه طلای جدید آغاز شد

سینا احدیان از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی در صفحه شخصی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی:
سیاست‌های اخیر باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شده است. از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ایران عرضه ‌می‌شود. سکه‌های جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند بدون تاریخ و به صورت تمام بهار آزادی ا‌ست.

 

رئیسی: ۲۲ درصد افزایش
تولید کالاهای اساسی داشته‌ایم

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: رئیس‌جمهور در گردهمایی سراسری نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه کشور: در حوزه کشاورزی باید خودمان تولیدکننده کالاهای اساسی باشیم نه اینکه فقط واردکننده باشیم.  ۲۲ در صد افزایش تولید کالاهای اساسی رخ داده است، روز اولی که ما آمدیم دولت ۴.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خرید اما سال گذشته ۷ و نیم میلیون تن و امسال حدود ۱۱ میلیون تن از کشاورزان گندم خریده‌ایم و این رقم رو به افزایش است.

 

استخدام ۷۲ هزار معلم
با آزمون ورودی در سال آینده

خبرگزاری ایرنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش از استخدام بیش از ۷۲ هزار معلم جدید در سال آینده خبر داد. وی افزود: سال آینده بیش از ۷۲ هزار معلم جدید با آزمون ورودی وارد آموزش و پرورش خواهند شد. نزدیک به ۲۰ هزار معلم جدید از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وارد خواهند شد. این استخدام بیش از ۶۰ درصد کل استخدام‌های دولت است.

 

سال آینده قیمت بنزین تغییر نمی‌کند

خبرگزاری ایسنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه: سال آینده قیمت بنزین تغییر نمی‌کند. دولت در لایحه بودجه قیمت حامل‌های انرژی را ثابت در نظر گرفته و قیمت دیگر فرآورده‌ها هم در سال آینده همچون سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

 

مرز مشترک این‌بار با اتصال دکل‌ و سیم

الیاس توکلی از فعالان فضای مجازی در صفحه‌‌اش نوشت: مرز مشترک میان ایران و ترکیه که تاکنون فقط از طریق جاده و راه‌آهن به هم متصل بود، این‌بار از طریق دکل‌ و سیم به هم وصل شد و می‌تواند تا ۱۲ میلیون یورو در هر سال عایدی به‌ همراه داشته باشد. با درآمد احداث این خط، ایران می‌تواند هر سال ساخت ۲ نیروگاه خورشیدی جدید را تأمین مالی کند.

 

قبلاً چیکار می‌کردن؟!

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در فضای مجازی با انتشار خبری از خبرگزاری مهر در صفحه‌اش نوشت: ۸۹۷ واحد صنعتی راکد احیا و ۱۲۴۰ واحد تولیدی جدید راه‌اندازی شد. در مجموع برای حدود ۳۶ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. این اخبار خوب رو هر جای دنیا بگی اولین سؤالی که براشون پیش میاد اینه که قبلاً چیکار می‌کردن؟!

جستجو
آرشیو تاریخی