صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هشتاد و چهار - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هشتاد و چهار - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۷

شاخص بورس، ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار واحد شد

شاخص کل بورس در پایان داد و ستدهای دیروز با ۲۶ هزار و ۵۲۷ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۳۵ واحد رسید. آمار معاملات بازار سهام نشان می‌دهد که در پایان داد و ستدهای چهارمین روز معاملاتی اولین هفته بهمن ماه، همه شاخص‌های بورس با افت مواجه شدند و به طور میانگین ۴۴.۱۰ درصد کاهش را به ثبت رساندند.
بر اساس آمارهای معاملاتی، روز گذشته شاخص‌های بورس با افت روبه‌رو شدند به طوری که شاخص کل با ۲۶۵۲۷ واحد کاهش (معادل ۱.۲۴ درصد) به ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۳۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۵۵۳۹ واحد افت (معادل ۱.۲۴ درصد) به ۴۴۲ هزار و ۶۷۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۵۶۵۷ واحد کاهش (معادل ۲.۱۲ درصد) به ۷۲۴ هزار و ۱۱۶ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۸۸۴۶ واحد عقبگرد (معادل ۲.۱۲ درصد) به ۴۰۹ هزار و ۱۰۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۴۹۱۲ واحد کاهش (معادل ۲۷.۱ درصد) به ۲ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۵۴۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۲۵۰۹ واحد افت (معادل ۳۸.۱ درصد) به یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۴۲۸۷ واحد کاهش (معادل ۰۷.۱ درصد) به ۴ میلیون و ۹۷هزار و ۱۵۹ واحد رسید.
از سویی دیگر، نمادهای «شپنا با (۳۹۲۲)، فولاد با (۱۶۱۲)، تاپیکو با (۱۵۲۰)، فملی با (۱۰۳۶)، اخابر با (۹۵۰)، خودور با (۷۱۲) وکغدیر با (۵۷۴) واحد» بیشترین تأثیر منفی را در روند شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.
این گزارش می‌افزاید، هفت نماد پرتراکنش شامل «داتام، شپنا، ثشاهد، وبملت، شستا، فولاد و خودرو» بودند و در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۳۸۹ هزار و ۵۳ نوبت معاملاتی مجموع ارزش معاملات «سهام و حق تقدم، صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت» به ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید که به تفکیک ارزش سهام و حق تقدم شامل «۴۷۰۹» میلیارد تومان، صندوق سهامی شامل «۷۶۱» میلیارد تومان و صندوق درآمد ثابت شامل «۲۶۳۰» میلیارد تومان بود.
گفتنی است، در پایان معاملات دیروز، شاخص فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش (۳۹۴) واحدی به ۲۵ هزار و ۱۲۹ واحد رسید و نمادهای «آریا با (۲۶.۲۵)، وسپهر با (۲۴.۱۳)، انتخاب با (۲۱.۸۱)، خاور با (۱۷.۴۲)، شگویا با (۱۵.۲۴)، شاوان با (۱۱.۶۳) و خدیزل با (۹.۸۵) واحد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص این بازار داشتند.

۹۵۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات دیروز بازار سهام ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان ثبت شد.
محمد غفوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۲۶ هزار واحدی در تراز دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحدی رسیدی شاخص کل هم وزن نیز کاهش بیش از ۱۵ هزار واحدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۷۲۴ هزار و ۱۱۶ واحدی ایستاد تا شاهد روند منفی برای بازار باشیم.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان ثبت شد قدرت خرید امروز در بازار منفی ۱.۳۷ درصد بود و در نهایت ۹۵۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.
او در ادامه اظهار کرد: فقط ۲۴ درصد بازار به عبارتی ۱۰۷ نماد در وضعیت مثبت به کار خود پایان دادند و مابقی روند منفی را شاهد بودند همچنین بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های کالایی و بیشترین میزان خروج نقدینگی را صنعت فلزات اساسی و صندوق‌های درآمد ثابت به خود اختصاص دادند.
این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در نهایت بازار شاهد وضعیت منفی بود و حتی با گزارش‌های ۹ ماه فصلی شاهد روند منفی بازار بودیم، ریسک‌های سیستماتیک و نرخ ارز از جمله دلایل روند حرکتی بازار بود.

جستجو
آرشیو تاریخی