صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

تأمین ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای کارکنان بخش صنعت

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۷۲ هکتار زمین با ظرفیت ساخت حدود ۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای توسعه صنعت‌ شهرها در سه استان کشور خبر داد.
مالکی با اشاره به این‌که دولت سیزدهم برای تمامی حل مسأله مسکن آحاد کشور برنامه‌ریزی کرده است، افزود: خانه‌دار شدن کارگران و کارکنان بخش صنعت یکی از اولویت‌هایی بود که با اجرای سیاست صنعت‌شهرها تحقق پیدا کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تاکنون برای بیش از ۱۱۷ هزار واحد مسکونی، زمین در اختیار کارخانجات و واحدهای صنعتی قرار گرفته است.
وی با تأکید براین‌که دولت با تکیه بر توان مدیریتی واحدهای صنعتی می‌تواند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن را تسریع بخشد، اعلام کرد: سازمان ملی زمین و مسکن طی سه تفاهمنامه جداگانه ۷۲ هکتار زمین در اختیار شرکت‌های سنگ‌آهن احیای سپاهان خواف، فولاد اقلید پارس و شرکت احیا استیل فولاد بافت قرار داد تا از این اراضی برای ساخت مسکن کارگران و کارکنان این شرکت‌ها استفاده شود. مالکی اضافه کرد: زمین‌هایی که در اختیار این شرکت‌ها قرار گرفته مصوبات لازم در استان را اخذ کرده و آماده آغاز فرآیند ساخت است. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن برای انعقاد تفاهمنامه با سایر واحدهای صنعتی در راستای تأمین مسکن کارگران و کارکنان این واحدها در سازمان متبوعش اعلام آمادگی کرد.

 

ارسال پیامک اخطار به مالکان
واحدهای خالی

مدیرعامل شرکت عمران پردیس از رایزنی با دستگاه قضا برای پس گرفتن واحدهای مسکن مهر تحویل شده به مالکانی خبر داد که این واحدها را خالی نگه داشته‌اند.
خلیل محبت‌خواه با اشاره به این‌که تعدادی از واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس دردست دلالان است، اظهار کرد:‌ در حال رایزنی با قوه قضائیه برای ساماندهی به واحدهای مسکن مهر خالی از سَکنه هستیم.
وی افزود: تعدادی از مالکان واحدهای مسکن مهر با این‌که ماه‌ها و سال‌هاست از تحویل واحدها می‌گذرد اما تاکنون استفاده از آن نکرده و به اصطلاح خالی از سکنه هستند. وی ادامه داد: برای جلوگیری از خالی ماندن این واحدها و در راستای ساماندهی بازار مسکن شهر پردیس درحال رایزنی با دستگاه قضا و دادستانی هستیم تا واحدهای مذکور را از مالکان پس گرفته و آنها را به متقاضیان واگذار کنیم که 10 تا 12 سال است در انتظار تحویل واحد خود هستند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکن مهر تحویل شده که خالی از سکنه است، گفت: تعداد این واحدها در فازهای مختلف پردیس متفاوت است اما در مجموع حدود 5000 واحد داریم که مالکان، آنها را تحویل گرفته و خالی هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی