صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار مالی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هفتاد و نه - ۲۸ دی ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هفتاد و نه - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - صفحه ۶

۱۱۳ هزار مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شد

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه هم‌اکنون اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن از یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد عبور کرده که ۲۱۰ هزار واحد آن مربوط به نوسازی بافت فرسوده است، گفت: در سامانه خودنویس ۶۰ هزار قرارداد اجاره ثبت نهایی شده و ۱۱۳ هزار مسکن مهر در دولت سیزدهم تکمیل و تحویل شده است.
مهرداد بذرپاش گفت: سامانه خودنویس در وزارت راه‌وشهرسازی سامانه‌ای است که مدت‌ها پیش شروع به کار کرده و سامانه قراردادهای اجاره است که به صورت رایگان موجر و مستأجر می‌توانند قراردادهایی را بین هم تنظیم و شاهدان امضا کنند و این کار بدون پرداخت هزینه است و این قراردادها در شوراهای حل اختلاف دارای اعتبار و قابل استناد است.
وی ادامه داد: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر وارد سامانه شده‌اند و قراردادهای ۶۰ هزار نفر در سامانه خودنویس ثبت نهایی شده و با ارائه کد رهگیری کاملاً معتبر است.
وزیر راه‌وشهرسازی به موضوع بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: قراردادهای ثبت شده در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ایران از ۲۱۰ هزار تا عبور کرده است و روزانه رشد فزاینده‌ای دارد و عملیات احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی ثبت شده در سامانه بازآفرینی شهری ایران به اتمام رسیده است.
وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۲۴۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر از گذشته به دولت به ارث رسیده است، از اتمام ۱۱۳ هزار واحد از این تعداد خبر داد و تأکید کرد: تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر با سرعت خوبی در حال انجام است و همکاران در مجموعه وزارت راه‌وشهرسازی با وجود کمبود منابع، کار را به شکل مناسب در دست پیگیری دارند. در تلاش هستیم در سال آینده به افرادی که بیش از ۱۰ سال و بیشتر منتظر دریافت واحدهای مسکونی خود بودند واحدهای مسکونی مهر را تحویل دهیم.

تکمیل کریدورهای ترانزیتی
بذرپاش توضیح داد: در جلسه‌ای که با وزیر امور خارجه هند داشتیم، مراحل نهایی مذاکرات در خصوص قرارداد بندر شهید بهشتی چابهار انجام شد. در توافق با هند موافقت کردیم ظرف یک ماه توافقات باقیمانده تکمیل شود و قرارداد بین مدیران اجرایی به امضا برسد.
بذرپاش توضیح داد: در حضور رئیس‌جمهور آخرین اقدامات کریدورهای منطقه‌ای گزارش و همچنین تصمیمات گرفته شد و آخرین دستورات را در این خصوص ارائه کردند. مقرر شده است سایر بخش‌ها در تکمیل این کریدورها نقش داشته باشند تا این زنجیره‌های مهم و راهبردی کریدوری را هر چه سریع‌تر به اتمام برسانیم. اولویت، در تکمیل زنجیره کریدوری چابهار-زاهدان و زاهدان-یونسی است.
وزیر راه‌وشهرسازی گفت: قطعه رشت به کاسپین در برنامه بهره‌برداری دولت سیزدهم است که با تکمیل این قطعه در مسیر کریدور شمال-جنوب، اتصال دریا به دریا از بندرعباس به بندر کاسپین محقق خواهد شد.

فروش بلیت هواپیما با قیمت مصوب
بذرپاش در حوزه هوایی نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: یکی از خواسته‌های ما از شرکت‌های هواپیمایی این است که سرمایه‌گذاری در حوزه تأمین هواپیما انجام دهند. اخیراً ایرلاین‌ها هواپیماهایی را به کشور وارد کرده‌اند.
وی تصریح کرد: در خصوص ترخیص قطعات هواپیما از گمرک، حداکثر حمایت را از شرکت‌های هواپیمایی خواهیم داشت. توقع ما از شرکت‌های هواپیمایی رعایت مقررات بازار است و اینکه مردم هر چه سریع‌تر و با قیمت مناسب بتوانند بلیت هواپیما تهیه کنند.
به گفته بذرپاش، حسابرس‌هایی برای تعیین قیمت بلیت هواپیما تعیین شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی