صفحات
  • صفحه اول
  • کلان
  • گفت و گو
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هشتاد و شش - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هشتاد و شش - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

عملیات نظامی اسرائیل در غزه باید متوقف شود

سیدمحمد حسینی، معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در صفحه شخصی خود نوشت: دادگاه لاهه با کافی دانستن مستندات آفریقای جنوبی در خصوص نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و برشمردن جنایات این رژیم، با رأی ۱۵ قاضی از ۱۷ قاضی، حکم تاریخی خود را صادر کرد: «عملیات نظامی اسرائیل در غزه باید متوقف شود.»

 

برخورد با متخلفان و اجرای قانون

یکی از فعالان رسانه با اشاره به انتشار خبر جلوگیری قوه قضائیه از تخلف یک چهره مشهور اقتصادی در صفحه خود نوشت: خودتون رو بگذارید جای کسانی که در نزدیکی زمین‌های کشاورزی که به‌طور غیرقانونی درحال تغییر کاربری هستن، زندگی می‌کنند، این احساس به شما دست می‌ده که کشور قانون نداره! برخورد با این مجرمین یکی از راه‌های بازگشت امید به مردم است.

 

محبوبیت رئیسی در خراسان‌جنوبی

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: خوبه که بدونین خراسان‌جنوبی بالاترین میزان مشارکت در انتخابات رو داره. از محبوبیت رئیسی در خراسان جنوبی فقط همینو بگم که اگه رئیسی از سمنان شرکت کنه و روحانی از خراسان جنوبی، بازم رئیسی از خراسان جنوبی رأی میاره.

 

شما بگو کت تن کیه؟

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: تو دنیای مجازی می‌گن اسرائیل ابرقدرته و برنده‌اس، ولی تو دنیای حقیقی و تنگه‌ باب‌المندب کت تو تنِ یمنی‌هاست. بازم از واقعیت‌های دنیای حقیقی براتون می‌گم...

 

تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه در دی‌ماه کاهشی شد

سینا احدیان از فعالان رسانه‌ای با انتشار نمودار تورم نقطه به نقطه در صفحه شخصی خود نوشت:
تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه در دی‌ماه کاهشی شد.
ماهانه آذر ۲,۹درصد > دی‌۲,۶درصد
نقطه به نقطه آذر ۴۰,۲درصد > دی‌ ۳۸,۵درصد
سالانه آذر ۴۴,۴درصد > دی ‌۴۳,۶درصد
ماهانه خوراکی آذر ۴,۲درصد > دی ۲,۴درصد
تأثیر اجرای سیاست تثبیت و کنترل نقدینگی بر کاهش تورم در سال آینده بیشتر خواهد شد.

 

وضعیت ثبات اقتصادی در دولت‌های قبل

سید مصطفی موسوی‌نژاد فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی خود نوشت: در نشست اقتصادی رادیوجوان پازوکی: علت ثبات اقتصادی در دوره خاتمی این بود که سیاست خارجه در خدمت اقتصاد قرار گرفت و با دنیا متین و مؤدب صحبت کرد. موسوی‌نژاد: اگر تحریم‌ها بر اثر مؤدب بودن رئیس‌جمهور وضع نمی‌شود، چرا همان تیم در دوره بعد می‌آید و تحریم‌هایی بشدت سنگین‌تر وضع می‌شود؟

 

۷۵ درصد صادرات کشور
مواد خام و نیمه‌خام است

نودِ اقتصادی در صفحه خود نوشت: مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت: بیش از ۷۵ درصد صادرات کشور مواد خام و نیمه‌خام است.
۸۰ درصد بازار کالاهای ایرانی را ۵ کشور چین، عراق، ترکیه، امارات و هند تشکیل می‌دهند.

 

شاید الان وقتش باشد

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در ویراستی نوشت: کاش دست‌اندرکاران جریانات سیاسی و تنظیم‌کنندگان لیست‌های انتخاباتی کشور، میثاق‌نامه‌ای با نامزدهای مورد حمایت خود تنظیم و آنان را متعهد سازند که در صورت انتخاب شدن، نباید در امور اجرایی دخالت کنند، این مسأله یکی از اصلاحات اساسی است که باید در فرایند حکمرانی کشور انجام شود.
بعضی تقسیمات کشوری مسأله‌ساز، بیمارستان‌های فاقد کادر، فرودگاه‌های بدون استفاده، دانشگاه‌های بی‌توجیه، سرمایه‌گذاری‌های دولتی دور از بهره‌وری و متداول‌تر از همه، انتصابات ناکارآمد، حاصل این مسأله است؛ موضوعی که رهبر بصیرمان چند بار نسبت به آن تذکر دادند و باید بیشتر مورد تمرکز دلسوزان کشور قرار گیرد. شاید الان وقتش باشد!

 

روابط تجاری و اقتصادی
میان ایران و ترکیه پررنگ‌تر می‌شود

محمد علی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: از مزیت‌های سفر رئیسی به ترکیه با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور قراره روابط تجاری و اقتصادی کشورمون به ۳۰ میلیارد دلار برسه. بتازون که مسیر درسته.

ایران و ترکیه دو کشور
اثرگذار در منطقه

زینب مسلمی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور ترکیه گفت: معتقدیم همکاری‌های ایران و ترکیه به‌عنوان دو کشور بزرگ و اثرگذار در منطقه، برطرف‌کننده بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد بود.

 

ماجرای دروغ سهمیه‌بندی نان چیست؟

مهدی پناهی از فعالان رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: برخی نانوایی‌ها سهمیه آرد دولتی می‌گرفتند اما آرد را می‌فروختند؛ به طور طبیعی نان کمتری هم پخت می‌کردند و به مردم می‌دادند به اسم اینکه نان سهمیه‌‌بندی است! وقتی دولت می‌فهمد و آردشان را کمتر می‌کند، به جای اصلاح بازهم نانوایی به مردم کمتر نان می‌دهد!

جستجو
آرشیو تاریخی