صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

تولید یک میلیون و ۱۰۷ هزار دستگاه خودرو در 10 ماه گذشته

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران به نقل از مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در صفحه خود نوشت: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه، یک میلیون و ۱۰۷ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.

 

اگر مدیریت در بانک مرکزی نبود افزایش نرخ ارز حیرت آور بود

سینا احدیان به نقل از جلالی‌فر، تحلیلگر تجارت خارجی در صفحه خود نوشت: دشمن با عناصر نفوذی تلاش می‌کند تا بازار ارز را تحت ناملایمات قیمتی شدید قرار دهد، بخصوص در بحبوحه تنش‌های سیاسی منطقه. قطع به یقین اگر مدیریت فرزین در بانک مرکزی نبود امروز نرخ ارز به صورت حیرت آوری افزایش یافته بود.

 

نوسازی ناوگان تاکسیرانی
با اولویت تهران و کلانشهرها

حسن حسن‌خانی فعال حوزه اقتصاد نوشته است: هرگونه واردات خودرو تا قبل از رفع ناترازی بنزین باید معطوف به نوسازی ناوگان تاکسیرانی با اولویت تهران و کلانشهرها باشد. ما 300هزار تاکسی در کشور داریم که در صورت تعویض دفعی اینها با خودروهای برقی، روزانه دست‌کم 3میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی خواهد شد.

 

به فکر خودتان باشید

حمید خراسانی فعال در فضای مجازی در واکنش به توئیت بی‌بی‌سی فارسی نوشته است: 75 سال گذشته دیگه خیلی دیره؛ به فکر یه تیکه زمین برای آوارگان رژیم‌موقت صهیونیستی باشید.

 

رشد خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در دی ماه

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در صفحه خود نوشت: نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی از ۳۴.۱٪ در دی‌ماه ۱۴۰۱ به ۲۵.۲ درصد در دی‌ماه ۱۴۰۲ کاهش یافت. پایه پولی هم در پایان دیماه ۱۴۰۲ با ۶.۵ واحد درصد تنزیل به ۳۱.۷٪ کاهش یافت. خالص دارایی‌های خارجی  بانک مرکزی نیز در دی ماه ۵.۲ درصد رشد کرد.

 

ترفند دلال‌های دلار
برای اینکه سود ببرند

محمد علی سمیعی از کاربران فعال فضای مجازی نوشته است: دلار کاهشی شده و داره میاد پایین ولی یه عده جَوگیر و سودجو رفتن دلار ۵۹ تومنی خریدن. دلال ها از عمد دلار رو بالا و پایین میبرن تا نوسان بگیرن و سود خوبی کنن و ضررشم برای مردم عادیه! و همیشه این چرخه ادامه داره ...

 

ایران بهشت
برق سبز

محمد عنایتی نجف‌ آبادی از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار نموداری درباره درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در بخش انرژی ایران طی یک دهه گذشته در صفحه خود نوشت: از سال 1390 تا 1402 بالاترین میزان درخواست سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارجی در ایران برای تاسیس نیروگاه‌ تجدیدپذیر است. درخواستی حدود 8.5 میلیارد دلار برای حضور در کشوری که به بهشت برق سبز تبدیل خواهد شد.

 

رایگان می‌شود!

خط انرژی در صفحه خود نوشت: در چند روز اخیر مصرف گاز خانگی، تجاری و...غیرعمده باثبت ۵۹۵ میلیون متر مکعب امسال رکوردشکنی کرد. مشترکان پلکان اول تاسوم، اگر۱۰تا۲۵درصد مصرف خود را کمتر کنند، قبض گاز آنها رایگان خواهد شد.

 

رشد نقدینگی باید متوقف شود

ایبِنا رسانه بانک مرکزی در صفحه خود نوشت: رهبر انقلاب در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی:
رشد نقدینگی باید متوقف شود. کمااینکه تلاش کردند یک مقداری هم تأثیر داشته و رشد نقدینگی کم شده.
بانک مرکزی باید به شکلی مدیریت کند که منابع تنها به دست شرکت‌های دولتی و خاص نیفتد.

 

از اولویت‌های رهبری
ارتقای توانمندی بومی است

یک از کاربران شبکه اجتماعی x با انتشار چند عکس از بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی در صفحه خود نوشته است: از اولویت‌های رهبری تولید داخل و ارتقای توانمندی بومی است. رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخلی و بازدید کردن از همه غرفه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت موتورهای برقی برای خودروها و بهینه‌سازی مصرف انرژی بازدید کردند.

 

حتی گرون‌ترین مربی‌های دنیا هم نجات‌شان نداد

یکی از کاربران در شبکه اجتماعی x با اشاره به توئیت عبدالرضا داوری نوشته است: تیم کشور مقتدر و توسعه‌گرا حتی با داشتن یکی از گرون‌ترین مربی‌های دنیا هم راه به‌جایی نبرد و حذف شد. کاش بعضیا یه تجدید نظری تو الگوسازی‌هاشون داشته باشن!

جستجو
آرشیو تاریخی