اخبار

عبدالملکی:
مناطق آزاد ایران بهشت سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی خارجی و داخلی هستند

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد با توجه به معافیت‌ها و مشوق‌هایی که دارند بهشت سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی خارجی و داخلی هستند.
به گزارش ایرنا حجت‌الله عبدالملکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار و مَکران یکی از قدیمی‌ترین نقاط تجاری دنیا است اظهار کرد: امروز ایران در تجارت بین‌الملل رتبه خوبی در دنیا دارد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه یک رویداد مهم برای معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به فعالان اقتصادی و تجار پاکستانی است افزود: تجارت جمهوری اسلامی ایران با پاکستان ۲.۳ میلیارد یورو در سال بوده که عدد بسیار پایینی است در حالی‌که پاکستان سالانه ۷۰ میلیارد یورو کالا و خدمات مختلف را وارد می‌کند بنابراین امکان افزایش صادرات ایران به پاکستان به چند برابر فراهم است.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه قیمت تمام شده کالاهای ایرانی به نسبت کالاهای مشابه خارجی بسیار پایین‌تر است گفت: عدم معرفی این کالاها به تجار و بازرگانان پاکستانی علت پایین بودن صادرات ایران به پاکستان است.
وی بیان کرد: در سال ۲۰۲۲ میلادی میزان تجارت بین‌الملل در دنیا ۲۵ تریلیون دلار بوده که در مقایسه با تولید ناخالص جهانی که ۱۰۰ تریلیون دلار است تقریباً تولید دنیا را تجارت بین‌الملل به خود اختصاص داده است. عبدالملکی ادامه داد: این درحالیست که در سال ۲۰۲۲ در ایران مجموع تجارت به جی دی پی ۳۸ درصد بوده که از مقیاس جهانی بالاتر است. وی با بیان اینکه اقتصاد ایران از میانگین اقتصادی جهانی جلوتر است گفت: این یکی از نشانه‌های این است که به‌رغم تحریم‌های اقتصادی ۱۰ سال امریکا، ایران در تجارت جهان نقش ویژه ایفا می‌کند. مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تأکید کرد: حدود ۱۸ میلیارد یورو مجموع صادرات سالانه مناطق آزاد ایران بوده و بیش از ۸۰ درصد ترانزیت جمهوری اسلامی ایران از طریق مناطق آزاد انجام شده برهمین جهت همیشه عنوان کردیم مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بهشت سرمایه‌گذاری هستند.


لطیفی:
جلسه دولت و مجلس برای بررسی «طرح ساماندهی کارکنان دولت» برگزار می‌شود
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از نشست دولت و مجلس برای بررسی موضوع ساماندهی و تبدیل وضعیت کارکنان دولت خبر داد.
 میثم لطیفی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور دستوری را برای ایجاد سامانه رضایت سنجی دولت صادر کرده است که طبق گزارشی که تا به امروز برای بنده ارسال شده برای ۸۷۷هزار و ۶۸۲ نفر از کارکنان دولت کد یا نمایه دوبعدی (qr کد) صادر شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی