صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

استخدام بیش از 5 هزار نیرو در تأمین اجتماعی

در دولت سیزدهم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با برگزاری چندین آزمون استخدامی تعداد ۵۰۶۵ نیرو در بخش‌های درمانی و بیمه‌ای تأمین اجتماعی به کارگیری شد.
به گزارش آتیه آنلاین، شرکت کار و تأمین، تأمین‌کننده نیروی انسانی غیرتخصصی واحدهای تابعه سازمان تأمین ‌اجتماعی به شمار می‌رود. جذب نیرو از طریق این شرکت در قالب مجوزهای تأمین‌ نیروی انسانی سازمان تأمین ‌اجتماعی به صورت شرکتی در دو قالب استانی و متمرکز انجام می‌شود.
شرکت کار و تأمین در سال ۱۴۰۰ با برگزاری آزمون‌های سراسری و منطقه‌ای ۱۶۳۶ نفر را براساس اعلام نیاز واحدهای بیمه‌ای و درمانی تأمین کرده و برای به‌کارگیری، به واحدهای مختلف سازمان تأمین‌ اجتماعی معرفی کرد. برای جذب این افراد در مجموع ۲۴ هزار داوطلب در آزمون‌های مختلف سراسری و محلی این شرکت به رقابت پرداختند.
در همین راستا مجوزهای تأمین نیروی انسانی به‌ صورت شرکتی در مدیریت درمان استان‌های همدان، خراسان جنوبی، ‌البرز، ‌زنجان و مازندران و ادارات کل تأمین اجتماعی در استان‌های قزوین، هرمزگان، خراسان ‌جنوبی و سیستان و بلوچستان از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین‌ اجتماعی داده شد.
شرکت کار و تأمین متعلق به سازمان تأمین اجتماعی در ۲۹ مردادماه سال ۱۴۰۱ نیز به منظور تأمین نیروی انسانی موردنیاز در مجموعه‌های مدیریت درمان تأمین ‌اجتماعی در سراسر کشور، ۱۱۲۹ نفر نیرو در مشاغل انبار دارویی و تجهیزات پزشکی، متصدی خدمات اداری، دارویار، منشی پزشکی، بهیار، بهدار، متصدی خدمات عمومی (نگهبان) و راننده آمبولانس را به صورت قرارداد موقت شرکتی جذب کرد. همچنین ۲۹ آبان ماه سال گذشته براساس مجوزهای صادر شده از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تأمین ‌اجتماعی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز به‌ صورت شرکتی با ثبت‌نام آزمون مدیریت درمان تأمین‌ اجتماعی استان‌های گیلان، چهارمحال و بختیاری، درمان آذربایجان‌غربی، درمان همدان، درمان سمنان، درمان و اداره‌کل کرمان، درمان و اداره‌کل قزوین انجام شد. پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شرکت کار و تأمین در ۱۲ آذر ماه سال ۱۴۰۲ بر جذب و به کارگیری ۱۶۰۰ نفر نیروی حجمی تا پایان سال‌جاری است تا از این طریق نیاز واحدهای مختلف این سازمان بزرگ به نیروها برطرف شود. اما به تازگی حسین امیر موسوی، مدیرعامل شرکت کار و تأمین در گفت‌وگو با آتیه آنلاین با اشاره به برگزاری دو آزمون جذب و استخدامی تا پایان سال گفت: در قالب این آزمون‌ها جذب حدود ۲۳۰۰ نفر برای اشتغال در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.
او درباره جزئیات آزمون‌های استخدامی بیان کرد: با توجه به جذب ۱۶۰۰ نفر در قالب آزمون جذب نیروی‌های حجمی مربوط به نیروهای شاغل در حوزه‌های خدماتی، پذیرایی و آبدارچی و ۷۰۰ نفر دیگر نیز در بخش مربوط به رشته‌های کارشناسی در مجموع حدود ۲۳۰۰ نفر در قالب آزمون‌های سال‌جاری شرکت کار و تأمین جذب و در بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی مشغول به‌کار خواهند شد.
او اضافه کرد: تا قبل از پایان سال‌جاری برگزاری آزمون، مصاحبه و مراحل جذب تعداد ۱۶۰۰ نفر نیروی کار حجمی از طریق شرکت کار و تأمین برای اشتغال در بخش‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.
او ادامه داد: در سال‌جاری نیز آزمون دیگری برای جذب نیروی کار در حوزه‌های مختلف سازمانی توسط شرکت کار و تأمین برگزار شد؛ این آزمون برای جذب و اشتغال به‌کار افراد در رشته‌های کارشناسی نظیر بهیار، بهدار، نگهبان و متصدی خدمات اداری درنظر گرفته شده است.
او در این ارتباط توضیح داد: البته با توجه به زمان برگزاری این آزمون و مراحل قانونی آن برای اشتغال نیروی کار لازم، شروع به‌کار این افراد احتمالاً در سال ۱۴۰۳ محقق می‌شود؛ در واقع مراحل برگزاری آزمون و مصاحبه افراد اشاره شده و انجام مراحل مرتبط نظیر معرفی به گزینش سازمان نیازمند زمان است. امیر موسوی بیان کرد: براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی حدود ۷۰۰ نفر از طریق آزمون دی‌ماه جذب نیروی کار برای اشتغال در بخش‌های مختلف سازمان در تمام استان‌ها در دستور کار است. وی در ادامه گفت: این آزمون در رشته‌های کارشناسی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور، مجموعه جهاد دانشگاهی یا یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود. البته آزمون مربوط به جذب نیروهای محلی از طریق شرکت کار و تأمین برگزار خواهد شد؛ در واقع این آزمون‌ها از طریق امضای قرارداد با مراکز دانشگاه استان‌ها اجرایی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی