صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هشتاد و هفت - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هشتاد و هفت - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

ایران: منتظر محکومیت‌های بعدی هستیم!

یکی از فعالان فضای مجازی در صفحه خود نوشت: واکنش ایران به محکومیت سه قدرت اروپایی: سه ماهواره دیگر پرتاب و در مدار قرار گرفت منتظر محکومیت‌های بعدیتون هستیم.

 

تماس تلفنی وزرای خارجه
قطر و ایران

محمدی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: وزیر خارجه قطر روز شنبه در تماس تلفنی با جناب امیر عبداللهیان برتعهد قطر و امریکا در خصوص دارائی‌های ایران تأکید کردن.
مدیونید فکر کنید این موضوع به وساطت ایران و یمن و قدرت و موشک و دنیای گفتمان‌ها ربط داره.

 

هیمنه پوشالی

علی فرحزادی از فعالان فضای مجازی با انتشار عکسی در صفحه خود نوشت: ولی اون‌چیزی که داره میسوزه فقط یه کشتی نیست،  شرف و آبروی استعمارگره خبیث هستش که خدا اراده کرده به دست حوثی‌های یمن انجام بشه اینا با الدرم بلدرم(هیمنه پوشالی) یک عمر دنیارو استعمار کردن اما دیگه دورشون تموم شده.

 

کشورهایی که از ایران مقتدر هراسانند

محمدی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: در پی دهمین پرتاب موفق فضایی ایران انگلیس و فرانسه و آلمان در بیانیه مشترکی پیشرفت فضایی ایران رو محکوم کردن. دیگه چه جوری بگن ایران بدون قائم و موشک و بالستیک میخوان و از ایران مقتدر هراسانند.

 

هزینه‌تراشی‌ بی‌پشتوانه

ساناز نوری از کاربان فعال شبکه اجتماعی x  در صفحه خود نوشت: هزینه تراشی‌ اونم بی‌پشتوانه از سوی نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده 441 همت بار مالی اضافه کرده که آثارش بزودی از کف بازار نمایان میشه جلوی تورم را اینجا نگرفتید فردا دیر شده از ما گفتن.
بودجه صدا و سیما از 18 به 24 همت، قوه قضائیه از 63 به 98 همت و الی ماشالله افزایش‌های دیگه.

 

ایجاد بار مالی مغایر با قانون اساسی

داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: از مجلس درخواست کردم نحوه تأمین ۴۴۱ هزارمیلیارد تومان بار مالی احکام الحاقی جدید در تبصره‌های مختلف قانون بودجه را مشخص کند. ایجاد هرگونه بار مالی که دولت توان تأمین آن را نداشته باشد، مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است.

 

تورم ماهانه در۱۰ماهه سال، میانگین ۲.۵درصد بود

سینا احدیان از فعالان رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: تورم ماهانه در۱۰ماهه ابتدایی سال به طور میانگین ۲.۵درصد بود.
درسناریوی خوشبینانه، نرخ تورم ماهانه در بهمن و اسفند به ۲درصد و نقطه به نقطه به ۳۳.۱درصد می‌رسد.
اگر انتظارات تورمی تغییرخاصی نکند، نرخ تورم نقطه به نقطه به پایین‌ترین سطح خود در دوسال اخیر خواهد رسید/ دنیای اقتصاد

 

تصویب احکامی برای حمایت از اصناف و مشاغل در بودجه ۱۴۰۳

سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در صفحه خود نوشت: با پیشنهاد و پیگیری سازمان امور مالیاتی و همراهی نمایندگان محترم مجلس، احکام خوبی در راستای حمایت از اصناف و مشاغل در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید. از جمله:
۱. افزایش معافیت مالیاتی سالیانه به ۱۴۴ میلیون تومان
۲. امکان محاسبه مالیات بر ارزش افزوده براساس ضریب کاهشی

 

مردم از خریدهای هیجانی در بازار ارز و طلا بپرهیزند

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در صفحه خود نوشت: جیهانی، کارشناس بازارهای مالی: نوسانات نرخ ارز بعد از آرام شدن بحران‌ها،  فروکش خواهد کرد.
مردم از خریدهای هیجانی در بازار ارز و طلا بپرهیزند تا دچار ضرر نشوند.
نوسانات نرخ ارز در این مدت تقریباً ۸ درصد بوده و نمی‌توان گفت شاهد التهاب در بازار یا جهش خاصی بوده‌ایم.

 

خواهشاً درس بگیرید!

الیاس توکلی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار عکسی از صف مردم جلو در صرافی‌ها در صفحه خود نوشت: خواهشاً درس بگیرید! این اتفاقی که قبلاً بارها افتاده نتیجه اینه که طرف میخواد یه شبه پولدار بشه، ولی برعکسش اتفاق میفته!

 

بیش از ۲ برابر بقیه انرژی
مصرف می‌کنیم!

خط انرژی در صفحه خود نوشت: هوشنگ فلاحتیان، معاون وزارت نفت: با وجود تحریم، به رکورد تولید ۳.۴ میلیون بشکه نفت خام در روز رسیده‌ایم و این مقدار را به ۳.۶ میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهیم. متأسفانه در کشور ما سرانه مصرف انرژی نسبت به کشورهای هم‌دما بیش از ۲ برابر است.

 

روایتی از بزرگترین اقتصاد اروپا

حسن حسن‌خانی از فعالان فضای مجازی با انتشار نموداری در صفحه خود نوشت: روایتی ببینید از بزرگترین اقتصاد اروپا: سیاست‌های ریاضتی احتمال تنش‌های اجتماعی رو از هر زمانی بالاتر برده. ناپایداری اجتماعی آلمان میتونه کل اتحادیه رو متزلزل کنه.

 

پایان دوران بساز و در رو

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار تصویری در صفحه خود نوشت: یه ضرب‌المثل هست که میگن: دوران بساز و در رو تموم شده؛ این ویلاهایی که می‌بینید واسه بچه‌های رسول دانیال‌زاده همون سلطان فولاده که داشتن جلگه‌خواری میکردن ولی امروز توسط قانون تخریب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی