صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار مالی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هفتاد و نه - ۲۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هفتاد و نه - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

شرکت شِل عبور کشتی‌هایش
از دریای سرخ را متوقف کرد

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه‌اش نوشت: همینطور که برای پودر شدن تروریستا دارین شادی میکنین با این خبرم صفا کنین؛ شرکت نفت‌ و گاز چندملیتی شِل انگلیس تا اطلاع ثانوی عبور کشتی‌های خود از دریای سرخ را متوقف کرده. دنیایی که به نسل‌کشی در غزه رضایت داده بود باید با سرما و قحطی کنار بیاد.

 

حمایت دولت‌ها از اسرائیل، برای شهروندان‌شان مایه سرافکندگی است

علی فرحزادی از کاربران فعال با انتشار فیلمی از صحبت‌های یک شهروند آلمانی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: چهره خبیث صهیونیست اونقدر تو دنیا منفور شده حمایت دولت‌ها از اسرائیل، برای شهروندان‌شون مایه سرافکندگی شده مثل این شهروند آلمانی که میگه مایه خجالت است که تبدیل به بله قربانگوی اسرائیل شده‌ایم! حالا که مبارزه با اسرائیل معیار شرافت شده مردم دنیا به ملیت ایرانی به‌عنوان سردمدار مبارزه با صهیونیست نگاهشون نسبت به قبل متفاوت شده است.

 

جنگ هم قواعد خودشو داره

خانم فردوس از کاربران فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: تا جایی که میشه باید جوری زد که منازل افراد عادی و غیرنظامی مورد اصابت قرار نگیره، نه مثل اسرائیل که فقط خونه‌های مردم رو تخریب میکنه! وقتی میگیم نقطه زن یعنی اینجوری هدف نظامی و تروریستی رو بزنی که حتی زمین چمن و زمین بسکتبال کنار مقرشون هم آسیب نبینه!

 

تلاطمات بازار ارز گذرا است

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند نوسانات اخیر در بازار ارز درنتیجه دامن زدن به فضای روانی است و همچون موارد قبلی، حباب دلار با فروکش کردن هیجانات مقطعی، تخلیه خواهد شد و قیمت‌ها به سطوح تعادلی قبلی بازمی‌گردد./تسنیم

 

بذرپاش: تحویل تمامی مسکن‌های مهر تا سال آینده

خبرگزاری ایرنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری حاشیه هیأت دولت: حدود ۶۰ هزار قرارداد در سامانه خودنویس منعقد شده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند. این سامانه برای ثبت قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان فعالیت می‌کند. این قراردادها معتبر و قابل استناد است. امیدواریم این سامانه در امر کاهش قیمت مسکن مؤثر باشد.
تکمیل مسکن‌های مهر دنبال می‌شود و این تعداد از ۱۱۳ هزار عبور کرده و کار با سرعت خوبی جلو می‌رود. ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقیمانده به این دولت به ارث رسیده بود و تلاش می‌کنیم مابقی این مسکن‌ها در سال آینده تحویل متقاضیان شود.

 

ضرب سکه‌های جدید از محل ذخایر طلای بانک مرکزی نیست

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: ضرب سکه‌های جدید از محل ذخایر طلای بانک مرکزی نیست. کشتی‌آرای، رئیس اسبق اتحادیه طلاو جواهر: ضرب سکه‌های جدید از محل ذخایر طلای بانک مرکزی نیست. عرضه سکه‌های جدید با سیاست‌های گذشته بانک مرکزی در حوزه طلا و سکه متفاوت است.

 

بار مالی در پی اشتباه کمیسیون تلفیق مجلس

سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه‌ای در صفحه شخصی خود نوشت: دولت با اعلام میانگین افزایش حقوق ۱۸درصد، قرار بود حداقل حقوق را حدود ۲۵درصد افزایش داده و حقوق‌های بالاتر را کمتر، تا میانگین ۱۸درصد حفظ شود! کمیسیون تلفیق مجلس در اقدامی اشتباه افزایش اما همه حقوق‌ها را ۲۰درصد تعیین کرد. هم ۲۰همت بار مالی جدید ایجاد شد هم حمایت از حداقل‌بگیرها را منتفی کرد!

 

صادرات نان صنعتی با توجه به یارانه‌ای بودن آرد آن ممنوع
و به گمرک ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: سازمان توسعه تجارت: وزارت جهاد کشاورزی در آبان امسال در نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت، صادرات نان با آرد غیر یارانه‌ای را بلامانع اعلام کرده بود.

 

 یارانه یک میلیونی برای کودکانِ اختلال رشد

خبرگزاری ایسنا در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: وزارت بهداشت: «اختلال رشد» مهم‌ترین معیار ورود به طرح امنیت غذایی است و در صورتی‌که کودک جزو ۵ دهک اول باشد ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک درآمدی ۶ و ۷ ماهانه ۶۰۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

قیمت عجیب بنزین در ایران!

خط انرژی در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: طبق آمار گلوبال پترول پرایس، قیمت بنزین در ایران با ۰.۰۲۹ دلار، ارزان‌ترین بنزین دنیاست!
هر ایرانی قادر به خرید بیش از ۱۵۰ لیتر بنزین در روز است در حالی‌که هر شهروند امریکایی با درآمد ۱۹ برابر هر ایرانی، توانایی خرید فقط ۱.۳ برابر یک ایرانی را دارد.

 

بلیت هواپیما نایاب شد

خبرگزاری تسنیم در فضای مجازی در صفحه‌اش نوشت: از حدود دو هفته پیش ایرلاین‌ها با استناد به رأی دیوان، قیمت بلیت را افزایش دادند ولی با ورود رسانه‌ها و توقف رأی دیوان قیمت‌ها باید به نرخ‌های گذشته برگردد.

جستجو
آرشیو تاریخی