اخبار

کنار گذاشتن مخالف توافق با ایران از وزارت خارجه امریکا

تغییر رابرت مالی این احتمال را تقویت می‌کند که دولت امریکا برای دستیابی به توافقاتی با تهران مجبور به محدود کردن برخی افراد شده است.
 به گزارش ایرنا، هفته‌هاست که گمانه‌زنی‌ها در مورد غیبت راب مالی نماینده امریکا در خصوص ایران به گوش می‌رسد.
 ۴۰ روز قبل اولین جلسه محرمانه دولت جو بایدن برای تمامی سناتورها با محوریت ایران برگزار شد، اما مالی در آن جلسه غایب بود و معاونش ابرام پالی صندلی او را پر کرده بود.
 حالا دولت امریکا رسماً اعلام کرده راب مالی در مرخصی است و معاون او ابرام پالی وظایف او را انجام می‌دهد. در مدت غیبت مالی خبرها در خصوص توافق تبادل زندانیان و همچنین آزادی اموال ایران قوت گرفته و رسانه‌های گوناگون غربی این خبر را اعلام کرده‌اند.
 اتفاقی که این احتمال را تقویت می‌کند که دولت امریکا برای دستیابی به توافقاتی با تهران مجبور به محدود کردن برخی افراد شده است. چند روز قبل‌تر هم مرندی خبر داده بود، علی واعظ دوست رابرت مالی از مذاکرات کنار گذاشته شده است.
 سابقه نشان داده در دو سال اخیر تغییرات در تیم مذاکره‌کننده امریکایی منجر به بهبود وضعیت مذاکرات شده است. خارج شدن ریچارد نفیو، معمار تحریم‌های ضدایرانی و شاپیرو، سفیر اسبق امریکا در رژیم صهیونیستی و معروف به «نجواگر اسرائیل» از تیم مذاکره‌کننده که بر «توافق قوی‌تر و طولانی‌تر» تأکید داشتند و رؤیای برجام‌های ۲ و ۳ را می‌دیدند به کاهش نسبی تنش‌ها انجامید.
 این تغییرات در کنار حل برخی مسائل ایران و آژانس و عدم انتشار قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام در ماه‌های اخیر معنادار است. اخبار یک ماه اخیر نشان می‌دهد، تعلیق رابرت مالی مذاکرات را از حالت معلق خارج کرده است.
 
بانک جامع اموال منقول راه اندازی می‌شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه اندازی بانک جامع اموال منقول با هدف هویت‌دار کردن و ثبت اموال با ارزش هموطنان خبر داد.
 حسن بابایی با بیان اینکه هویت‌دار کردن اموال منقول مردم همچون طلا، فرش و سایر اموال با هدف ارزش گذاری و ثبت آنها، کمک زیادی به مردم در شرایط مختلف می‌کند افزود: اموال منقول بعد از ثبت می‌تواند به عنوان وثیقه‌های با ارزش مشخص، به عنوان تأمین وثیقه در محاکم و دادسرا‌ها مورد بهره برداری قرار بگیرد و علاوه بر کاهش سرقت، نقش مهمی نیز در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ایفا می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی