صفحات
  • صفحه اول
  • رویداد
  • گفت و گو
  • کلان
  • انرژی
  • راه و شهرسازی
  • بازار
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • کار و تعاون
  • صفحه آخر
شماره صد و نود و یک - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران اقتصادی - شماره صد و نود و یک - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

دورهمی در x

صحبت‌های کارگر هرمزگانی
در حضور رئیس‌جمهور

حمید لشکری از فعالان فضای مجازی با انتشار فیلمی از صحبت‌های کارگر هرمزگانی که نزدیک بود اشک رئیس‌جمهور رو دربیاره، در صفحه خود نوشت: أرشین نماینده کارگران کارخانه احیا شده سپهر دریا جنوب: سال ۹۷ هیچ‌کس به ما کمک نکرد، همه چشم‌شان را بستند، هر وقت گفتیم کمک کنید این کارخانه تعطیل نشود فقط گفتند تحریم! الان مگر تحریم نیست؟ کارگران ما تا قبل از ۱۴۰۰ به ۷۰ نفر رسید. از وقتی آقای رئیسی آمد، کارخانه سر پا شد الان ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

 

آینده کشور روشن است

علی فرحزادی فعال فضای مجازی در صفحه خود نوشت: نیروگاه اتمی پنج هزار مگاواتی سیریک، در سواحل مکران کلنگ خورد. با تکمیل این نیروگاه یک‌چهارم از برنامه کشور برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در کنار پروژه‌‌ نیروگاه بوشهر محقق می‌شه. آینده این کشور روشنه، کور بشه اون چشمی که طاقت دیدن این پیشرفت‌هارو نداره.

 

احیای بزرگترین شرکت کشتی‌سازی در هرمزگان

خانم فردوس در صفحه خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان نوشته است: هرگوشه این مملکت رو نگاه می‌کردی واحدهای صنعتی و تولیدی یا تعطیل بودن یا با حداقل نیرو کار می‌کردن! فشارهای اقتصادی امروز نتیجه هشت سال رکورد تولیده! امروز بزرگترین شرکت کشتی‌سازی با ۴۰۰ نفر احیا شده و پتروپالایش آذرخش بعد ده سال افتتاح شد! حالا کم‌کم رونق به تولید داره برمی‌گرده!

 

اقدام بانک مرکزی برای ایجاد ثبات
در بازار ارز با استفاده از ابزارهای پولی

سینا احدیان فعال رسانه‌ای به نقل از معاون اقتصادی بانک مرکزی نوشته است: با توجه به بنیان‌های اقتصادی شاهد بهبود بازار ارز خواهیم بود و نوسانات اخیر که متأثر از فضای انتظارات منفی است با ثبات شرایط امنیتی و سیاسی در منطقه کمتر می‌شود، بانک مرکزی هم از ابزارهای پولی برای ایجاد ثبات در بازار ارز استفاده می‌کند.

 

کاروان دولت در سیزدهمین مقصد از سفرهای استانی به هرمزگان رسید

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود نوشته است: کاروان دولت مردمی سیزدهم در سیزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی به استان هرمزگان رسید. علاوه برافتتاح فاز جدید بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی کودکان و ۱۵۷ پروژه در حوزه صنعت و انرژی، جشن احیای ۶۱۰ واحد راکد صنعتی، بویژه سخنان نماینده محترم کارگران، نقطه عطف روز اول این سفر بود.

 

اعتماد مردم به دولت
با سفرهای استانی

یکی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص سفرهای استانی رئیس‌جمهور نوشته است: آخر هفته‌ها که میشه خبر میاد رئیس‌جمهورمون رفته سفر استانی تعطیلاتش رو کنار مردم گذرونده کلی طرح و پروژه برای رفاه و آبادانی شهرشون افتتاح کرده. زنده‌کردن امید و اعتماد مردم یعنی همین.

 

۲۰سال مجوز صیادی را فقط به نورچشمی‌ها می‌دادند

امیر سیاح با انتشار فیلمی از حضور رئیس‌جمهور میان صیادان جنوب کشورمان و صحبت‌های آنها در صفحه خود نوشته است: صیادان جنوب برای کار، ناچاربودند یا رشوه دهند یا با پول کلانی مجوز بخرند یا با نگرانی کار کنند. الان دریافت مجوزصیادی برای ساحل‌نشینان سهل شده و دیگر نیازی به رشوه و پارتی نیست.

 

ایران آباد به پشتوانه مردم و اراده دولت

سپهر خلجی نوشته است: با فرمان رئیس‌جمهور در سواحل خلیج همیشه فارس کلنگ احداث نیروگاه اتمی سیریک زده شد. به پشتوانه مردم، اراده این دولت انجام کارهایی است که تا پیشتر از آن پرهیز می‌شد. در هیاهوی تحریم‌ها، ابتدای هفته یازدهمین ماهواره به فضا پرتاب شد و در آخر هفته نیروگاه اتمی پایه‌گذاری شد.

 

نرخ رشد پایه پولی در کاهشی پرسرعت به ۳۱.۷درصد رسید

سید مصطفی موسوی‌نژاد از فعالان رسانه نوشته است: نرخ رشد پایه پولی در کاهشی پرسرعت از ۴۵ درصد در ابتدای سال به ۳۱.۷درصد رسید. نرخ رشد نقدینگی از ۴۲.۸درصد در ابتدای دولت به ۲۵.۲درصد رسید.
-یعنی پایین‌ترین نرخ ۵۵ماه گذشته
-یعنی رخ دادن پرسرعت‌ترین کاهش رشد نقدینگی در یک دولت
-یعنی دوماه زودتر رسیدن به نقطه هدف بانک مرکزی در نقدینگی.

 

مرحله‌ جدید طرح ملی کالابرگ باعنوان طرح فجرانه

فهیمه حاجی‌نصیری نوشته است: با استفاده از طرح جدید کالابرگ، یک خانواده‌ چهار نفره در سه دهک اول مبلغ ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و سایر دهک‌ها ۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

 

آغاز ساخت نیروگاه اتمی سیریک

مینا رشیدی از کاربران شبکه اجتماعی x در صفحه خود نوشت: با آغاز ساخت نیروگاه اتمی سیریک بدون سوختن گاز و آلودگی هوا ۵ هزار مگاوات برق تولید و به شبکه برق‌رسانی کشور تزریق و کمک بزرگی به ناترازی شبکه برق‌رسانی کشور خواهد کرد. مشکل کمبود برق قطع کردن نیست افزایش زیر ساخت‌ها و فدا نکردن آینده برای حال است.

 

بازگشت امید به ایران

اعظم سادات سیدمؤمنی نوشته است: بزرگ‌ترین شرکت خصوصی ساخت و تعمیر کشتی در استان هرمزگان پس از مدت‌ها تعطیلی، دوباره احیا شد. نماد خودباوری و توانایی ملت ایران یعنی همین.

جستجو
آرشیو تاریخی