صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار سرمایه
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و هشتاد و هشت - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و هشتاد و هشت - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

ما می‌توانیم فقط شعار نیست

یکی از فعالان رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: برای اولین‌بار سه ماهواره ایرانی همزمان به فضا پرتاب شد: مهدا برای آزمایش زیرسامانه‌های توسعه یافته ماهواره‌ای، کیهان ۲برای اثبات فناوری موقعیت‌یابی فضاپایه، هاتف ۱برای اثبات فناوری مخابرات باند باریک، کاربرد اینترنت اشیا.
تفکر ما می‌توانیم می‌شه یازدهمین پرتاب فضایی موفق در این دولت.

 

حمایت اسپانیایی‌ها از فلسطین

محمد نصوحی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی در صفحه خود نوشت: اسپانیایی‌ها از لندنی‌ها یمنی‌ترن! سلام بر فلسطین.

فقط جهت اطلاع

لیلی یزدی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی  در صفحه خود نوشت: این آتیش‌بازی وسط دریای سرخ کار برادران یمنی هست، این کشتی حامل سوخت متعلق به بریتانیای صغیر و راهی اسرائیل ضعیف بوده، انگار دوتا کشتی امریکایی و انگلیسی هم محافظش بودند که به این روز افتاده، بعد اون دوتا هم پا گذاشتن به فرار. فرمانروای دریای سرخ با کسی شوخی نداره.

 

ابرقدرت  جایی در غرب آسیا ندارد!

مینا رشیدی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: بلایی که مقاومت عراق سر امریکا آورد؛ ۱۰۰ حمله تو سه ماه! حالا خودشون پیغام دادن که آقا نزنید تا ۶ ماه دیگه از عراق خارج می‌شیم! ابرقدرت و نوچه‌هاش چه بخوان چه نخوان دیگه هیچ جایی تو غرب آسیا ندارن و هیمنه‌شون به طور کامل فروریخته!

 

توقع دولت از مجلس

بدون درنظرگرفتن منابع،هزینه‌های بودجه سال آتی افزایش پیدا نکند

سینا احدیان از فعالان رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت: دولت تلاش کرده که بودجه سال آینده کسری نداشته‌ باشد.
توقع داریم که مجلس بودجه را ناتراز نبندند.
نبایــــــد بــــدون در نظرگـــــرفتن منابع، هزینه‌های بودجه سال آینده افزایش یابد.

 

راهکارهای پیشنهادی با بودجه سال جدید

اعظم سادات سیدمؤمنی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: مجلس طی چند ساعت ۴۴۱ هزارمیلیارد تومان به هزینه‌های بودجه اضافه کرد، دولت هم میگه برای این هزینه‌ها منبع درآمدی وجود نداره! کلاً دو تا راه می‌مونه:
۱-عدم اختصاص بودجه عمرانی= تعطیلی کل عملیات‌های عمرانی کشور
۲-چاپ پول=تورم

 

اعتراض وارد است
اگر هزینه‌ تراشی نکنید

مصطفی رضایی از فعالان فضای مجازی در صفحه خود نوشت: برخی نمایندگان مجلس از یک طرف به دولت اعتراض می‌کنند که تورم بالاست؛ از طرف دیگه با تراشیدن هزینه‌های بدون منبع و تغییر قیمت یک سوم ارز واردات کالاهای اساسی از ۲۸۵۰۰ به نرخ مرکز مبادله، زمینه رشد تورم در سال آینده‌رو به‌وجود می‌آورند.

 

توافقات ارزی پتروشیمی‌ها با بانک مرکزی

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در صفحه خود نوشت: دبیر انجمن صنعت پتروشیمی: راهکارهای متنوع‌سازی سبد ارزهای صادراتی پتروشیمی‌ها برای تنظیم بهتر بازار انواع ارزها مانند درهم با بانک مرکزی بررسی شد. بزودی شاهد افزایش سهم عرضه ارزهای غیردلاری در نیما خواهیم بود.

 

یازده پرتاب موفق ماهواره
رکورد نیست؟

الف_ میرزایی از کاربران فضای مجازی در صفحه خود نوشت: این همه به زارع‌پور بد می‌گیم برای سرعت نت کارای خوبشونم بگیم؛ تو این دو سال و اندی، یازده پرتاب موفق رکورد نیست؟
و اتفاق جدید اینکه ایران این دفعه سه ماهواره همزمان با یک پرتاب به‌صورت موفقیت‌آمیز در مدار قرار داده. به نخبگان و مسئولانی که از نخبگان حمایت میکنن افتخار می‌کنم.

 

افزایش همزمان فروش نفت ایران و روسیه به چین

احسان حسینی، پژوهشگر حوزه انرژی در صفحه خود نوشت: آمار گمرک چین، برندگان و بازندگان بازار نفت چین در ۲۰۲۳ را مشخص کرد.
ایران با صادرات نفت خود از مبدأ مالزی، با رشد ۵۴ درصدی در صدر است؛ گزاره‌ای که کپلر هم تأیید می‌کند. اما نکته مهم افزایش «همزمان» فروش نفت ایران و روسیه به چین است که شایعه برجامیون را برای بار هزارم رد می‌کند.

 

حل مشکلات اقتصادی
در سطح کلان زمان‌بره!

احمد قصری از فعالان رسانه‌ای در صفحه خود نوشت: تورم دوازده‌ماهه شاخص بهای تولیدکننده از ۸۲.۶ درصد در شهریورماه سال ۱۴۰۰ به ۳۴.۹ درصد در دی‌ماه سال جاری کاهش یافته که مؤید کاهش ۴۷.۷ واحد درصدیه! کاهش تورم تولیدکننده یعنی تضمین کاهش تورم مصرف‌کننده در آینده؛ مشکلات اقتصادی در سطح کلان یک‌شبه حل نمی‌شه و زمان‌بره! فقط با اراده می‌شه.

 

حمایت از طرح نهضت ملی مسکن با تزریق ۲ میلیارد دلار
از صندوق توسعه ملی

محمدعلی سمیعی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: تزریق ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای حمایت از طرح نهضت ملی مسکن! و بزودی ۲ میلیارد دلار هم در اختیار وزارت مسکن قرار خواهد گرفت. امیدواریم که مسکن به قیمت مناسب و منطقی برسه تا همه بتونن صاحب خونه بشن...

جستجو
آرشیو تاریخی