صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هشتاد و سه - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هشتاد و سه - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

ژن خوب

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار عکس‌هایی در صفحه خود نوشت: ژن خوب یعنی کسانی که از پدرانشان وام، پروژه، شغل یا سمت دولتی مطالبه نکردن و رفتن در مسیری که تنها رانتش فقط خون دادن در حریم عمه سادات بود!
-شهید حسن عبدالله‌زاده فرزند رئیس سابق حفاظت اطلاعات ناجا سال ۱۴۰۰
-شهید محمد امین صمدی فرزند رئیس پلیس سابق مهاجرت سال ۱۴۰۲

 

آرامش نتانیاهو با طوفان الاقصی گرفته شد

امیر سعیدی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: وزش طوفان الاقصی از خشکی گستره پیدا کرده‌ و دریا رو هم در پیچ و تاب خود گرفتار، کابینه نتانیاهو برای فرار از شکست در حال رونمایی‌ از یک بادشکن است تا وزش طوفان را به سمت امریکا و ایران هدایت کند و آرامش را به تلاویو برگرداند
غافل از آنکه یمن در ساحل خوب طراحی می کند مثلث الاقصی را.

 

کمک به ارتش اسرائیل!

نیره نوری از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: بیش از ۱۰۰ روز از ۷ اکتبر گذشته و کار ارتش اسرائیل به جایی رسیده که تراکت‌هایی با عکس اسراشون چاپ کرده و با هواپیما روی شهر خان‌یونس انداخته و گفته اگه میخواین به خونه‌هاتون برگردین باید جای اینا رو لو بدین!

 

افزایش وام ودیعه مسکن

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در صفحه خود نوشت: بانک‌مرکزی بخشنامه افزایش وام ودیعه مسکن را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، حداکثر۶ماه قبل ازثبت درخواست درسامانه باشند.
تهران۲۰۰،  مرکزاستان‌ها۱۵۰،  سایر شهرستان‌ها۱۰۰،  مناطق روستایی۴۰ میلیون تومان.

 

دلار به قیمت تثبیت شده قبل باز می‌گردد

سینا احدیان از فعالان رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: رضائیان،  رئیس اتاق بازرگانی گیلان: برخی سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی،  اقتصاد کشور را طوری ترسیم می‌کنند که انگار در پایان سال‌جاری قرار است اتفاقات عجیب قیمتی در ارز رخ دهد. التهاب بازار بااقدامات بانک مرکزی برطرف شده و دلار به کانال قبل بازمی‌گردد.

 

گزارش بانک جهانی از اقتصاد ایران در دهه ۹۰

یکی از فعالان رسانه‌ای در صفحه شخصی خود نوشت: بانک جهانی در گزارشی از اقتصاد ایران در دهه ۹۰ نوشت:
-فقر در ایران از ۲۰ درصد به ۲۸ درصد رسید (۱۰ میلیون نفر فقیر شدند)
-کاهش ۶ درصدی رشد سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) به طور متوسط به نرخ سالانه
-نیمی از جمعیت روستایی با فقر مواجه شدند.

 

پیشرفت ایران در تولید ماهواره

مهدی پناهی فعال رسانه‌ای درصفحه خود نوشت: در هشت سال دولت روحانی بخش فضایی تعطیل بود. الآن در دو سال رکورد پرتاب در 10 سال شکسته شده است. مورد ثریا دهمین پرتابی بود که طی دو سال گذشته انجام شد که معادل تمام پرتاب‌های انجام شده در ۱۰ سال پیش از دولت سیزدهم است.
نکته مهم این است که در زمینه تولید ماهواره خیلی پیشرفت کرده‌ایم چون بخشی روی زمین ساخته می‌شد اما بخش اصلی که باید پرتاب می‌شد(پرتابگر) بخاطر بحث برجام و موشکی تعطیل بود و سرعت خوبی در ساخت پرتابگر نداریم(برخلاف طراحی ماهواره)،  مگر این که طی سال‌های پیشرو به سرعت جبران کنیم...

 

پایان داستان حسین سلاح‌ورزی

مصطفی رضایی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: صمد حسن‌زاده با ۲۰۸ رأی رئیس اتاق بازرگانی شد و گزینه مورد حمایت جناب سلاح‌ورزی هم رأی نیاورد.

 

درمان رایگان برای کودکان زیر ۷ سال

محمدعلی سمیعی کاربر شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: یکی دیگه از اقدامات خوب اینه که درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شد. به امید پیشرفت روزافزون کشورمون...

 

ایران معطل هیچ چیز نمی‌ماند

علی فرحزادی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: یادتونه زمان روحانی از واکسن کرونا تا معیشت مردم معطل عضویت در FATF و برجام بود!
خبر خوب اینکه اسم ایران از ذیل توصیه شماره ۷ حذف و اصلاحات قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به کشورهای عضو ابلاغ شد.

 

بار مالی که مجلس به بودجه اضافه کرد

سید مصطفی موسوی نژاد از فعالان رسانه‌ای در صفحه شخصی خود نوشت: چند قلم از بار مالی افزوده شده توسط مجلس به بودجه:
 50 همت در پرداخت به تأمین‌اجتماعی،37هزارمیلیاردتومان یارانه به نانوایان، کاهش 50 همت درآمد از محل درآمدهای فروش ال‌پی‌جی،35 همت افزایش اعتبارات قوه قضا، 8همت افزایش اعتبارات صداوسیما.
مجموع: 180 همت. حدود نصف بودجه عمرانی کشور.

 

نقشه برد موشک‌های بالستیک یمن کابوس نتانیاهو است

فاطمه یوسفی از کاربران شبکه اجتماعی x  با انتشار تصویر نقشه‌ای در صفحه خود نوشت: همین نقشه برد موشک‌های بالستیک یمن برای نتانیاهو کابوسه، فکرش رو بکنین اگر یمنی ‌ها هم مثل یه عده معتقد بودن دنیای فردا، دنیای گفتمان‌ها بود الان باید برای عبور کشتی با کی گفتمان میکردن؟
با اسرائیل!

جستجو
آرشیو تاریخی