انتقاد یک نماینده از مصوبات کمیسیون تلفیق

بار مالی ۶۴۷ هزار میلیاردی به دولت تحمیل کردید

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس مجلس شورای اسلامی از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه انتقاد کرد و گفت: کمیسیون تلفیق ۶۴۷ هزار میلیارد تومان بار مالی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ تحمیل کرده است.
به گزارش ایرنا، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی نوبت صبح روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری گفت: بر اساس فهرستی که در دست ما نمایندگان است در لایحه بودجه مبلغ ۳۲۵ همت بار مالی جدید و مبلغ ۳۲۲ همت تعهد جدید اضافه شده که در جمع ۶۴۷ همت بار مالی به این لایحه اضافه شده است که این مسأله تفاوت نظر میان دولت و مجلس است. نماینده مردم خمینی شهر در مجلس خطاب به قالیباف بیان داشت: قطعاً این مسأله باید حل شود چرا که آقایان اصرار بر این موضوع دارند چرا که وقتی لیست داده شده است و تک تک موارد در آن ذکر شده باید جواب اقناعی داده شود. محمدباقر قالیباف با وارد ندانستن این اخطار گفت: چنین مسأله‌ای وجود ندارد بنابراین اخطار شما وارد نیست ضمن آنکه از دوستان دولت خواهش می‌کنم بعد از برگزاری جلسات هماهنگی، عدد و رقم‌های مطرح شده در جلسه را که بین خودتان است طی جلسات دیگر میان نمایندگان توزیع نکنید. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به هرحال ما طی جلساتی در کمیسیون تلفیق با دوستان دولت، سازمان برنامه و بودجه و رؤسای دو قوه به یک جمع‌بندی رسیدیم و این جمع‌بندی را در صحن اعلام و دنبال کردیم. اکنون برادران دولت بگویند مثلاً این مصوبه کمیسیون این میزان بار مالی دارد. در حالی که درباره این بار مالی در کمیسیون تلفیق صحبت کردند و ما گزارش آن را دادیم و رسیدگی می‌کنیم، به هرحال همه موارد اعاده شده به کمیسیون تلفیق برای قطعی کردن این نکات بود.وی تأکید کرد: ما حتماً می‌دانیم ام‌الخبائث در تورم بدون شک کسری تراز عملیاتی بودجه است و همه ما این موضوع را درک کرده و می‌فهمیم.
رئیس قوه مقننه خطاب به نماینده خمینی‌شهر گفت: کدام مرجع رسمی این لیست را به جنابعالی داده و پای آن را امضا کرده است؟ به من بگوید تا قانعش کنم که این گونه نیست. در جریان بررسی لایحه، نماینده دولت هر کجا اصل 75 را اعلام کرده و هر کجا موضع بحقی بوده ما اجازه طرح آن موضوع را ندادیم و این حق نماینده دولت است، بنابراین نمی‌شود کسی پنهانی چیزی بنویسد و به جنابعالی دهد و در نهایت مجلس گزارش کمیسیون را در اینجا مطرح و بررسی می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی